ik heb ff een vraagje,, mijn huurpony heeft al vanaf het begin een staart met dredlocks (of hoe je dat ook schrijft XD) ik kom er dus nooit doorheen met mijn kam, ook lijkt haar straart wel van stro, dik en ik weet dus niet hoe ik hem gad en uit de klit kan halen,, weet iemand dat???
De dreads voorzichtig uit elkaar trekken, idd van onder naar boven.
Aukelizzy
Geplaatst: 15-03-12 21:27
Als je de producten van cowboy magic gebruikt krijg je hem wel uit de klit. Wat van dit http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ne/110530/ er doorheen masseren en daarna voorzichtig met je handen stukje voor stukje ontwarren. Als hij eenmaal uit de klit is kun je hem netjes bijhouden.
Heb het zelfde en een super maniertje en vrij goedkoop. Je wast met je shampoo of biotex, dan als het uitgespoelt hebt dan doe je er cremespoeling en laat het ff intrekken dan spoel je dat ook uit en dan kam je uit van de puntjes naar boven
max66
Geplaatst: 17-03-12 20:45
IMJ schreef:
De dreads voorzichtig uit elkaar trekken, idd van onder naar boven.
Inderdaad, zo zou ik het ook doen. Ik geloof dat die dreads "heksenvlechten" heten...
Koop bij de action een fles Prize shampoo met kamille en olijf- de 2- in- 1 variant (Nog geen euro) Doorzichtig flesje met een groene dop. Maak een sopje met flink wat shampoo erin en sop de staart erin. Dus geen shampoo rechtstreeks op de staart doen, maar lekker soppen. Goed masseren. Klitten gewoon og even laten zitten, komt erna.
Na 2 keer wassen - spoelen kun je het serum van Action gebruiken (3 euro) Niet te zuinig ermee....
Dan van de onderkant van de staart naar boven losborstelen met een oude haarborstel en een staartborstel.
En voila: niet te herkennen: superzacht en blijft heel lang schoon! (Die van mij tilt zijn staart niet goed op met mesten, dus ik heb ervaring met vieze staarten en mestkorsten!
heidi1973
Geplaatst: 18-03-12 16:05
mijn pony had dat ook toen ik haar kocht heb de staart eerst gewassen toen een hele fles cremspeoling er in gedaan 10 min in laten werken toen door kammen met nog de cramespoeling er in en dan uit spoelen en weer kammen toen laten drogen en nu doe ik voor het borstelen er altijd babyolie in en heb nergens meer last van ze heeft nu een mooie zachte staart en goed doorkam baar
Ik zou de staart wassen, uitspoelen, daarna cremespoeling erin. Weer uitspoelen en dan antiklit erin doen. Als je niet te veel geld wilt uitgeven heb je bij de kruidvat cremespoeling voor 40 cent per fles. Helemaal onderin staan ze, witte fles met donkerblauwe dop. Antiklit kun je ook maken van baby olie, verkrijgbaar bij de action voor 1 euro geloof ik. Beetje babyolie in een spuitfles mengen met water, ét voila je anti klit is klaar voor gebruik!
wij spuiten regelmatig eigenlijk wel elke week zo oranje fles glansspray in de straat van het paard. Staart word er lekker zacht van en als je dan wilt borstelen kom je er zo doorheen.
Ga zijn staart eerst eens goed wassen waarschijnlijk moet je dit meerdere keren doen zijn hierboven al boel tips gegevens en spray er daarna spul in. En doe dit regelmatig heb je niks geen last meer