Helemaal niks, hebben thuis een fijne buitenbak liggen. Voor de binnenbak betaal ik 35 euro per 3 maanden. (daar naast betaal ik gewoon mijn lidmaatschap van de rijvereniging, die beheren de bak en daarom kan ik er voor deze prijs in rijden. wat je als niet-lid betaald weet ik zo gauw niet)
hier word 5 euro per x gevraagt voor een binnebak ongeacht of dat met of zonder licht is en half uur of uur... 50 euro kreeg je een maand toegang, dan mag je elke dag met je paar in de bak.
buitenbak geen idee...
Worrel
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 10:03
Zo te lezen is van gratis tot € 2,50-3,00 gangbaar voor een half uur rijden in buiten- of binnenbak. Vergoeding per maand is een andere optie. Tot zover geen duidelijk verschil tussen randstad en daarbuiten.
Meer reacties welkom, ik hou de statistieken bij....
5 euro voor uur betaalde ik voorheen voor buitenbak
wel de hoefslag harken en mest opruimen indien dat nodig was na rijden
en dan nog zo'n prijs
ik hoef het nooit maar op onze eigen stal kunnen ook 'vreemde' komen rijden in de bak. €5,00 voor een uur. binnenbak van 20*60 met agterbergbodem en heel veel spiegels. Alleen na het rijden je mest opruimen
Ik rij bij onze buren en betaal 20 euro per maand voor onbeperkt, bak wordt netjes paar keer per week gesleept en in de zomer gesproeid. Enige wat ik hoef te doen is de mest opruimen... Meer dan fair
gratis zonder licht als het de mensen uitkomt en 10 euro als je met licht rijdt, tijd maakt niet zo veel uit.(Limburg)
fliam
Geplaatst: 15-03-12 19:39
Ik betaalde 75 euro per 6 maanden om 2 x per week gebruik te maken van buitenbak of roundpen. Kon alleen overdag, er was geen licht bij de bak. En niet na 16 uur ivm les op woensdag en in het weekend. Zelf mest ruimen. In zeeland.
bij ons omg rotterdam was het 5 euro voor een uur in een buitenbak die wel goed te rijden was met slecht weer.
joyce B
Geplaatst: 16-03-12 01:54
Friesland, binnenbak vrijrijden (met mogelijk andere paarden erbij, dus niet prive afhuren) meestal €5,- per keer/uur.
buitenbak geen idee. Liet ze hier gratis rijden, kreeg van 1vader wat hulp in ruil (paar pakken hooi, keertje bak lostrekken, keertje helpen hooi op de zolder doen met lift) dat vond ik super fijn. Van een ander die een slechte winter meerdere keren per week kwam rijden met soms meerdere paarden 1x een doosje chocolaatjes gehad.
Bak moest wel schoon achtergelaten worden. een bedrag is leuk, maar praktische hulp is vaak waardevoller...
Ik reed altijd in de binnen/buiten bak van de rijverening, betaalde je 135 euro per jaar en kon je buiten de lessen om onbeperkt rijden.
Nu rijd ik enkel nog in de bak bij mijn buren. Ik hoeft niets te betalen. Maar als ik dan ergens eens mee kan helpen dan doe ik dat graag voor ze. Bijvoorbeeld keer op de paarden passen als ze weg zijn oid.
_Cassandra_
Geplaatst: 18-03-12 18:48
Bij ons is het €2,50 per dag. Je kunt dus de hele dag gebruik maken van de bak als je wil Of het is €25,- per maand voor onbeperkt gebruik. Is dan voor een 20x60 buitenbak met een swanenberg bodem, verlichting en sproeiers.
Na het rijden moet wel even de mest opgeruimd worden als dit nodig is en als er gelongeerd is en er zijn "kuilen"ontstaan, dan moeten deze dicht gemaakt worden.