Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 21:29

Ik en mijn vriendin hebben 2 verzorg shets 1 daarvan is te mager !! Vandaag was hij door de benen gezakt en kon bijna niet meer staan ! We moeten hem snel vet mesten! maar waarmee ?
Alvast bedankt !

Gianti

Re: Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:29

Ik zeg DA bellen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:30

Nu de da bellen. Kan geen dag meer wachten.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:30

:x

(eigenaar) DA bellen met SPOED!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:31

Zo snel mogelijk de dierenarts wachten. Door zijn of haar benen zakken is niet goed.

Succes! :)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:32

Ja....vetmesten, dat is de oplossing

:Z

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:33

Mensen, ze is 11 jaar, ze kan toch geen dierenarts betalen? Daarnaast is het haar pony niet.

TS, bel de eigenaar of ga langs en leg de situatie uit. Meer kun je niet doen, het is niet jouw pony. De beslissing over wat er met de pony gebeurt ligt geheel bij de eigenaar.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:33

Penny alarm????

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:35

Als een pony door ondervoeding door zijn benen gaat kun je hem niet redden door zomaar flink voer erin te stoppen. Dat kan zijn lijf niet aan. Als de pony zo mager is geworden door een onderliggend probleem en nu in elkaar zakt kun je het ook niet oplossen door nu flink te voeren. In alle gevallen is het nu eerst van groot belang dat er een DA bij komt. Kun je geen contact opnemen met de eigenaar van de pony's? En als die niet reageert of er niets aan wil doen toch 144 bellen.... Succes.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:38

als een pony zo zwak en mager is dat hij door zijn benen zakt, moet je inderdaad niet zomaar in het wilde weg bij gaan voeren. de kans is groot dat er meer aan de hand is, lijkt me? ik zou contact opnemen met de eigenaar. er moet in ieder geval snel iets gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:39

Is de eigenaar iedere keer bij jullie als jullie de shetlanders verzorgen? :) Zo ja, wat zei die ervan?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:43

144 bellen!!!!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 09:07

ja de eigenaar weet ervan .. Ik weet dat we niet direct vet moeten mesten maar hij moet gewoon wat dikker worden... hij licht nog steeds in het weiland ..... we zullen de eigenaar bellen over wat we kunnen doen...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:09

Anoniem schreef:
Is de eigenaar iedere keer bij jullie als jullie de shetlanders verzorgen? :) Zo ja, wat zei die ervan?

ja die zijn er eingelijk altijd wel zijn de oom en tante van doxlover

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:17

Als hij nog steeds op het weiland ligt kan er ook iets anders aan de hand zijn...Koliek of hoefbevangenheid bv. En wat vind jij dun? Kun je de ribben voelen of steken alle botten eruit? Soms vinden mensen paarden te dun maar valt dat erg mee. De meeste pony's zijn te dik. Als het diertje gaat liggen omdat hij hoefbevangen is maak je het met voeren nog veel erger. Is die andere shet wel goed op gewicht? Neem contact op met de eigenaar en laat die er een DA bij halen. Ga dit niet zelf "even" oplossen als het ernstig lijkt. Penny acties kunnen dit dier het leven kosten.... Je weet niet wat er precies aan de hand is. :n

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:43

Ik heb gebelt vanmiddag komt vearts en gisteren heeft hij een ontwormings spuitje en een vitamine spuitje gehad .. Heeft niet geholpen
Als vanmiddag nog steetds helemaal mis is word hij misschien ingeslapen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:44

Bah wat naar! :(:)
Sterkte.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:45

Wat vervelend. Wel goed dat je de eigenaar de dierenarts hebt laten bellen. Ben benieuwd wat die zegt. Sterkte.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:47

Een vitamine spuitje helpt nu niet.Je zou de shet Masters Senioren Slobber moeten geven,dit is n iet alleen voor oude paarden bedoeld maar ook voor magere pony's met een lage weerstand.Langzaam het voeren opvoeren,op de verpakking staat precies hoeveel en hoe vaak je dit moet voeren.Ook staat er op hoe je deze slobber moet maken.
Succes! ik hoop dat het niet te laat is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:47

DoxLover schreef:
Ik heb gebelt vanmiddag komt vearts en gisteren heeft hij een ontwormings spuitje en een vitamine spuitje gehad .. Heeft niet geholpen

Goedzo, er is dus al wat aan gedaan, nou nu is het afwachten he, meer kan je echt niet doen, misschien bij deze pony gaan zitten.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:48

maar ontworming en vitaminen spuitjes werken ook niet binnen 5 minuten....

heb je niet eerder gemerkt dat hij te mager is???

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:49

Ragdollcat schreef:
DoxLover schreef:

Goedzo, er is dus al wat aan gedaan, nou nu is het afwachten he, meer kan je echt niet doen, misschien bij deze pony gaan zitten.

Ik ga hierin mee, er is denk ik weinig wat je verder kunt doen. Goed dat er actie is ondernomen :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:52

Ragdollcat schreef:
DoxLover schreef:

dat is het probleem ze wonen 20 km verderop en we kunnen niet eerder dan morgen heen
ik vrees echt voor het leven van mn kleine pony

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:57

Aukelizzy schreef:
Als hij nog steeds op het weiland ligt kan er ook iets anders aan de hand zijn...Koliek of hoefbevangenheid bv. En wat vind jij dun? Kun je de ribben voelen of steken alle botten eruit? Soms vinden mensen paarden te dun maar valt dat erg mee. De meeste pony's zijn te dik. Als het diertje gaat liggen omdat hij hoefbevangen is maak je het met voeren nog veel erger. Is die andere shet wel goed op gewicht? Neem contact op met de eigenaar en laat die er een DA bij halen. Ga dit niet zelf "even" oplossen als het ernstig lijkt. Penny acties kunnen dit dier het leven kosten.... Je weet niet wat er precies aan de hand is. :n

ja hij heeft ook al wormen spuitje gehad en vitamine de bazen zijn er vannacht nog uit gegaan om te kijken hoe het is .....

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:58

Mag ik vragen waarom er pas een DA bij gehaald wordt op het moment dat de pony niet meer op zijn beentjes kan staan? Een pony is niet van de een op de andere dag broodmager. Ik neem jou niets kwalijk, ik vind het alleen maar heel erg goed van je dat je hier op Bokt om hulp komt vragen, maar de eigenaar van jouw verzorgpony had veel eerder moeten ingrijpen. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!