Kale plekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:33

Er is laatst een pony bij ons in de wei gekomen hij had allemaal modderklodders onder zijn buik nu vallen sommige plukken eraf en wordt het daar kaal en sommige grote klodders krijg je er echt niet af en ik kan hem nu natuurlijk ook niet wassen.
Weet iemand iets hoe ik die klodders eraf kan krijgen en of het kwaad kan dat hij kale plekken krijgt ze zijn ongeveer 10 cm lang en 5 cm breed

blue_kim

Re: Kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:47

Je kan natuurlijk wel gewoon met een emmertje water en een borstel de modder eraf proberen te borstellen. Als je de borstel goed nat maakt weekt de modder en waarschijnlijk wel vanaf. Dat kan met dit weer makkelijk, zeker als je in het zonnetje staat.
Verder die kale plekken, als je zeker weet dat het geen schimmel is waardoor t haar uitvalt, kan t weinih kwaad denk ik. Maar ik zou eerst uitsluiten dat t geen medische oorzaak heeft.

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:02

Als het alleen modder is, kan het het geen kwaad om het met lauw water en een borsteltje schoon te maken. maar als er ook mest ect. tussen zit kun je misschien wachten totdat hij weer gaat verharen, dan is het gemakkelijker om het weg te halen en ook veel minder pijnlijker!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 08:22

Oke dan denk ik dat ik nog even wacht daarmee want er zit ook mest tussen