Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 04:16

Mijn zadelkamer is sinds een tijdje ook zo goed als klaar.

Heb er een mooi keukenblokje in, van marktplaats gescoord en zelfs een boilertje zodat ik warm water heb! *\o/*
Het whiteboardje moeten we nog even ophangen.
Afbeelding

Longeer/voltigeerspullen, vriezertje voor de biks en nog een aparte ton voor de veulenbrok. Boven de vriezer de reservehalsters, touwen, leadropes etc. En aan de buitendeur de halsters die we altijd gebruiken.
Afbeelding

En dan mijn 'oude' zadelkast die mooi mee kon verhuizen. Daar hangen mijn zadels, dekjes ed in. Verder mooie grote lades voor beenbeschermers en ander kleiner spul. Een mooie stelling voor de winter en regendekens en een heel fijn dekenrek voor de zweetdekens :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de keukenkastjes kon ik perfect de stapel schone zweetdekens kwijt.
Afbeelding

Alles heeft weer heerlijk zijn plekje zo en ik heb een zee van ruimte, waar ik heel blij mee ben. :D
Bovenop de kasten en het zoldertje van het afdak (Boven de buitendeur) kunnen mooi de spullen die weinig gebruikt worden. Ligt niks in de weg, maar nog wel binnen bereik.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 04:27

Wauw

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:33

Jeetje wat een luxe

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:58

Zo faline,wat een luxe.Had ik maar zo'n grote zadelkamer.Is dit aan huis?Zo'n rek heb ik ook maar bij mij staan er dichte kisten op want de muizen vreten het anders gewoon de dekens op.Ik had nu mijn vliegenmaskers er op liggen en bij het opruimen er van kwam ik er achter dat er vakkundig een paar versnippert waren als ratten of muizen nest :-(

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:09

Froukje schreef:
Waar zou je met deze indeling je mentuig willen laten? En je tweede zadel? Alles onder elkaar word wel heel krap vrees ik om dan ook je dekjes nog kwijt te kunnen.


Sorry vergeten erbij te melden dat de dekjes bij mij anders opgeslagen worden, dus het linker vak is volledig leeg en daar zou ik dan de 2 zadels en tuig onder elkaar hangen.
Maar twijfelde ook om de zadels naast elkaar te hangen en dan dus vakken boven en/of onder de zadels te doen, snap je? Maar betwijfel of dat handig is..

Wauw Faline dat is nog eens een nette zadelkamer! Netjes ingedeeld :)

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:28

Ik heb de zadelsteunen onder elkaar en daarnaast tegen de zijwand een mentuig, dan nog 2 planken bovenin over de gehele breedte en onderin kan ik ook nog een hoop kwijt!

Ik zou niet werken met kleine schappen maar zelf indelen op een of 2 planken met bv boxen. Je zou maar net iets in de toekomst kopen wat net niet in zo’n schap past, dan is het handig dat je kan schuiven tot het wel past :P

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:40

@beatje is idd aan huis, ik had eerst mijn zadelkast gewoon in de schuur van onze boerderij, maar dat was best een eindje lopen met alle spullen. Vorig jaar hebben we een nieuw stallenblok aangebouwd en daar was ook ruimte voor deze zadelkamer :D
Muizen hebben we niet zo'n last van gelukkig. Voer zit allemaal mooi afgesloten en we hebben stalkatten }:) :))

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:58

Djeradalover schreef:
Ik heb de zadelsteunen onder elkaar en daarnaast tegen de zijwand een mentuig, dan nog 2 planken bovenin over de gehele breedte en onderin kan ik ook nog een hoop kwijt!

Ik zou niet werken met kleine schappen maar zelf indelen op een of 2 planken met bv boxen. Je zou maar net iets in de toekomst kopen wat net niet in zo’n schap past, dan is het handig dat je kan schuiven tot het wel past :P


Hmm daar heb je een goed punt!
Hoe breed moet zo'n vak zijn voor het mentuig ernaast? Vind het kwa afmetingen erg lastig inschatten hoeveel je nodig zou hebben..

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:21

Ik heb de kast 1 meter breed en 60cm diep :) .

