Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:53

Vandaag ff opgeruimd en alles zit er nu in :j enkel de dekens (op 1 na) etc niet, de hangen aan een dekenrek :j


Afbeelding

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:06

Ik sta op een pensionstal met zo'n 50 paarden. Ik sta daar heerlijk in een apart stukje stal met 3 stallen. Paard van de eigenaar en mijn paard staan naast elkaar en daarvoor is een poets/spuitplaats en dan staat er nog een hengst.

Afbeelding

Rechts is een zadelkast..

Afbeelding

Onderin heb ik mijn zadel hangen en links 2 hoofdstellen.


Afbeelding

Hier heb ik nog 2 planken in gebruik voor heel veel spullen. Ik heb onderin ladekastjes geplaatst voor medicijnen, verbandmiddelen, beenbeschermers en ander los spul. Naast ladekastjes staan de zwepen. Daar bovenop heb ik een plank gelegd en liggen wat dekjes, caps, laarzen en links van de ladekastjes heb ik nog wat reserve onderdelen en dekens liggen. Hangmandjes gebruik ik voor me scheermachine en oornetjes. En plank daarboven liggen wat voedingssupplementen, poetsspullen en mandjes met shampoo, leervet, anti-klitspul en andere flessen die rechtop moeten staan.
Daarboven heeft meisje van de hengst nog 2 planken. rest van de kast is in gebruik van de staleigenaar. Ik vind het een heerlijke plek. Lekker alles binnen handbereik.
Laatst bijgewerkt door JECKYLL op 20-04-17 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:09

Beetje veel foto's, niet? :+

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:18

Zijn er ook mensen kleine zadelkasten van 1 meter diep en twee en halve meter hoog? Hoe hebben jullie een kleine ruimte voor je spullen slim en compact aangepakt?

Typo; twee of tweeenhalve meter hoog
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 20-04-17 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:26

Anderhalve meter diep en twee en een halve meter breed en dat noem je klein? :+

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:31

Yinthee schreef:
Anderhalve meter diep en twee en een halve meter breed en dat noem je klein? :+


Breed moet hoogte zijn; sorry.
Hooguit anderhalve meter bij nader inzien ben geen handige klusser.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:19

Mijn kast is een meter breed en 2,5 meter hoog. 80 cm breed als ik mij niet vergis.
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels in de vakjes rechts van boven naar beneden: longeerspul, beschermers in mandjes, en daaronder ehbo spullen en dingen als hoefolie, Antiklit etc. Ben zelf heel blij met de indeling. :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:24

Ik heb echt spijt dat we geen goede ruimte voor dekjes ed. hebben gemaakt.. Zoals hier boven is echt ideaal!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:27

Het is inderdaad super fijn! We hebben de kast op het rekje aangepast want die wilden we er per se in hebben. :P

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:36

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn kast geworden. Alles zelf erin opgehangen. Ook erg goedkoop denk dat ik net geen 30 euro kwijt was voor alles bij elkaar (inclusief kast). Alles bij de bouwmarkt gekocht, behalve de kast dan.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:36

Jester_ schreef:
Vandaag ff opgeruimd en alles zit er nu in :j enkel de dekens (op 1 na) etc niet, de hangen aan een dekenrek :j


[ [url=m/zGeB9M.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze kast is 2 hoog, 1 breed en 70 diep :j

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:53

Zijn er nog meer mensen met kleine zadelkasten en praktische opberg oplossingen?

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:23

Ik heb nu deze zadelkast;

Afbeelding

Ik krijg over een week een paard erbij, daarbij komen 2 zadels mee. Nu was mijn idee, deze zadelsteun hoger en dan er nog 2 onder. De kisten onderin gaan dan weg. Zal dit passen? Er komt ook nog een tweede zadelkast bij (een kleine gaan we zelf maken), daar komen dekjes en dekens etc in. Zou nu alleen gaan voor die kast 3 zadels? als dat gaat passen?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:32

Ligt aan je zadels denk ik. 2 dressuurzadels erbij gaat krap worden qua zweetbladen vrees ik.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:57

Froukje schreef:
Ligt aan je zadels denk ik. 2 dressuurzadels erbij gaat krap worden qua zweetbladen vrees ik.


