Stal-speelgoed al dan niet zelf maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Stal-speelgoed al dan niet zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:26

Hey bokkers,

Mijn paard staat voor het eerst van zijn leven 's nachts op stal en moet hier aan wennen, hij is bijna 4 en erg speels.. Overdag staat hij lekker te stoeien en te spelen met andere paarden in de paddock, bij binnenkomst op stal ligt er krachtvoer en een flinke berg hooi op hem te wachten.. echter vind hij het ontzettend leuk om dingen in zijn mond te stoppen (lees: te slopen)
Zo zit hij regelmatig aan de slang van zijn waterbak te trekken met als gevolg: een zeiknatte stal/ paard en buurman-paard.. :+

Nu ben ik op zoek naar leuke huis/tuin en keuken -speelgoed voor mijn paardje die ik wellicht zelf kan maken. Ik heb al gekeken voor het een en ander aan standaard speelgoed (jollybal e.d.) maar vind dit redelijk prijzig.. Iemand ideeën om zelf leuke dingen voor in stal te maken welke enigzins sloop proof zijn?
(himalaya/mineralen steen heeft hij al hangen)

bij voorbaat dank voor het meedenken!

Anoniem

Re: Stal-speelgoed al dan niet zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:29

Wij hadden in onze weide (wat groter dan een stal natuurlijk) gewoon een skippybal met een touw aan een stevige tak van een boom gehangen.

Heeft ze iedere dag urenlang speelplezier bezorgd. Lekker aan trekken, likken tegenaan lopen, tegenaan bokken, steigeren, etc. etc.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:34

in de paddock hebben wij idd ook het een en ander liggen (voetbal / jolly bal e.d.) verder worden ze buiten ook gevoerd.. mijn paard doet er af en toe iets mee maar speelt liever met andere paarden.. echter zoek ik dus echt iets voor in stal.. want het continue lostrekken van de waterslang naar de drinkbank toe is niet handig.. een skippybal in stal is geen optie gezien de grootte..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:13

Pylon, jollybal, jerrycan (ik heb hier een honden flosstouw door het handvat gedaan voor makkelijker vastpakken) en ivm knagen door wisselen een berkenstammetje. Nu lopen ze hier permanent op de paddock, dus ruimte genoeg. Liefst ong. 1x per week speeltjes wisselen om ze interessant te houden.

Ik zou in dit geval naast het aanbieden van veilig speelgoed ook de waterslang even behandelen met cribbox. Sommige dingen zijn nu eenmaal ongeschikt als paardenspeelgoed. Beiden geeft het speelgedrag een veilige uitlaatklep.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:15

ik heb zelf inderdaad ook gedacht aan anti bijt op de slang, maar ben erg bang dat het in het water 'lekt'

Iemand anders nog een suggestie voor speelgoed ín stal?

bvd!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:54

Iemand verder een suggestie?
Er hangt reeds een lickit vanaf het plafon, mn paardje doet er af en toe iets mee.. Ik zoek dus verder nog iets qua speelgoed was redelijk sloop-proof is, en 'klein' genoeg is om het in stal te leggen / hangen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:57

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:52

ik zou indd het onderste kopen wat kiki1976 zegt!
lijkt me perfect voor je beesie

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:02

Ik heb voor mijn sloper een autoband aan een touw hangen, reageert hij zich goed op af. Ook heeft hij zo'n (inmiddels kapotte) flexibele emmer. Die ziet regelmatig alle hoeken, word geplet onder hoeven of beland bij de buurman.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:30

De gewone jolly ballen hoeven niet duur te zijn :
https://www.peerkeruitersport.nl/stal/s ... -ball.html

Het nadeel van een gewone skippy bal vind ik, dat een paard ze kapot krijgt.
Ik heb paarden gezien die de handvaten eraf kregen, en het is niet heel gezond als ze daar aan beginnen te eten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:39

Ken er een die de stopjes er uit krijgt. Tot 5x toe gebeurt, die krijgt geen opblaasbaar spul meer.