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:11

Ik ga samen met mijn vader een zadelkast maken, ik heb hier al heel veel ideeën opgedaan, maar nog geen idee over hoe ik mijn oornetjes ga opruimen. Ik wil ze namelijk niet gewoon in een bak pleuren. Mijn dekjes komen mooi te hangen, en dat wil ik het liefst ook met de oornetjes. Mooi in het zicht, zodat iedereen (of eigenlijk vooral ikzelf :)) ) kan zien wat ik allemaal heb.
Iemand?

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:42

Aan van die broekhangers met klemmen. Kun je het dekje over de stang hangen en het bijpassende oornetje klem je vast.
Alternatief is met wasknijpers werken. Dekje aan hanger, oornetje met wasknijper aan dekje. Heb je ze ook bij elkaar. Als je de wasknijper dan aan een touwtje aan de hanger vastmaakt, ben je die ook nooit kwijt.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:12

Ik overweeg mijn voer in ikea bakken te gaan opslaan(die witte met klep aan de voorkant). Nu weet ik dat in de kleine variant een zak muesli precies past, maar ik geef ook lucerne. Dat past nu precies in zo'n grote blauwe ton, maar zou dat ook in zo'n grote ikea bak passen? Of kan ik dat vergeten?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:26

SuperAssie schreef:
Ik overweeg mijn voer in ikea bakken te gaan opslaan(die witte met klep aan de voorkant). Nu weet ik dat in de kleine variant een zak muesli precies past, maar ik geef ook lucerne. Dat past nu precies in zo'n grote blauwe ton, maar zou dat ook in zo'n grote ikea bak passen? Of kan ik dat vergeten?


Nee dat gaat niet passen. Heb zelf de grote voor meusli en daar gaat net een zak in.
Heb mijn grasmix in zo’n kleine klikobak van de xenos maar daar past niet eens 1 in.

Afbeelding
50 liter model

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:47

BianCatjee schreef:
Inmiddels heb ik besloten om zelf een zadelkast te gaan maken.
De afmeting word 2 meter hoog, 1 meter breed en 70cm diep.
Maar nu zit ik een beetje met de indeling, ik heb een foto van Google gebruikt als voorbeeld, lijkt me een fijne indeling maar misschien hebben jullie nog andere tips.
Ik moet er namelijk 2 zadels (1 vzh en 1 boomloos) en een mentuig in kwijt kunnen en dan natuurlijk de overige spullen.. zouden jullie het dan indelen zoals de voorbeeldfoto? Of zouden jullie de indeling omgooien en het totaal anders doen?
Hierbij de voorbeeldfoto:

[ [url=m/PiQWYC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ong gelijk aan die kast
En als ik zou willen past m’n mentuig in het onderste vak. (Waar de oranje poetskist staat) Maar ik heb uiteindelijk besloten m’n tuig thuis in de garage te hangen op de tuighaken

Edit ik heb ook 2 zadels in de kast. Foto gemaakt toen 2e steun nog niet bevestigd was

Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:07

SuperAssie schreef:
Ik overweeg mijn voer in ikea bakken te gaan opslaan(die witte met klep aan de voorkant). Nu weet ik dat in de kleine variant een zak muesli precies past, maar ik geef ook lucerne. Dat past nu precies in zo'n grote blauwe ton, maar zou dat ook in zo'n grote ikea bak passen? Of kan ik dat vergeten?


Hier worden die ook gebruikt in de voederkamer door anderen maar zelf gebruik ik die 70 liter tonnen van Agradi. Met de korting amper 14 euro en echt muisdicht afsluitbaar, zelfs als je het deksel niet dichtdraait maar er gewoon opzetten komt daar geen muis in. Met die bakken van Ikea heb ik dat muisdichte gevoel niet zo, en die grootste zijn ook wat kleiner. Enige voordeel is dat die makkelijk te stapelen zijn, dat wel.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:16

SuperAssie schreef:
Ik overweeg mijn voer in ikea bakken te gaan opslaan(die witte met klep aan de voorkant). Nu weet ik dat in de kleine variant een zak muesli precies past, maar ik geef ook lucerne. Dat past nu precies in zo'n grote blauwe ton, maar zou dat ook in zo'n grote ikea bak passen? Of kan ik dat vergeten?


