Wie heeft ook 's wat gebroken met paardrijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:31

2 keer mijn arm gebroken, en 1 keer mijn heup gekneusd. Bijde door een van van een pony waar ik zonder zadel op zat..
Verder heb ik een paar keer mijn duim gekneusd (ik verzorgde een paardje dat heel spastisch was me hoeven krabben), en ook een paar keer botjes in mijn voet gekneusd/gebroken.

Het is vrij veel, alles wat ik ook ooit pijn heb gedaan is zo'n beetje met paardrijden!
Blauw oog Ach gut

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:29

Paardrijden staat toch ook in de top 10 gevaarlijkste sporten?

Nie zo best Knipoog

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:46

Ik heb mijn stuitje gebroken doordat ik van mijn lieve haflinger afviel, het heeft wel even geduurt voordat ik weer lekker kon zitten en vooral weer lange buitenritten kon maken!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:19

Toevallig ben ik 6 weken geleden ook lid geworden van de club, rij al 26 jaar en heb nu pas mn 1e botje gebroken met paardrijden, wilde het graag bij deze ene houden, hihihi

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:04

Ik ben erg goed in botten breken Scheve mond

Ik heb een keer mijn neus gebroken + een scheur in mijn kaak en jukbeen, doordat iemand zo slim was op stal zijn jonge hond los te laten... Die hond zag een paard voorbij komen in de binnenbak, met mij erop dus, en rende als een idioot om het paard heen. Na een serie bokken en renpartijen moest ik op een gegeven moment wel loslaten, helaas haalde het paard toen ik op de grond lag nog een keer uit naar de hond, recht in mijn gezicht Verdrietig Dacht dat echt mijn hele hoofd in de poeier lag, viel gelukkig mee (ik was wel een weekje of wat niet echt toonbaar).

Ook heb ik mijn tenen gebroken met een paard uitladen, paard sprong van de laadklep, landde op mijn voet, steigerde en draaide tegelijk. Moest toen nog 2 proeven rijden, nog gedaan ook. Daarna moest wel mijn laars opengeknipt worden (ik wist niet dat een voet zoveel kleurtjes kon krijgen)

Een half jaartje geleden ongeveer een scheur in mijn arm, doordat ik met zadel en al viel.

En als laatste mijn pink, doordat ik (heel slim) een halstertouw om mijn hand gewikkeld had en het paard wegrende.

Verder heb ik buiten paardrijden om nog 1 keer mijn linkerpols gebroken, 1 keer mijn linkerarm verbrijzeld, nog een keer mijn neus gebroken en 2 middenhandsbeentjes.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 18:10

Supertje schreef:
Ik ben erg goed in botten breken Scheve mond

Ik heb een keer mijn neus gebroken + een scheur in mijn kaak en jukbeen, doordat iemand zo slim was op stal zijn jonge hond los te laten... Die hond zag een paard voorbij komen in de binnenbak, met mij erop dus, en rende als een idioot om het paard heen. Na een serie bokken en renpartijen moest ik op een gegeven moment wel loslaten, helaas haalde het paard toen ik op de grond lag nog een keer uit naar de hond, recht in mijn gezicht Verdrietig Dacht dat echt mijn hele hoofd in de poeier lag, viel gelukkig mee (ik was wel een weekje of wat niet echt toonbaar).

Ook heb ik mijn tenen gebroken met een paard uitladen, paard sprong van de laadklep, landde op mijn voet, steigerde en draaide tegelijk. Moest toen nog 2 proeven rijden, nog gedaan ook. Daarna moest wel mijn laars opengeknipt worden (ik wist niet dat een voet zoveel kleurtjes kon krijgen)

Een half jaartje geleden ongeveer een scheur in mijn arm, doordat ik met zadel en al viel.

En als laatste mijn pink, doordat ik (heel slim) een halstertouw om mijn hand gewikkeld had en het paard wegrende.

Verder heb ik buiten paardrijden om nog 1 keer mijn linkerpols gebroken, 1 keer mijn linkerarm verbrijzeld, nog een keer mijn neus gebroken en 2 middenhandsbeentjes.


Dan ben jij erg goed in botten breken *LOL* !!!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:15

Gelukkig heb ik er maar 1x iets ernstigs aan over gehouden, en dat was niet eens met paardrijden.... Maar door over mijn broertje te struikelen Verward
Resultaat was een arm die op 3 plaatsen helemaal door was + een heleboel scheurtjes en losse bot + een gebroken elektrisch botje (=auw).
Ik heb nu bijna 10 jaar later nog een heel staalwerk in mijn arm zitten, en mijn hand is nog steeds voor een groot deel verlamd (kan alleen mijn duim goed bewegen, mijn wijsvinger redelijk).

Maar ach, het went Haha!

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:34

Ik heb een keer mijn schouder gebroken. Ik was toen van een draver gevallen. Ik had toen ook van alles gekneusd en een lichte hersenschudding. niet fijn..

