probeer je 144 voor te zijn ivm evt meldingen, gaat het niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

probeer je 144 voor te zijn ivm evt meldingen, gaat het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 10:48

sinds 3 weken staat er bij mij een oudje van 24 gestald, die erg mager is.
De reden van het mager zijn is de leeftijd, gecombineerd met slechte verzorging op de vorige stal.
beestje heeft helaas erg weinig voer gekregen. Eigenaresse is meteen verhuisd toen ze erachter kwam na haar wereldreis.

Nu de temperatuur warmer wordt, heb ik de dekens overdag eraf gehaald. Helaas zie je nu ook pas hoe mager hij is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G8CBSIT6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KC6SVPWP.jpg

Ik zojuist 144 gebeld, aangezien ik geen zin heb dat mensen denken dat ik niet voldoende voer ( ruim 10 kg voordroog per paard + 1/2 kg seniorenmix 2 x daags)
helaas, ze kunnen er niks mee.
Het systeem is alleen gemaakt om meldingen door te geven, niet om al situaties voor te zijn.
ik kon ook geen telefoonnummer oid achtyerlaten. ze zullen als er een melding komt, naar de plek toe moeten gaan, proberen om contact te zoeken met mij en dan kan ik de situatie uitleggen en kom ik in het systeem te staan
belachelijk toch? Wie betaald dat allemaal??

de enige oplossing die ik nu heb, is om een briefje aan de poort te hangen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-03-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Re: probeer je 144 voor te zijn ivm evt meldingen, gaat het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:50

Tja als het systeem er niet op gebouwd is kan dat gewoon niet. Ze doen het gok ik allemaal via computers en als dat er gewoon niet bij zit is er niks aan te doen, dan moeten er weer allemaal programmeurs komen.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:50

of hem toch een deken op te doen (een dunne katoenen zomerdeken bv, dna heeft hij het niet erg warm, en zien ze niet hoe mager hij is (alhoewel ik het nog vind meevallen hoor) )
10 kg voordroog vind ik trouwens niet zo heel veel, om paard aan te dikken zou ik het gerust verdubbelen hoor ...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:52

Ik vindt het wel logisch, iemand die wel slecht is voor zijn paarden zou dan ook 144 kunnen bellen om aan te geven dat hij/zij heus zijn best doet om zo geen controle te krijgen. Dat is pas in te schatten als er iemand komt kijken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:53

Nou ja.. eigenlijk wel logisch toch. Jij kunt wel zeggen dat het zo is maar dat kan de telefoniste door de telefoon niet inschatten. Ga gewoon uit van de goede van de mens en mochten ze toch een keer bellen heb jij je uitleg klaar liggen. Niet te veel zorgen maken.

joopie7

Daarnaast is het feit dat jij van te voren belt natuurlijk geen bewijs dat je ook echt goed voor het beestje zorgt. Ik denk dat misschien de meest effectieve manier is om gewoon een briefje op te hangen, desnoods met je telefoonnummer erbij, voor het geval voorbijgangers schrikken van de toestand van dit paard.

Sammyy

Een bordje maken met water vaste stift waarop je schrijft hoe de situatie is en dat wanneer er noodgevallen zijn ze op je nummer kunnen bereiken. Mochten er dan toch mensen gaan bellen, kunnen de agenten je gelijk bellen en kun je alles netjes uit leggen :)

Succes met het opknappen van haar. Enzo wat ik had was ook aan de magere kant en die heb ik toen op een mooie volle wei kunnen gooien gelukkig. Die was binnen notime bij getrokken :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:54

Wat een onzin.. Maar ik herken de ellende helaas..
Heb zelf ook een oudje van 24.. Zij is ook alle bespiering kwijt en wat magerder geworden.. Heb bloed laten trekken en alles is in orde.. Bij haar is t echt de ouderdom.. Heb wel advies gekregen om juist met haar door te blijven gaan, omdat ze niets liever doet dan buiten rijden..
Maar ik snap idd wel hoe je je voelt.. Ik erger me dan ook groen en geel als mensen commentaar geven als ik met haar buiten rijd..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:54

10 kilo is inderdaad niet zo veel, dat krijgt mijn paard ook ruim per dag. dus daar komt ie denk ik inderdaad niet van aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 10:55

voor een E pony is ruim 10 kg ( 2 x per dag he!!!)voordroog ruim voldoende, de andere worden juist te dik als ze dit krijgen.
Deze foto is niet, 3 weken geleden was hij nog veel dunner. hij is dus al aan het bijkomen

