Polyvlokken of all weather tuft (vloerkleed) door de bodem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Polyvlokken of all weather tuft (vloerkleed) door de bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 18:20

Wie heeft er ervaring met polyvlokken of all weather tuft door een rijbak? Dat all weather tuft zijn die kleine stukjes kleed.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen waar maar een paar paarden in de bak rijden. Op pensionstallen zal zo'n bodem veel eerder aangelopen zijn dan als er maar 2 paarden in lopen.

Wij zoeken iets door onze bak, 15 cm zand en beide producten spreken ons aan. Maar wat is nu beter? En het moet nog wel een klein beetje betaalbaar zijn.. wie kent een goede leverancier van deze producten? Er staat verschrikkelijk veel op internet maar dan zie je door de bomen het bos ook niet meer dus ik ben op zoek naar ervaringen.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Polyvlokken of all weather tuft (vloerkleed) door de bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:10

welke regio zit je?

Wij hebben sinds december een eb en vloed met polyvlokken. De bodem is nog wat aan de losse kant, niet zwaar maar wel wat los. Hij had eigenlijk een paar dagen nat moeten staan maar toen ze klaar waren begon het te vriezen en hebben ze geadviseerd om hem leeg te laten zodat we konden rijden.
De buren hebben dezelfde bodem zonder eb en vloed al een paar jaar en die bodem is nu echt perfect.

Als je geen eb en vloed hebt moet je hem wel echt natgooien als hij net ligt maar het duurt wel even voor hij echt goed is. Maar áls ie dan goed is dan is het echt een weelde, bij de buren hebben we altijd kunnen rijden, ongeacht vorst of veel water, hij is niet 1 keer nat geweest.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:05

We zitten in Flevoland.

Eb en vloed is voor ons geen optie. De bak ligt al en we zijn dus nu op zoek naar een toplaag.

Ik begreep wel dat je van Polyvlokken veel meer nodig hebt. Standaard rekenen ze met 3kg per m2 maar als je 15 cm zand hebt kom je al gauw op 7kg. Qua kosten ben je dan veel duurder uit dan bij tapijtsnippers.
Ik weet ook nog niet goed de voordelen van de ene t.o.v. de andere

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:23

wij hadden problemen met de oude bak dus ze hebben alle af moeten graven, sorry dan kan ik je niet helpen.
Geen idee wat die vlokken kosten maar moet het niet gemengd worden met speciaal zand? anders is het helemaal zonde van je geld..

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:28

wij hebben de all weather tuft in de bak en ik kan niet anders zeggen dat het topspul is. maakt niet uit hoe hard het regent of vriest of zelfs sneeuwt, wij kunnen ECHT altijd rijden. en dat voor in mijn ogen een hele nette prijs. ik ken zat rijbakken hier in N'-H waar het ook ligt en iedereen is er heel erg blij mee.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:29

Wij zitten in Zuid-Holland. In de 20 x 60 rijbak ligt all-weather-tuft. In de longeersingel liggen polyvlokken (Geopad). Ongeveer 14 paarden maken gebruik van deze bak, maar rijden zeker niet dagelijks. Mijn voorkeur gaat uit naar all-weather-tuft. Het verdelen na het storten is een hels karwei, maar daarna is het super rijden (in alle weersomstandigheden). Wel belangrijk is dat je iets om de bak hebt staan. Wij hebben bijv. rondom tot 60 cm hoog planken zitten. In het begin wil het tuft nog wel eens wegwaaien. Geen grote hoeveelheden, maar het is toch vervelend.
Polyvlokken vind ik dat je veels te veel van nodig hebt, waardoor het best duur wordt.
Onze polyvlokken komen bij Achterberg vandaan. Waar de tuft vandaan komt weet ik zo een-twee-drie niet. Kan dat wel opzoeken, wanneer je dat wilt weten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:46

OP de pensionstalling waar ik sta met m'n paardje hebben we polyvlokken in de bak.
Ik vind het ideaal, de bak is het hele jaar door te rijden.
Vlak voordat de vorst kwam hebben we de bak losgesleept. Maar zelfs met de extreme vorst van deze winter konden we gewoon rijden.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 23:14

@Liberia; ik zou graag weten waar je het vandaan hebt dus als je het voor me op zou willen zoeken graag!

@Lianne; weet jij misschien ook welke leverancier het geleverd heeft?

Wij hebben schotten langs de bak dus dat is geen probleem. De polyvlokken zien er natuurlijk wel heel mooi uit, maar volgens mij is dat echt veel duurder. Qua arbeid heb je volgens mij ook minder werk met dit tapijtsnippers.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:20

wij hebben op de pension stal waar ik sta een all weather tuff bodem... hij is heel fijn :) vind ik dan :)
maar ik denk dat als het geregend heeft dat het best glad kan wezen voor paarden met ijzers, maar ik ben er suuper tevreden over :) ik vind het een fijne bak :)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:54

CD28 schreef:
@Liberia; ik zou graag weten waar je het vandaan hebt dus als je het voor me op zou willen zoeken graag!

@Lianne; weet jij misschien ook welke leverancier het geleverd heeft?

Wij hebben schotten langs de bak dus dat is geen probleem. De polyvlokken zien er natuurlijk wel heel mooi uit, maar volgens mij is dat echt veel duurder. Qua arbeid heb je volgens mij ook minder werk met dit tapijtsnippers.

wij hebben ze gewoon bij all weather tuft zelf vandaan.

je hebt nagenoeg geen arbeid aan de bodem enkel de mest eruit ruimen. als je ook longeert zul je af en toe een hark erdoor heen moeten halen maar verder niets.

chriswint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:58

CD28 schreef:
We zitten in Flevoland.

Eb en vloed is voor ons geen optie. De bak ligt al en we zijn dus nu op zoek naar een toplaag.

Ik begreep wel dat je van Polyvlokken veel meer nodig hebt. Standaard rekenen ze met 3kg per m2 maar als je 15 cm zand hebt kom je al gauw op 7kg. Qua kosten ben je dan veel duurder uit dan bij tapijtsnippers.
Ik weet ook nog niet goed de voordelen van de ene t.o.v. de andere

polyvlokken heb je ong 3 kg p/m² nodig bij 15 cm zand
meer is echt niet nodig , 7 kg is veel te veel en echt overbodig .
kijk maar eens op : www.paardenbakbodem.nl