Knippen of snijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knippen of Snijden?

Knippen
11 (73%)
Snijden
4 (26%)

Totaal aantal stemmen: 15

Tomaskok

Knippen of snijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:54

Hallo Bokkers!

De manen van mijn paard zijn nogal lang en ik wil ze graag in een 'sportcoupe' gaan veranderen maar ik vroeg me af of ik dan beter kan gaan knippen of snijden? ik hoop dat jullie me wat meer informatie over kunnen geven? ik dacht zelf meer aan snijden omdat het er dan niet zo recht uitziet maar ziet dat er dan niet heel rommelig uit?

hier een foto van me paard
*-:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
het zijn niet hele duidelijke foto's maar ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien!?

Blue9

Re: Knippen of snijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:57

Hoe zou je ze willen snijden dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord :)?

Ik trek ze altijd en knip ze dan 'recht'. Zo krijg je een natuurlijk effect. Als ze heel dun zijn kun je ze ook direct knippen. Ik zou in ieder geval nooit een uitdun kammetje gebruiken.

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:01

Blue9 schreef:
Hoe zou je ze willen snijden dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord :)?

Ik trek ze altijd en knip ze dan 'recht'. Zo krijg je een natuurlijk effect. Als ze heel dun zijn kun je ze ook direct knippen. Ik zou in ieder geval nooit een uitdun kammetje gebruiken.

Snijden doe je met een soort mesje dat gebruik je als je paard wat dunnere manen hebben volgens mij. maar ik weer niet hoe je manen moet trekken dus.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:01

Ik zou knippen. :j Niet trekken, lijkt me ontzettend pijnlijk voor het paard. :n
Knippen en dan gewoon hier en daar van onder een klein beetje inknippen naar boven, ziet het er ook nog natuurlijk uit. :j Al is dat maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:02

Captain schreef:
Ik zou knippen. :j Niet trekken, lijkt me ontzettend pijnlijk voor het paard. :n
Knippen en dan gewoon hier en daar van onder een klein beetje inknippen naar boven, ziet het er ook nog natuurlijk uit. :j Al is dat maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

ja inderdaad dat kan ik wel proberen ja :) bedankt voor je reactie!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:03

Ik zou knipper, meteen om dat ze er vrij dun uitzien. Ik doe zelf altijd eerst trekken, maar dat is omdat ze toch vrij dik zijn. Deze eerst trekken lijkt mij niet zo mooi.. :) Succes ermee!

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:04

Valentinow schreef:
Ik zou knipper, meteen om dat ze er vrij dun uitzien. Ik doe zelf altijd eerst trekken, maar dat is omdat ze toch vrij dik zijn. Deze eerst trekken lijkt mij niet zo mooi.. :) Succes ermee!

oke, goede tip! niet trekken dus :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:06

Captain schreef:

dat is zo''n onzin, als je goed trekt voelen ze er niks van :)
de meeste paarden vinden het zelfs lekker :))
ik zou trekken en anders snijden idd :)

bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:10

Knippen en dan juist trekken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:20

Hihi...we hadden net een discussie hier in de kantine over het toiletteren .
Afgelopen zaterdag is een 1/2 pensionner op mijn dagje vrij even het paard gaan knippen!
Was even een beetje over de rooie!
Morgen heb ik met de meiden afgesproken dat ik mijn eigen paard zal doen en meteen uitleg ga geven over het trekken, knippen, van de manen van een paard!
Mijn eigen paard( ik heb er trouwens meer, maar dit was mijn laatste wedstrijd paard) kan je niet trekken maar moet je knippen.
De manen breken af met trekken, dus dat word een chaos!.
Nu zijn er div. manieren om een paard zijn manen korter te maken en ik knip tegen woordig ook de manen en dun ze dan uit met een speciale schaar.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:29

Ik doe het hetzelfde als aerdenhout. Mijn paard heeft geen sportcoupe oid, maar moet toch wel een beetje toonbaar zijn, anders groeit het een veel langer dan het ander enz, dus knip ik het wat bij, en dun het daarna uit. Waarna je dus nieteens ziet dat het bijgeknipt is :)