Ik wilde desnoods alvast mijn nr en adres achterlaten, en iemand al langs laten komen om te kijken, daar heb ik geen problemen mee, maar ook dat ging niet.
Ik begriojop dat ze niet zomaar kunnen noteren dat niks aan de hand is, maar alvast een nr achter laten, of een afspraak maken dat iemand komt kijken ging ook niet

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:57

Ik snap niet waarom je het presé voor wilt zijn. De kans dat iemand belt is toch niet zo heel groot. Zeker als de dieren er goed bij staan en je er goed voor zorgt.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:58

ik heb ook een oudje op stal van 36 jaar,en die krijgt van mij 2x daags seniorenslobber van subli,2x een kilo dus en daar gooi ik dan ook nog een handje luzerne doorheen.en natuurlijk voldoende hooi.
ik zou ook gewoon een dekentje omlaten.puur om het commentaar van andere mensen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 10:59

1 van de paarden is dus wel erg mager en als ik op bokt lees hoeveel "valse meldingen" gedaan worden, wilde ik alvast mijn gegevens en de situatie kenbaar maken
dat als iemand belt, dat ze het kunnen uitleggen, ipv een heel onderzoek starten

Er mag nu nog iemand langskomen van 144, kunnen ze zien wat gevoerd wordt. Gaat me ook niet om dat er niemand mag komen, maar het hele onderzoek zou overbodig zijn, als ik nu al een melding kon maken en ze desnoods een afspraak maakten om even langs te komen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-03-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:01

Millanka schreef:
Tja als het systeem er niet op gebouwd is kan dat gewoon niet. Ze doen het gok ik allemaal via computers en als dat er gewoon niet bij zit is er niks aan te doen, dan moeten er weer allemaal programmeurs komen.

ik had gevraagd om een melding te maken namens mij, dat ik melder en "dader" ben dan nemen ze contact met mij op, kunnen ze komen kijken en staat het genoteerd, voor het geval er meer meldingen komen
Dan hebben ze in elk geval al direct mijn nummer en adres, ipv dat ze dat moeilijk moeten gaan zoeken.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:08

Lynn_Nikita schreef:
voor een E pony is ruim 10 kg ( 2 x per dag he!!!)voordroog ruim voldoende, de andere worden juist te dik als ze dit krijgen.
Deze foto is niet, 3 weken geleden was hij nog veel dunner. hij is dus al aan het bijkomen

Ik wilde desnoods alvast mijn nr en adres achterlaten, en iemand al langs laten komen om te kijken, daar heb ik geen problemen mee, maar ook dat ging niet.
Ik begriojop dat ze niet zomaar kunnen noteren dat niks aan de hand is, maar alvast een nr achter laten, of een afspraak maken dat iemand komt kijken ging ook niet

oh, dat maakt 20 kg voordroog, dat is iets anders :D
(ik had gelezen: 10 kg voordroog per dag, en 2 X per dag 1 kg seniorenmix, vandaar het misverstand)
dan zit je idd ruim voldoende kwa marge.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:25

ze komen eerst kijken hoor voor ze een 'onderzoek' starten.
Ik zou me er niet zo druk om maken als je zeker weet dat je goed bezig bent.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:56

Lynn_Nikita schreef:
1 van de paarden is dus wel erg mager en als ik op bokt lees hoeveel "valse meldingen" gedaan worden, wilde ik alvast mijn gegevens en de situatie kenbaar maken
dat als iemand belt, dat ze het kunnen uitleggen, ipv een heel onderzoek starten

Er mag nu nog iemand langskomen van 144, kunnen ze zien wat gevoerd wordt. Gaat me ook niet om dat er niemand mag komen, maar het hele onderzoek zou overbodig zijn, als ik nu al een melding kon maken en ze desnoods een afspraak maakten om even langs te komen

Stel ze komen nu kijken en het is goed. Dan nog komen ze bij een volgende melding weer even polshoogte nemen. De telefonistes zijn echt niet allemaal op de hoogte van alle situaties in Nederland om het hele verhaal uit te leggen. Situaties kunnen nou eenmaal (snel) veranderen. Gewoon lekker doorgaan en als je goed bezig bent hoef je, je nergens zorgen over te maken.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:09

TS je ontkomt er helaas niet aan,aan de mensen die er over gaan klagen.
Maar als er meldingen komen bij 144 dan weten ze op een gegeven moment wat de situatie is bij jou en dat het géén verwaarloosing is.Ze zullen dan ook niet meer bij jou komen na een melding.
Ik kreeg hier ook steeds de DB en Politie aan de deur of bij het weiland.Nu niet meer omdat ze nu de situatie weten.Ook weten nu heel veel mensen waarom hier soms mager paarden staan.
Ik weet dat je het vervelend vind dat mensen zullen klagen,maar je went er snel aan hoor.
Jij weet waarom dat paard mager is,houd de eer aan jezelf,en laat mensen denken wat ze willen.Jij weet wel beter.

