Bij ons in de buurt is een openbare rijbak waar iedereen van gebruik kan maken. Vorig jaar is de omheining hiervan door de gemeente vervangen waardoor de bak nu weer helemaal veilig is.
De bak wordt erg vaak gebruikt, hierdoor is de bodem inmiddels niet meer helemaal lekker. De grond is helemaal aangereden en liggen snel veel plassen in.
Daarom wil ik de gemeente vragen of ze misschien een nieuwe laag zand willen laten uitrijden in de bak zodat we er weer en een poosje tegen aan kunnen.
Om mijn brief wat overtuigender te maken ben ik op zoek naar nog wat argumenten, zelf heb ik al:
Citaat:Met mij maken vele ruiters en amazones gebruik van de rijbak welke gelegen is aan de ### te ###. Het is erg fijn dat iedereen vrij gebuik kan maken van deze rijbak en dit wordt dan ook veelvuldig gedaan. Zeker meerdere malen per dag is er wel iemand aan het rijden in de bak.
Recent is de omheining (deels) vernieuwd waardoor de bak weer veilig is en paarden eventueel ook los in de bak kunnen lopen.
Doordat de bak veelvuldig gebruikt wordt is de bodem (zand) erg vast gelopen, dit resulteert in flinke plassen bij een nachtje regen waardoor er bijna niet gereden kan worden. Ruiters en amazones zijn dan genoodzaakt de weg op te gaan om hun paard beweging te geven.
@@@
Daarom vraag ik namens alle gebruikers van de rijbak of het mogelijk is dat er een nieuwe laag zand in de bak uitgereden wordt. Het regenwater zal dan niet meer in de bak blijven liggen, waardoor de bak gewoon gebruikt kan worden en dit de verkeersveiligheid ten goede komt.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik,
Op de plaats van @@@ zou ik dus nog wat argumenten willen..
Ik dacht zelf bijvoorbeeld nog aan:
Veiligheid, meer paarden in de bak = minder op de weg, minder ongelukken, minder mest op de openbare weg en dus minder overlast.
Wie o wie heeft er nog meer een sterk argument?