probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 10:47

Hallo allemaal,

ik heb al ongeveer 5 jaar een verzorgpony, Sabina. ze is een superleuke shetlander merrie van 11 jaar (word 12). Haar baas, opa Hardeman, is al best een oude man (80), en vind alles wat ik doe goed. sabina is altijd lief geweest en nooit gemeen. maar opa Hardeman is ziek, en al een hele poos. nu verzorg ik haar, maar sinds hij er niet meer is doet ze heel anders. eerst was ze altijd lief en kon je alles met haar doen. ze was zelfs een beetje sloom.
nu is ze opeens heel druk en als ik met haar wil wandelen probeert ze me te bijten (niet hard, maar toch). eerst dacht ik dat ze hengstig was, maar nu denk ik dat het misschien door iets anders komt. wat denken jullie? zou ze haar baasje kunnen missen?
zo,ja wat kan ik er tegen doen?

groetjes Gerlindie

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:06

Ik denk niet zozeer dat ze haar baasje mist. Ik denk eerder dat haar baas haar consequent behandeld en dat jij misschien minder leider over haar bent en omdat er nu niet consequent mee omgegaan wordt ze dit gedrag gaat vertonen.

friesiszwart

Re: probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:02

Het eerste waar ik aan denk is inderdaad ook dat het te maken heeft met consequentie. Duidelijk en eerlijk zijn naar een paard. Kijk een naar jezelf in de omgang met haar.