Mest oplossing gezocht.... Help :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimberleyE

Mest oplossing gezocht.... Help :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:54

Heb jullie hulp even nodig ! :j

Wie heeft een oplossing voor het volgende?!

mijn werkgever heeft me gevraagd of ik iets kan verzinnen aan het "vele" mestoverschot wat de paarden achter laten als ze over het terrein rijden. De eigenaar ( sheikh uit Saoudi...) wilde eerst een plastic zak of iets dergelijks achter het paard hangen, maar aangezien dit me geen goed idee lijkt heb ik dit sterk afgeraden. Maar nu heeft hij mij gevraagd voor een oplossing

En ik moet eerlijk zijn.. veel verder dan .. iemand met een fiets met een box en schep achter de paarden aansturen en alles opruimen kwam ik niet :n

Wie heeft dé oplossing voor me ?! Would be appreciated !

Thank youu !!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:58

Hier in NL bestaan speciale mestzakken die je idd onder je staart zijn paard hangt. Er is een gemeente die dat verplicht heeft dacht ik voor mensen die over straat gaan met hun paard.
Zal eens kijken of ik een link ofzo kan vinden voor je. Weet niet of je eraan kunt komen. Wellicht zelf maken?

Edit: Ridderkerk heeft dat geloof ik opgenomen in de regels. KNHS zegt dat een mestzak de veiligheid niet ten goede komt, paarden vinden zo'n zak eng. Maar ze bestaan wel:

http://www.paardendrogist.nl/product/182/183/steedapplecatcher/125150/

KimberleyE

Re: Mest oplossing gezocht.... Help :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:05

@ Zilfstar, Ja klopt, die hadi k al gevonden als in poepzak op bokt wiki... die was dan alleen voor de wagen

Denk dat ze het hier niet zullen hebben.. Het zijn nogal angstige paarden.. ( lees peesbeschermers durft ze niet eens om te hebben.. )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:37

Veegwagentje? Net als die kleine dingen die veel gemeentes hier hebben met zuigmond en 2 borstels voorop.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:46

Jaaaa! Een poepzuiger volgens mij zou dat ideaal zijn.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:49

ze hebben we van die dingen rond rijden.. waar ze het zand ( ligt in de woestijn... Dwijlen met de kraan open als je het mij vraagt haha ) en de blaadjes mee opzuigen... misschien dat ze dat ook gelijk kunnen opzuigen.. wel een goede !

* Zet stof/poepzuiger op het lijstje !

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:49

Zat net in je profiel te kijken, prachtig zeg!! En een top functie heb je daar zo te lezen, maar kun je dan niet gewoon een van de personeelsleden ervoor laten zorgen dat het erf netjes erbij ligt?!

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 07:27

@ Silverbrumby.... Thanks!:) Ja het is omgekeerde wereld hier.. niks is te gek en alles kan en mag! Het personeel... ja Dat is denk ook de optie die het gaat worden.. maar dacht misschien heeft iemand DE oplossing.. haha, die poepzak is geweldig, maar denk niet ze dat hier hebben en een plastic tasje onder de staart knopen word 'm niet ! ;-)

Deirdre2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:56

Wauw, wat een gaaf profiel heb je en wat een heerlijke baan lijkt me!
En wat een ander leven daar! Veel succes met het vinden van de oplossing!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:27

Ja, echt ongelooflijk welke stap jij hebt gezet...van hier te zien lijkt het wel een sprookje :)

Buiten deze drie oplossingen zou ik het ook niet direct weten.
Veel plezier nog ginds!!!!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:26

KimberleyE schreef:
@ Silverbrumby.... Thanks!:) Ja het is omgekeerde wereld hier.. niks is te gek en alles kan en mag! Het personeel... ja Dat is denk ook de optie die het gaat worden.. maar dacht misschien heeft iemand DE oplossing.. haha, die poepzak is geweldig, maar denk niet ze dat hier hebben en een plastic tasje onder de staart knopen word 'm niet ! ;-)

De Paardendrogist levert via internet, dus als zij die mestzak verkopen, kun je m laten opsturen lijkt me. Misschien even bellen? Het zij heel aardige en behulpzame mensen daar.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:27

Haha even offtopic maar ik hoorde je vandaag op de radio bij 3FM ;) Aan het werk in de stallen van de sjeik en je werd opeghaald met prive chauffeur, wat gek eigenlijk dat vrouwen daar niet mogen autorijden (Nouja een prive chauffeur is natuurlijk nooit weg :p) Die mannen hadden je mooi in de maling hoor, want het liedje van Michel Telo - Ai se un te Pego is hier week na week de nummer 1 hit geweest en nu nog steeds in de top 5 ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:33

ik reed een keer met iemand samen en die duwde zo die staart weer naar beneden toen die wilde ^) maar of dat nou zon handige oplossing is?

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 06:12

Hee Silver! Haha jaa klopt.. ze namen me goed in sheikh.. ! ;-)

Ze belde daarna nog even terug om nog even te babbelen en even te zeggen dat het een grapje was ! ;-) haah

Tja dat krijg je dan he.. als je al een jaartje weg bent uit nederland .. haha! wel leuk !

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:27

binky schreef:
Jaaaa! Een poepzuiger volgens mij zou dat ideaal zijn.

die bestaan toch al

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:11

KimberleyE schreef:
Hee Silver! Haha jaa klopt.. ze namen me goed in sheikh.. ! ;-)

Ze belde daarna nog even terug om nog even te babbelen en even te zeggen dat het een grapje was ! ;-) haah

Tja dat krijg je dan he.. als je al een jaartje weg bent uit nederland .. haha! wel leuk !

Ik las dit topic en dacht ook meteen 'hee zou dat de kimerley zijn van 3FM :D '. Ik heb er erg om moeten lachen in de auto :D

bij ons in het dorp heb je van de uitlaatplekken voor de hond, waar je geen poep hoeft op te ruimen. één keer in de zoveel tijd komt er dan iemand van de gemeente met een of andere zuig apparaat de drollen opzuigen. misschien kan dat ook met paarden poep?

Jakkelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:46

franka75 schreef:
ik reed een keer met iemand samen en die duwde zo die staart weer naar beneden toen die wilde ^) maar of dat nou zon handige oplossing is?

Gaat dat niet enorm constiperen? Dat kan toch niet goed zijn?