Gezien ik op het moment bezig ben om weer actief paard te rijden, lijkt het mij handig om ook voor verlichting langs de bak te zorgen. Op die manier zou ik ook s'avonds bezig kunnen en ben niet meer van oppas e.d. afhankelijk omdat papa dan op de kleine kan passen

Kortom, ik zoek manieren van verlichting voor de rijbak. Hij ligt aan de eene korte zijde direct aan de straat (80km weg) aan de rechter lange zijde dicht bij de boerderij aan, de linkerzijde naast een woonhuis en de ingangs-korte zijde richting tuin. Nu lijkt het mij niet verstandig om en of twee palen vn 8 meter neer te zetten, gezien de kans groot is dat vooral de autos geblindeerd kunnen worden, en ik wil niet voor gevarlijke situaties zorgen.
Mijn man had het idee om de bouwlampen zeer laag over de grond heen te laten schijnen (dus laag bij de grond gemonteerd en richting grond gericht. De eene zou dan aan de straatkand gemonteerd worden, de andere aan de kant van het woonhuis zodat de verlichting richting boerderij/tuin schijnt en zo min mogelijk voor hinder/overlast zorgt. Maar heeft het paard er dan geen last van?
Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Hoe hebben jullie moeilijke verlichting opgelost?