Mijn pony is een kwpn maar heeft een hele lange wintervacht, zo lang dat ze kleine krulletjes krijgt. Ik vind het niet zo mooi maar ik mag niet scheren omdat ze in een groep met andere paarden staat. Ze verhaart in de lente ook heel slecht maar daar gebruik ik speciale olie voor. Weet iemand misschien hoe je ervoor kunt zorgen dat ze een normale vacht krijgt in de winter? Want het ziet er best slordig uit.
Lange krulvacht en slecht verharen kan ook cushing zijn. Hoe oud is de pony?
Koper
Geplaatst: 08-03-12 23:25
Ik denk ook als eerste aan cushing's. Je veearts kan dit voor je testen.
Waarom zou je niet mogen scheren? Maakt toch niet uit of ze in een groep staat of niet?
tinkerplein
Geplaatst: 08-03-12 23:36
Volgens mij ook Cushing,zeker ff een veearts laten kijken. Cushing komt normaal gesproken bij oudere paarden voor,maar ook steeds vaker bij jongere paarden
de haflinger van mijn vrouw heeft ook lang haar en kruigt golvend haar (heeft altijd een lelijke wintervacht).
Koper
Geplaatst: 09-03-12 15:32
Dat zal best, het is in de OP vooral de combinatie met het slecht verharen die aan cushing's doet denken.
1liefpaard1
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-12 23:03
Mijn pony is 16 maar ze mag geen deken op omdat ze in de groep staat , dat is een regel daar.
JerInTho
Geplaatst: 10-03-12 01:17
Kun je haar dan niet gedeeltelijk scheren? Dan heeft ze het in ieder geval niet zo warm meer als je gaat rijden, maar heeft ze nog wel genoeg jas om zonder dek te staan.