Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:08

Sabahartje schreef:
joyce2 schreef:

Uuuh, dat zou ik aan hem moeten vragen. Hij is timmerman, dus hij doet dingen vaak gewoon op gevoel :+


owh haha zou je het miss kunnen vragen? want mijn vader is ook wel handig, maar weeet niet met welke materialen enzo :)


Lijkt me gewoon het makkelijkste als je dat even aan jouw vader vraagt. Die kan ook evensnel als ik zien dat dit multiplex is.

Beste qua vocht ed. zou betonplex zijn, maar dit is heel prijzig. Multiplex is ook zeer stevig maar wat goedkoper. Afwerklaag om het wat meer bestendig te maken tegen vocht is wel aan te raden als hij op stal komt te staan.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:12

Even tussendoor. Betonplex is bij de hornbach 50 euro voor een plank van 250 cm bij 125cm.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:56

Mijn pa gebruikt vaak resten hout die hij nog in de loods heeft liggen (hij is aannemer en heeft dus altijd verschillende soorten planken liggen), dus het kan van alles zijn. Ik heb er zelf echt geen verstand van hoor! Maar als ik hem spreek, zal ik het hem vragen. Als jouw pa zelf ook handig is @sabahartje ziet hij het idd misschien wel aan de hand van de foto :)

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:03

joyce2 schreef:
Mijn pa gebruikt vaak resten hout die hij nog in de loods heeft liggen (hij is aannemer en heeft dus altijd verschillende soorten planken liggen), dus het kan van alles zijn. Ik heb er zelf echt geen verstand van hoor! Maar als ik hem spreek, zal ik het hem vragen. Als jouw pa zelf ook handig is @sabahartje ziet hij het idd misschien wel aan de hand van de foto :)


heb foto al laten zien, maar hij kan wel maken maar wist niet welk materiaal het was daarom vraag ik het

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:52


ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:16

Hier staan de stalen kasten ook op hun plek :)
Afbeelding
Het is nog een zooitje, alles moet nog weer en plek krijgen.
We hebben nu 3 van die kleintjes staan voor elk paard één om zadels en hoofdstellen ed in op te bergen.
In de grote komen nog 2 legplanken en de zadelsteun gaat eruit. Daar kunnen dan alle (winter) dekens en meuk in. Ik moet alleen het roze plakplastic nog van de grote kast afhalen.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:03

Bedankt voor de tips omtrent de haken allemaal !

Hier word echter het maken van de kast nog even uitgesteld aangezien we bezig zijn met een huis op het moment, als dat wat word heb ik als het goed is een zadelkamertje :j

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:50

Essie, wat een heerlijke zadelkamer!
_Nero, wat handig die netjes aan de deur voor het opbergen van beschermers.

cin_love

Berichten: 221
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: duiven

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:11

Wie heeft de gouden tip? Ik ben opzoek naar een "betaalbare" kast die diep genoeg is. Heeft iemand een merk/winkel voor mij waar ik diepe kasten kan vinden? Ik heb nu een kast met zweefdeuren maar dat bevalt niet goed dus ik zoek er 1 met schanierdeuren.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:35

cin_love schreef:
Wie heeft de gouden tip? Ik ben opzoek naar een "betaalbare" kast die diep genoeg is. Heeft iemand een merk/winkel voor mij waar ik diepe kasten kan vinden? Ik heb nu een kast met zweefdeuren maar dat bevalt niet goed dus ik zoek er 1 met schanierdeuren.

Ik zou gewoon eens op marktplaats kijken :j

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:29

Ik heb vorige week een stalen Gispen kasten gekocht voor op stal. Kast is 50 cm diep en alle soort zadels passen erin.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:41

50cm is echt niet diep, daar krijg je geen western zadel in...