Ik heb al jaren de 60 liter variant in gebruik. Eentje voor muesli en de andere voor haver. Momenteel heb ik ook de kleine variant voor de supplementen in op te slaan. Of de lucerne er in past, geen idee. Ik krijg er een 20kg zak in kwijt. Kreeg er zelfs een grote zak beukensnippers in kwijt voorheen.
Was eerst ook bang voor muizen, de bakken staan in de loods maar tot nu toe geen muis erin gehad.

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 02:36

Even een vraagje tussendoor aan de zadelkamereigenaren; zijn jullie kamers voorzien van ventilatie/circulatie? Is dit noodzakelijk voor bijvoorbeeld vochtige dekens/zadeldekken en leer?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:37

Lucerne gaat daar niet in passen, hooguit een halve zak denk ik. 20 kilo zakken brok past wel makkelijk. Lucerne is iets van 80 liter, dus dat past niet :n

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:38

Farandulera schreef:
Even een vraagje tussendoor aan de zadelkamereigenaren; zijn jullie kamers voorzien van ventilatie/circulatie? Is dit noodzakelijk voor bijvoorbeeld vochtige dekens/zadeldekken en leer?


Ventilatie is zeker een must! Anders kan het vocht/zweet uit je dekens nergens naartoe. Ook is vocht funest voor je lederen tuig. Hier zitten er ventilatieroosters boven de ramen en verwerkt in de deuren. Heb ook een kacheltje staan wat ik aan kan zetten als er dekens moeten drogen.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:37

assie schreef:
Aan van die broekhangers met klemmen. Kun je het dekje over de stang hangen en het bijpassende oornetje klem je vast.
Alternatief is met wasknijpers werken. Dekje aan hanger, oornetje met wasknijper aan dekje. Heb je ze ook bij elkaar. Als je de wasknijper dan aan een touwtje aan de hanger vastmaakt, ben je die ook nooit kwijt.

Ik ga de dekjes niet aan broekhangers ophangen, we maken daar zelf een systeem voor. Ik weet ook niet of knijpers dan ideaal zijn, maar ik puzzel er nog even op

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:01

Ik gebruik de rekken, broekhangers van Ikea. Die vind ik ideaal voor denk er.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:58

overzee2 schreef:
Ik gebruik de rekken, broekhangers van Ikea. Die vind ik ideaal voor denk er.

Ja, maar die ga ik dus niét gebruiken :')

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:34

Niene87 schreef:
BianCatjee schreef:
Inmiddels heb ik besloten om zelf een zadelkast te gaan maken.
De afmeting word 2 meter hoog, 1 meter breed en 70cm diep.
Maar nu zit ik een beetje met de indeling, ik heb een foto van Google gebruikt als voorbeeld, lijkt me een fijne indeling maar misschien hebben jullie nog andere tips.
Ik moet er namelijk 2 zadels (1 vzh en 1 boomloos) en een mentuig in kwijt kunnen en dan natuurlijk de overige spullen.. zouden jullie het dan indelen zoals de voorbeeldfoto? Of zouden jullie de indeling omgooien en het totaal anders doen?
Hierbij de voorbeeldfoto:

[ [url=m/PiQWYC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ong gelijk aan die kast
En als ik zou willen past m’n mentuig in het onderste vak. (Waar de oranje poetskist staat) Maar ik heb uiteindelijk besloten m’n tuig thuis in de garage te hangen op de tuighaken

Edit ik heb ook 2 zadels in de kast. Foto gemaakt toen 2e steun nog niet bevestigd was

[ [url=m/vFXXJR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor de reactie! En heb je de 2e zadelsteun dan in hetzelfde vak als waar je zadel nu hangt?
Ik heb ook een ophangsysteem liggen voor mijn tuig, wil toch kijken of ik zie in de kast erbij kan doen :)


Djeradalover schreef:
Ik heb de kast 1 meter breed en 60cm diep :) .


Dankje! Dan moet het lukken, die van mij word 2 meter hoog, 1 meter breed en 70 cm diep :)

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:15

Mijne is dezelfde afmeting :)
Het 2e zadel hang inderdaad in hetzelfde vak als het andere zadel

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:12

Dankje! We gaan eens puzzelen :)
Eerst de buitenkant maar in elkaar zetten, gelukkig heb ik hulp van mijn zwager (bouwvakker en gebruik van de materialen van de zaak)