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 17:04

Ik moest vandaag weer foto's laten maken van m'n been. Gelukkig is alles goed. Ik vraag nog een keer of het echt zo gevaarlijk is. Toen zei die dokter dat er in het weekend soms wel 5-7 binnen kwamen die van het paard waren gevallen (volgens mij beetje overdreven)

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:08

Gezien het aantal uren dat ik op, tussen en onder de paarden heb gezeten valt mijn ''score'' redelijk mee. Pas 2 keer iets er aan over gehouden.
Kan het alleen niet helpen dat ik het dan gelijk zo rigoreus aan pak.....
De eerste keer heb ik met een paard een koprol gemaakt over de bakrand. Resultaat: Neus op 3 plaatsen gebroken(stond haaks op mn gezicht), 5 tanden uit mijn mond en een dood. En een hoop hechtingen in mn kin. In het totaal 7 keer geopereerd (van de week was eindelijk de laatste) en nu 3,5 jaar later is mijn renovatie bijna compleet.

Verder een jaar geleden een pony gereden die links wou, terwijl ik rechts wou en de pony ging omhoog en tja, ik lag er onder. Resultaat: Een gebroken bekken en dus een half jaar uit de running.

En tussendoor een klap gehad langs mijn slaap. maar daar was niks gebroken.toch nog gevolg: Een tennisbal vormig gezwel, wat vervolgens ging uitzakken. Dus aan een kant helemaal paars met blauw en sterke look a like van een watermeloen.

Maar we houden stug vol!! Want toch blijft t een leuke hobby

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:41

heeeey

ik heb m'n pols gebroken ook nog lekker gecompliceerd dus weer anders dan normaal maar ik heb geluk gehad hebben hen nog net kunnen zetten anders had ik mee een groot apparaart eraan gehad dus ik blij maar ja heb er nu nog last van bij koud weer maar verder is alles weer OKe.

groetjes -xxxxxxxxxxxxxx- suuske

Pling Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:31

Heb je even ? In het ziekenhuis hebben ze een heel archief van mijn breuken, scheuren en kneusingen.

Vaak genoeg zat ik daar in mijn rijkleren.

-Beide polsen gebroken
-Door 1 val 2 plekken in mijn bovenarm gebroken.
-Knieband verrekt
-Dubbele scheur in voetbeentjes
-Pols op 2 plekken in 1 keer gescheurd
-Duim gebroken
-Iets met mijn bovenbeen ( weet niet meer wat het was, geen breuk, kenuzing of scheur, wel 6 weken krukken )
-Verscheidene kneuzingen waarvan ik ze niet eens allemaal meer weet.

Nog heel wat gebroken maar dat was niet perse met paardrijden.
Laten we zeggen dat ik nogal broze botten heb ? Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:48

SANEX schreef:
Heb je even ? In het ziekenhuis hebben ze een heel archief van mijn breuken, scheuren en kneusingen.

Vaak genoeg zat ik daar in mijn rijkleren.

-Beide polsen gebroken
-Door 1 val 2 plekken in mijn bovenarm gebroken.
-Knieband verrekt
-Dubbele scheur in voetbeentjes
-Pols op 2 plekken in 1 keer gescheurd
-Duim gebroken
-Iets met mijn bovenbeen ( weet niet meer wat het was, geen breuk, kenuzing of scheur, wel 6 weken krukken )
-Verscheidene kneuzingen waarvan ik ze niet eens allemaal meer weet.

Nog heel wat gebroken maar dat was niet perse met paardrijden.
Laten we zeggen dat ik nogal broze botten heb ? Haha!


Hahaha jah!!

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:32

Ik ben er afgevallen met springen, heb toen mijn schouder gebroken en mijn heup gekneusd. Ik zat gelukkig na 7 weken weer op het paard.
Heb ook een keer een vinger gebroken toen ik er buiten afviel, dat was eigenlijk zo weer over, en met een gebroken vinger kan je best paardrijden vond ik.

Maar ik werk in een revalidatiecentrum en ze zeggen dat paardrijden een gevaarlijke sport is maar wij hebben bijna nooit revalidanten na een peerdrij ongeval. Wel hebben we zeer regelmatig mensen die een motor ongeval hebben gehad dus......... wat is gevaarlijk he????

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:40

nooit wat gebroken gelukkig. Wel zijn mijn hersenvliezen een keer volledig losgescheurd. Tamelijk pijnlijk kan ik wel zeggen. Ik heb ruim een half jaar thuis op de keukenstoel gezeten. (Maar intussen wel gewoon paard gereden, over eigenwijs gesproken)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:47