Het zal 1 veelzeidigheidszadel zijn (heb ik nu)
Komt een spring en dressuurzadel bij ;)

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:01

Dan zou het misschien net aan kunnen, veel ruimte zal er alleen niet over zijn.
Want je kunt de bovenste niet te hoog hangen, want dan kun je hem niet meer van je houder pakken zonder het zadel steeds te stoten.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:35

mcjv schreef:
Mijn kast is een meter breed en 2,5 meter hoog. 80 cm breed als ik mij niet vergis.
[ [url=m/RCB5Mc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1zfQQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels in de vakjes rechts van boven naar beneden: longeerspul, beschermers in mandjes, en daaronder ehbo spullen en dingen als hoefolie, Antiklit etc. Ben zelf heel blij met de indeling. :)


Heb jij van die broekhangers voor je dekjes?
Ik zit te denken wat ik het handigste vind en vind dit er toch wel praktisch uit zien!

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:28

kelseyclover schreef:
Ik heb nu deze zadelkast;

[ Afbeelding ]

Ik krijg over een week een paard erbij, daarbij komen 2 zadels mee. Nu was mijn idee, deze zadelsteun hoger en dan er nog 2 onder. De kisten onderin gaan dan weg. Zal dit passen? Er komt ook nog een tweede zadelkast bij (een kleine gaan we zelf maken), daar komen dekjes en dekens etc in. Zou nu alleen gaan voor die kast 3 zadels? als dat gaat passen?


Ik heb dezelfde kast als jou en ik heb 2 zadelsteunen boven elkaar. Wel aan de achterkant zeg maar niet aan de zijkant.
2 dressuur zadels passen makkelijk dan en ik heb nog ruimte voor rijlaarzen en een poetskist eronder.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:52

@YamaSaki: dit is inderdaad de broekhanger van de Ikea. :D

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:14

CandyAdonis schreef:
Wij willen een zadelkamer gaan maken, geschikt voor de spullen van 4 paarden.
Nu heb ik een Ikea wandmeubel tweedehands te koop zien staan, en lijn mij dat ook wel handig om in de zadelkamer te plaatsen. Met legplanken, kastruimte én laden. Iemand hier ook zoiets in de zadelkamer in gebruik?

Wij hebben 1 wand van onze zadelkamer geheel paxkasten van ikea. Nog niet in gebruik, maar lijkt ons handig, we hebben dekjes op broekhangers en dan daaronder 3 schuifmandjes en 1 Kast met planken. Dekens liggen niet in de kasten. Zweetdekens apart aan de muur en zadel en hoofdstel ook. Alle andere dekens zitten in een grote tuinkussenskist.

Ik ben zelf nog opzoek naar stevige zadelhouders voor aan de muur. Moeten rond zijn ( beter voor de kussens) en liever niet inklapbaar ( gaat hopelijk langer mee). Ik ben al best een tijd aan het zoeken, maar of ze zijn niet rond of ze zijn inklapbaar... iemand tips?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:30

Ik vind er ook niet snel. Misschien eens een andere richting uitdenken zoals tafelpoten, of zelf een contstructie maken met palen?

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:43

Ja daar heb ik inderdaad aan gedacht. Maar kant en klaar is natuurlijk wel makkelijk.. tafelpoot had ik nog niet bedacht, dat is misschien wel een idee! Dankje.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:22

Afbeelding
Larabo ik heb tafelpoten van de hornbach
3 euro per stuk ofzo..echt ideaal!
En de kleintjes als hoofdstel hangers :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:02

Op stal hangt mijn zadel op een houder wat enkel een buis is en niet inklapbaar.
Geen idee waar hij vandaan komt, maar het bestaat dus wel.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:09

larabo schreef:
Ik ben zelf nog opzoek naar stevige zadelhouders voor aan de muur. Moeten rond zijn ( beter voor de kussens) en liever niet inklapbaar ( gaat hopelijk langer mee). Ik ben al best een tijd aan het zoeken, maar of ze zijn niet rond of ze zijn inklapbaar... iemand tips?


Zulke? http://westgateefi.s3.amazonaws.com/p/l/SK012.jpg of http://westgateefi.s3.amazonaws.com/p/l/SK010.jpg
Ik verkoop die wel eens. Moet ze wel speciaal bestellen.
Heb ook deze: http://westgateefi.s3.amazonaws.com/p/l/SK003.jpg
Die heb ik hier al 3 jaar naar volle tevredenheid hangen. Zijn zware kwaliteit. Maar die zijn inklapbaar.