Fijn plekje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roozzieee

Fijn plekje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:37

Situatie van mijn pony (D pony):

Stal van 3 x 3,5 m met uitloop op stuk zand van 3,5 x 4m. Alles is open dus veel contact met anderen. Hij staat/ligt eigenlijk altijd buiten op zijn paddockje. Alleen met hele harde regen gaat hij binnen staan.
Van maart t/m oktober wordt hij elke ochtend 3 uur op een grote wei gezet met zn vriendjes.
In de winter kan ik hem losgooien met zijn buurman in een paddock van 20 x 30m.

Nu is er ook een plekje vrij op een stal en die bied een binnenstal van 3 x 3,5m en elke dag 6 uur naar buiten op een grote paddock.
En in de zomer een extra uurtje per dag op het gras.

Faciliteiten zijn ongeveer het zelfde.
Waar zou jij voor kiezen???

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:36

Als je nu met plezier en tevredenheid staat zou ik niet verhuizen. :n
Temeer omdat je schrijft dat je paard samen met zijn vriendjes kan staan...niet uit elkaar halen, een paard heeft ook emotie :j
Succes. :evaw:

Donja

Re: Fijn plekje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 02:40

Je geeft al aan dat hij eigenlijk alleen binnen staat als het echt hard regent. dan zou ik hem niet verplichten in een binnenstal te staan.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:05

Blijf maar lekker op deze stalling, kan hij lekker bij zijn vriendjes blijven en kan kiezen om binnen of buiten te staan ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:02

Lekker hier blijven staan!! :)

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:04

ja, ik zou daar ook blijven staan! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:05

Ongeveer hetzelfde? Ik vind het een groot verschil, op de stalling waar je pony nu staat kan hij kiezen of hij wat wil gek doen, of gewoon in zijn stalletje staan, of hij in de regen of zon wil staan of lekker binnen in de schaduw.
Op de andere stalling kan hij die keuze waarschijnlijk niet maken.

Ik zou sowieso bij de stalling blijven waar je nu staat, voor je pony stukken leuker.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:50

lekker blijven op deze plek!

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:41

Ik zou als ik jouw was ook lekker blijven staan waar je nu staat. Als ik dat zo lees denk ik dat je paard dat veel leuker vind!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:57

Moeilijk.
Ik vindt de situatie nu ook niet echt geweldig. Bedoel paard staat de hele dag maar op een postzegel en kan 3 uurtjes per dag met andere paarden op de wei. En in de winter alleen losgooien.
Als in situatie 2 de paarden dagelijks 6 uur op een grote paddock gaan en in de zomer extra in de wei.
Denk dat ik dan toch voor verhuizen zou kiezen.

Eerlijk gezegd verbaas ik me erover dat vele hier zeggen dat waar hij nu staat beter is dan waar die zou kunnen komen te staan.
Staren jullie dan echt blind op het uitloop gedeelte wat in totaal stal+uitloop ter grootte is van zo'n 2 stallen? Waar in de winter nauwelijks uitkomt ik vindt dat nu niet echt beter dan dat ze op stal staan. Buiten dat ze een frisse neus kunnen halen. Echt beweging hebben ze er ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:38

Ik vind het allebei niet echt geweldig... het is leuker op je huidige stal dat het beestje een balkonnetje heeft waar het op buiten kan staan / liggen wanneer hij wil, maar dat stukje is maar zo groot als een stal en dus ook niet echt geweldig.

Het is natuurlijk wel stukken fijner dan binnen opgehokt staan. Maar ik vind dat het dier maar heel erg weinig de benen kan strekken.

Hoe zit het met de paddocks, kunnen ze daar op 1 van de adressen nog een beetje schuilen / spelen , waar is het leuker / kunnen ze langer buiten staan ? :)

blauwemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:08

JessieHorses schreef:
Ik zou als ik jouw was ook lekker blijven staan waar je nu staat. Als ik dat zo lees denk ik dat je paard dat veel leuker vind!

Helemaal mee eens!

Roozzieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:26

Ik heb er voor gekozen om toch te verhuizen. Op de andere stal hebben ze namelijk een stuk weiland bij kunnen kopen waardoor de paarden van maart t/m oktober om 7 u in de wei worden gezet t/m 12 u en daarna in de paddock. Ik moet hem dan 's avonds zelf op stal zetten, uiterlijk voor 21 uur. Soort bospaddock is het waar ze ook kunnen schuilen onder de bomen tegen de zon/wind. In de winter is het gewoon 6 uur op de paddock.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:28

Roozzieee schreef:
Ik heb er voor gekozen om toch te verhuizen. Op de andere stal hebben ze namelijk een stuk weiland bij kunnen kopen waardoor de paarden van maart t/m oktober om 7 u in de wei worden gezet t/m 12 u en daarna in de paddock. Ik moet hem dan 's avonds zelf op stal zetten, uiterlijk voor 21 uur. Soort bospaddock is het waar ze ook kunnen schuilen onder de bomen tegen de zon/wind. In de winter is het gewoon 6 uur op de paddock.

Goede keus heb je gemaakt.
Veel plezier alvast op je nieuwe stekkie en je paard zal het ook wel naar z'n zin krijgen zo te horen!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:33

Persoonlijk vind ik 6 uur op een paddock erg weinig, gezien hij dan alsnog 18 uur binnenstaat in een stalletje van 3 x 3.. Maar goed, dat is ieder zn mening natuurlijk :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:06

Jasia schreef:
Persoonlijk vind ik 6 uur op een paddock erg weinig, gezien hij dan alsnog 18 uur binnenstaat in een stalletje van 3 x 3.. Maar goed, dat is ieder zn mening natuurlijk :j

Het is mijn inziens beter dan waar hij op dit moment staat en dat is in de winter voornamelijk op zo'n 24,5 m2 en in de zomer ook niet veel beter.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:15

Hij komt, als ik het goed lees van 7 tot 12 in de wei, daarna in de paddock, tot uiterlijk 21.00 uur. Kan prima toch?