Rayaa
Berichten: 142
Geregistreerd: 04-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:50

ik heb er eentje van 75 diep en 75 breed met 2 zadeldragers. Qua diepte en breedte passen mijn beide zadels er perfect in maar ik vind het dan weer proppen om ze mooi boven elkaar te krijgen :(
als ik er zelf eentje zou maken zou ik die ruimte zeker groter maken.
Ik heb trouwens op deze kast, die overigens 120 hoog is een opzetkast in hout. In totaal is de kast heel erg hoog, er staat standaard een krukje voor :D
binnenkort ruim ik op, dan zal ik ook eens foto's trekken

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:57

Kast weer opgeruimd :9
Afbeelding

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:20

Ik doelde meer op dressuur, spring en veelzijdigheid zadels. Wij hebben net een week de nieuwe kasten staan en die zadels passen makkelijk in 50 cm diep. Foto's staan hier wel in het topic. De zadelsteunen iets achterover geplaatst dat scheelt ook al.

cin_love

Berichten: 221
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:17

Rayaa schreef:
ik heb er eentje van 75 diep en 75 breed met 2 zadeldragers. Qua diepte en breedte passen mijn beide zadels er perfect in maar ik vind het dan weer proppen om ze mooi boven elkaar te krijgen :(
als ik er zelf eentje zou maken zou ik die ruimte zeker groter maken.
Ik heb trouwens op deze kast, die overigens 120 hoog is een opzetkast in hout. In totaal is de kast heel erg hoog, er staat standaard een krukje voor :D
binnenkort ruim ik op, dan zal ik ook eens foto's trekken


Ik ben opzoek naar een kast liefst dieper dan 55 cm dus meer tips nog zeker welkom.

Rayaa waar heb je deze kast gekocht?

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:20

iemand hier tips voor een kast voor alleen dekjes? Betreft een Eurostar stripe in verzameling, waar ik heel zuinig op ben +- 25 pads

Rayaa
Berichten: 142
Geregistreerd: 04-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:35

cin_love schreef:
Rayaa schreef:
ik heb er eentje van 75 diep en 75 breed met 2 zadeldragers. Qua diepte en breedte passen mijn beide zadels er perfect in maar ik vind het dan weer proppen om ze mooi boven elkaar te krijgen :(
als ik er zelf eentje zou maken zou ik die ruimte zeker groter maken.
Ik heb trouwens op deze kast, die overigens 120 hoog is een opzetkast in hout. In totaal is de kast heel erg hoog, er staat standaard een krukje voor :D
binnenkort ruim ik op, dan zal ik ook eens foto's trekken


Ik ben opzoek naar een kast liefst dieper dan 55 cm dus meer tips nog zeker welkom.

Rayaa waar heb je deze kast gekocht?


online, bouwpakketje werd netjes afgeleverd, ik zoek de site even op :) ik vind de kast wel enkel handig voor vb. 1 zadel, poetsbox eronder, kopstuk aan de deur, enkele dekjes op het schapje en nog wat tuig/halsters aan de haken. ik heb dat opzetstuk dan ook echt nodig :')
Bij mij zijn de zadelsteunen ook niet van hoogte verstelbaar, zitten gewoon op 1 plek (wel uit te halen indien gewenst)

edit: zadelkasten.nl en dan heb je verschillende opties. Ik heb bij de standaard maten eentje van 75x75 en 120 hoog. Is ondertussen geen optie meer voor zover ik zo direct kan zien.

2e edit: gevonden, deze heb ik http://www.zadelkasten.nl/zadelkasten/zadelkast-basic-line/zadelkast-basic-line-120-x-75-x-75-cm

lovejulia
Berichten: 32
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:47

Wat staan er een mooie kasten tussen, zal die van mij binnenkort ook maar weer eens opruimen.

Christelx

Berichten: 51
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:48

Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)Afbeelding

Afbeelding

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:51

Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow heel mooi en netjes!

teddy01
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:53

Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]


erg mooie handige kast!

Christelx

Berichten: 51
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:56

Rhine_ schreef:
Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow heel mooi en netjes!


Dankjewel! Ben benieuwd hoe lang ik heb netjes kan houden :=

Christelx

Berichten: 51
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:00

teddy01 schreef:
Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]


erg mooie handige kast!


Bedankt!

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:01

Gave kast :)

Alleen hoelang blijft die spiegel schoon _O-