Kwaliteit van de grasmat is beneden (mijn
) pijl. Gras is niet dicht begroeid, sommige delen (10% van het land) zijn meer aarde dan gras. Omdat ik de hele zomer met dit stuk moet doen (kan verweid worden maar dat wil ik niet ivm schuilstal die aan dit stuk staat) wil ik er zelf het beste van maken. Op de slechte plekken wil ik graszaad gaan zaaien. Ben al in gesprek geweest met een zaad-dealer (beetje dubbelzinnig dit
) en deze adviseerde paardenmengsel of BG11 erop te gooien. Plekken lichtjes open harken, zaad erop, dagje rusten, mest erop. Daarna wat laten groeien (week of 2) daarna met handmaaier maaien en weer 2 weken laten rusten. Dan zou het al "klaar" zijn voor beweiding. Nu ben ik op zoek gegaan naar zaad en de prijzen zijn soms echt belachelijk. Pavo biedt het aan voor 115,- (15kg zak), Ten Have Seeds heeft paardenmengsel voor 90,- (15 kg).... Mijn stalhouder viel zowat om toen hij deze prijzen hoorden en zei dat het zeker goedkoper te krijgen is. Hij had zelf nog BG3 liggen maar hij zei dat dit niet zo geschikt is voor paarden.
Wie weet waar ik goed en goedkoop zaad kan halen? Het liefst omgeving Mijdrecht, maar bestellen via internet mag ook.
Tips qua inzaaiing en bemesting zijn ook welkom.

ik roep nu ook de hele tijd op stal: ik wil regen!!! Tot groot ongenoegen van stal genoten whaha!