Welke opbergbox is diefstal en sloop-proof?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Welke opbergbox is diefstal en sloop-proof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:41

Hoi bokkers,

Voor mijn stal heb ik een (xenos)kist met dekens erin. Daarnaast een grote ton van cavalor waarin ik voer bewaar.
Nu is mijn kist inmiddels behoorlijk gesloopt door langslopende paarden en eigenaren. Uit mijn ton wordt gejat - mijn worteltjes, paardensnoepjes en nu ook mijn voerschep.

Jullie snappen dat ik er niet blij van word...

Hoe maken jullie sloten op je kisten? Welke kist is niet duur maar wel superstevig? Ik ga alles achter slot en grendel doen... Zucht!

Groetjes

loveforrain

Re: Welke opbergbox is diefstal en sloop-proof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:24

je kunt de hele kist ingraven en dan afsluiten met een ijzeren deksel, dan valt hij niet op en dieven maken geen kans.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:54

In het gangpad voor de box ligt beton.. ;) in elk geval dank voor de tip.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:58

Even een grote sticker op je voerton plakken met de mededeling dat er medicijnen door zitten. Dan komt niemand er meer aan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:59

Je kan gaatjes in je voerbox boren en van die grote hangsloten erop maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:33

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 01:20

Da's een hele goeie!! Bedankt!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:27

mijn vader heeft deze in zijn tuin.. Ik dacht hééé dat is een idee voor op stal. Maar het is echt niets waard, hij valt al uit elkaar terwijl hij deze dus gewoon gebruikt voor zijn tuinstoelkussens.. Je krijgt hem echt zo open als je hem even door elkaar schudt :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:35

kun je niet zelf oogjes aan een kist met deksel schroeven en hier een slotje doorheen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:52

zo vervelend dat mensen t soms zo verpesten door ongevraagd aan andermans spullen te zitten...
Ik ken een stal die zo was dat wat je er ook had laten slingeren, je kreeg t altijd netjes terug, heerlijk gevoel was dat...

Bij ons op stal hebben heeft de eigenaar zelf zadelkasten en voerkisten gemaakt.. voerkisten kunnen 3 soorten voer in en de zadelkast is enorm groot.(lees van iets boven de grond zodat je daar nog iets onder kun schuiven tot bijna aan t plafond waar je ook nog iets op kunt doen...bij ons hebben ze een schuifslot erop en daarin hang je een eigen slotje.
voerkist heeft ander soort slot met daarin ook je eigen slotje....
Denk dat je overal wel gaatjes in kunt boren, ijzere meganisme op kan schroeven en slotje eraan hangen...
helemaal diefstalproof word het toch niet althans niet voor een echte inbreker, maar de mensen op stal zijn wel ontmoedigt om nog ergens aan te komen. als je een voerton hebt kun je aan 2 kanten een slot hangen..

Sloopproof, das volgensmij al snel een zware ijzere kist ofzo... een trap van een paard kan veel slopen ;) dus daarin kan ik je niet goed helpen

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:18

misschien voor de dekens een traanplaat gereedschapskist die ook welleens op de achterkant van bouwvakkersbusjes staat? die kunnen ook goed op slot en zijn heel stevig. maar ook prijzig denk ik. ik denk dat een tuinkussenbox met een hangslot erop ook wel genoeg tegenhoud. iemand die een zak paardensnoepjes wil stelen, gaat echt niet met die box lopen schudden.

wat betreft het voer, erop zetten dat er medicijn doorzit is een goed idee. als je gaten in de emmer gaat boren is die niet meer lucht dicht, en dat is zonde. anders zou ik toch kijken of er ergens emmers verkrijgbaar zijn die op slot kunnen.