Je zou dit paard senioren slobber van Masters moeten voeren.Binnen 2 weken zie je resultaat.
Deze slobber is veel beter dan alle andere senioren voeding.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:16

Tjah, wat dat betreft kan ik je ook een leuk verhaal vertellen. Handelaar koopt eigen paard terug nadat het in 3 maanden gewoon geheel afgetakeld is, paard zag er vele malen slechter uit dan deze. Hij kon echter het dier niet in het zicht zetten, zou wel een erg slechte naam opleveren en dan zou hij ook klachten krijgen, dus moest het dier in een schuur die zolang als stal diende, amper licht, en de rest van zijn paarden stonden lekker op de wei.

Soms juist omdat je iets goeds wilt doen, gaat de wereld krom lopen. Ik snap de dierenpolitie echter wel, want zoals al gezegd, dan kan iedereen preventief gaan bellen, zonder dat ze het beeld kennen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 12:21

Polly schreef:
ze komen eerst kijken hoor voor ze een 'onderzoek' starten.
Ik zou me er niet zo druk om maken als je zeker weet dat je goed bezig bent.

stel iemand belt, en ze komen kijken, ja, is inderdaad een mager paard, dan moeten ze eerst moeite doen om mijn adres en nummer te achterhalen, weiland staat niet op mijn naam en ik woon niet aan het weiland
waarom zou ik nu dan niet mijn nummer kunnen achterlaten als iemand belt, dan kunnen ze me meteen bellen. Dat vind ik zo onnodig, dat ze een "zoekactie" moeten houden om mij eerst te vinden en naar de situatie kunnen vragen

ik wil met dit lekkere weer het paardje lekker zonder deken laten staan, en kan en wil hem ook niet uit het zicht houden. mag lekker in de groep staan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 12:22

Duhelo schreef:
Lynn_Nikita schreef:

oh, dat maakt 20 kg voordroog, dat is iets anders :D
(ik had gelezen: 10 kg voordroog per dag, en 2 X per dag 1 kg seniorenmix, vandaar het misverstand)
dan zit je idd ruim voldoende kwa marge.

Stond er ook onduidelijk, had het al aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:29

Zou er niet mee zitten....leg of hang een voerbeleid neer zodat ze kunnen zien wat je voert....zet telefoonnummer van eigenaresse er onder, zodat ze kunnen bellen als ze er zijn en jij bent er niet...

Overal staan paarden die opgeknapt worden...is niet zo speciaal.....ik zou wel een wormentest laten doen...want bij verwaarlozing kan dat ook aanwezig zijn..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:33

je kunt toch gewoon verklaren waarom het paard er zo uit ziet?
Laat ze maar komen kijken...
Overgens vind ik een 1/2 kilo seniorenmix erg weinig.Dat dekt bij lange na niet de vitamine en mineralen behoefte.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:36

Ik gaf magere paarden 2 x per dag 1 kilo slobber van Masters.
Extreem magere paarden 4 x per dag 1 kilo.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:52

Gelukkig zijn het geen recente foto's want ik vind het paardje op de foto's erg mager. Qua voer geef je volgens mij een prima hoeveelheid, hoewel er misschien nog wat biks bij kan om wat vlees op de ribben te krijgen. En inderdaad goed ontwormen. Dan lijkt het mij dat dit paard snel bij zal komen en ik zou me er verder niet druk om maken wat passanten er van vinden verder. Je bent goed bezig en dat moet je ook uitstralen naar iedereen die commentaar heeft. Verder zou ik inderdaad een telefoonnummer ophangen, en een briefje met dat dit paard oud is en dat er naar omgekeken wordt. Hoewel je dan ook weer kans loopt dat je door allerlei raar volk gebeld gaat worden, maar goed. En mocht er dan toch iemand 144 bellen, dan weet jij hoe het zit en dat kun je die mensen dan gewoon uitleggen. Je hebt niets om je voor te moeten verontschuldigen, toch?