Nou ik dacht dat ik goed was in botten breken maar er zijn hiet toch nog mensen die beter zijn dan ik Haha!
- Heb allebij mijn polsen gebroken van een val.
Pony stopte uit volle galop hoofd naar beneden en ik wilde de klap opvangen met mijn handen (was niet slim)
-Rechter bovenbeen.
Viel van een fries af en liep in paniek over me heen was echt pijnlijk!.
Rechter bovenarm, gewoon ongelukkiig terecht gekomen.
Het ergste wat ik ooit heb overgehouden aan paardrijden is een schedelbasis fractuur.
Wilde springen zonder cap (en ja dat is dom) paard weigerde en ik vanuit die galop met me hoofd tegen de staander.
Heb toen bijn twee maanden in het ziekenhuis gelegen maar kan me van dee erst tijd zo goed als nix herinneren dat is wel raar hoor! Je moet het maar geloven wat de mensen zeggen het gaat over jou maar weet het zelf niet meer.
heb daar uiteindelijk alleen een litteken achter op mijn hoofd aan overgehouden, maar daar zie je nix van als ik me haar in een staart heb, heb wel geluk gehad. Dus iedereen cap op!!!.
Enne nouw komt het...
Paar maanden geleden liep ik op straat en keek omhoog, en onder me houd de stoep op.....
Enkel op twee plaatsen gebroken en enkelbanden gescheurd.
De breuken zijn mooi genezen maar mijn enkelband niet.
Die zit nu dus weer in het gips moet nog 5 weken *zucht* en als he tdan nog niet genezen is moet het alsnog geopereerd worden.
En dat alles door een stoeprandje.
Enne dit geloven jullie misschien niet maar toen ik er twee weken geleden was om het gips te laten verwisselen wist de gips verbandmeester nog wie ik was Hij zij zow van "heej ben je daar weer das lang gelden....Haha!
Vond ik toch wel leuk.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:08

SANEX schreef:
Heb je even ? In het ziekenhuis hebben ze een heel archief van mijn breuken, scheuren en kneusingen.

Vaak genoeg zat ik daar in mijn rijkleren.

-Beide polsen gebroken
-Door 1 val 2 plekken in mijn bovenarm gebroken.
-Knieband verrekt
-Dubbele scheur in voetbeentjes
-Pols op 2 plekken in 1 keer gescheurd
-Duim gebroken
-Iets met mijn bovenbeen ( weet niet meer wat het was, geen breuk, kenuzing of scheur, wel 6 weken krukken )
-Verscheidene kneuzingen waarvan ik ze niet eens allemaal meer weet.

Nog heel wat gebroken maar dat was niet perse met paardrijden.
Laten we zeggen dat ik nogal broze botten heb ? Haha!


Daar houd ik het ook altijd maar op Tong uitsteken Ik breek gewoon makkelijk.

Ik ben trouwens meerdere keren echt van een paard gelanceerd, zo van eerst even een meter boven je zadel zweven en dan ontdekken dat er geen paard meer tussen jou en de grond zit, of gewoon door een echt smerige bok een paar meter verderop landen. Daar heb ik gek genoeg nooit iets aan over gehouden, als ik er gewoon lomp afgleed wel Verward

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:29

Alleen mijn neus en bijna mijn nek (letterlijk Scheve mond).

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 09:42

Ik heb toen dus m'n been gebroken en arm gekneusd.
M'n nicht heeft ook 's haar pols gebroken. En nog een keer gekneusd.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:29

Vervelend voor iedereen die wel ooit wat heeft gebroken, maar ik ben al zo ontzettend vaak van een paard gegooid (zelfs 1 x over de kop geslagen met paard en al), maar ik heb nog NOOIT in mijn hele leven iets gebroken, gelukkig maar, want het lijkt me dus echt geen pretje.

Het ergse wat me met paardrijden is overkomen is een gat in mijn hoofd en een hersenschudding.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:37

niks gebroken nog(ff afkloppen Tong uitsteken ) maar er heeft wel een keer een paard op mijn been gestaan, dat deed best wel pijn.. Scheve mond maja hij stond er vanaf de zijkant op zeg maar, niet op de bovenkant, anders was het wel gebroken denk ik....

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:25

Haha! ikklop ook ff af.. in de 9 jaar dat ikhobbel benikvaak gevallen.. maar 1 keer mijn hand zwaar gekneusd..
tijdens eenbuitenrit en die dikke fjord vond het leuk om overme heen te springen en vervolgens doodleuk staan grazen.. terwijl haar voet opmijn hand stond Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:50

ikke gelukkig niet *effe afkloppen* maar afgelopen maandag
dus wel iemand van onze manege, zij heeft haar voet gebroken
met springen een jolig paard kwam met zn been tegen haar voet aan
hij was nog een beetje aan het naspringen want dit was zijn 1e x springen
niet gemeen ofzo en haar voet zat er tussen echt super sneu!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:53

ik een keer me scheenbeen want me paard waar ik op reed ging iets hard.. en haalde een fries in langs de muur in en die schopte en toen zei me scheeneen krak.. maar ik zat nog op het paard en die bleef maar door rennen...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:09

ik heb 1 keer mijn onderbeen gebroken.. dat is heel wat jaartjes geleden toen reed ik nog op manege paarden, ik kreeg zo'n ondeugend paard mee met de buitenrit en er was niks aan de hand we waren gewoon lekker aan het galloperen, en toen moesten we door een plas, maar niemand had mij verteld dat dat beest met geen mogelijkheid door het water te krijgen was... ik knikkerde er dus af en toen ging dat paard op mijn been staan, was wat minder.....

Verder gelukig nog nooit was gebroken, wel geneusde lichaamsdelen enzo..