mijn vraag is kan in de zomer m'n pony z'n benen geschoren worden. of is dat niet goed ?
groetjess

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kleinvosje schreef:In de zomer is het niet nodig te scheren, zitten ze vaak dun genoeg in het haar en doe je het alleen als het beestje door ziekte zelf niet goed van zijn haar afkomt. Als jij de benen van je pony wilt scheren is het dus om cosmetische redenen, je vindt het mooier. Dat is ieders eigen keuze, ik zou het niet doen.
kleinvosje schreef:hool holstes, bedoel je daar koot holtes mee? Je kunt de lange pluk die daar zit korter knippen om het te laten drogen. In de zomer bij lekker weer zullen ze sowieso niet zo nat worden, behalve door afspuiten, en dan droogt het ook weer snel.
Heleennn schreef:Wij hebben ook een pony op stal die om de zes weken geschoren wordt, ze heeft een ziekte waardoor ze heel snel en heel veel haar aanmaakt zonder dat ze ruift... Daar is het dus echt noodzakelijk maar als het bij jouw pony enkel de benen zijn zou ik er persoonlijk toch niets aan doen hoorTenzij je pony er last van heeft?