Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:27

Dat is wel ideaal zeg! een heel huisje als zadelkamer.
Ik moet ook al mijn spullen in een kast gaan zien te krijgen, denk dat ik maar opbergboxen ofzo moet kopen :=

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:34

Wauw, vooral die eerste prachtige zadelkamers! Schitterend!
Wij hebben ook een redelijk ruime zadelkamer thuis, zal binnenkort even een foto maken. :D

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:39

Capriootje schreef:
Toevallig word onze zadelkamer net helemaal verbouwd.
Komen 8 grote kasten in, nu is het echt een bij elkaar geraapt zooitje :=
4 kasten van 1m breed, en +/- 2 m hoog, en 4 kasten van 1,20 breed en zelfde hoogte.

Handige papa is er druk mee bezig naast zijn werk dus denk dat over 3 weekjes alles af is. :)
Dan zal ik ook een foto plaatsen!


En ik sta bij capriootje op stal dus ook ik krijg binnenkort een nieuwe kast :D ziet er al erg gaaf uit momenteel.

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:44

wat ziet dat er allemaal leuk uit zeg.
helaas heb ik geen foto van mijn vorige zadelkast
Zelf in elkaar gebouwd, van hout, nou ja papa gebouwd :P
Heb hem zelf geverf in paars, maar dan dat zachte paars
en dan kleine shetland ijzers erop gespijkerd.

van binnen een zadelhanger en 4 hoofdstelhaken
verder ruimte voor poetskisten + een plank voor dekens of dekjes.

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:48

Ik heb hier in huis gewoon een hele kamer ingericht als zadelkamer (we hebben hier echt kamers teveel en een van de kamers is op de begane grond, dus ideaal als zadelkamer). Zadel- Tuig- en hoofdstelsteunen tegen de muur. Dekenrek, rekje voor de dekjes en een zwepenhouder tegen de andere muur. Tegen deze muur staan ook de zedel/tuigkarretjes. En tegen de derde muur staat een kast met allerhande spullen (het meeste netjes in bakken/kratten) en schoenen/kleding,etc. En de kant die over is, is een groot raam, dus ook lekker veel licht.
Het is momenteel een beetje een zooi door een verbouwing elders in het huis en het nu ook meteen opslag is, maar als het weer een beetje opgeruimd is, dan zal ik eens een foto maken.

Assenderp
Berichten: 169
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:38

ik heb 2 roze kratten waar ik mijn nodige spullen in heb zitten voor op stal, hier thuis heb ik 2 kasten vol met spullen waarvan ik 80 procent gewoon niet gebruik zonde! voor mij dus wel goed een kleine kast. haha

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:49

Wauw komen mooie dingen voorbij, wij hebben een hele schuur voor de spullen, alleen is een troep dus zal een foto maken als het netjes is.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:50

Ik weet wel precies hoe ik het hebben wil mocht ik ooit mijn paard(en) aan huis krijgen.

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:51

Vjestagirl schreef:
Ik weet wel precies hoe ik het hebben wil mocht ik ooit mijn paard(en) aan huis krijgen.


Maak een tekening, nu word ik benieuwd :))

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:53

dit zijn de zadelkastjes van mijn pensionklanten :)

Afbeelding

Afbeelding

brittney98

Berichten: 938
Geregistreerd: 04-01-12
Woonplaats: Emmen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:57

Ik heb zelf een schuurtje niet heel bijzonder

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:02

Wij hebben een schuurtje waar alles (rommelig) inhangt...

Surprise_Boy

Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:03

Ik heb gewoon een zadelsteun, boer heeft geen ruimte voor een hele zadelkamer in de stal lijkt me :') .
Misschien in een andere stal, maar ik ga niet een heel stuk sjouwen met 35 kilo }> .
De andere spullen (dekens, poetskoffer, etc.) liggen er gewoon onder, hoofdstellen aan een haakje en showhoofdstellen in een hoofdsteltas omdat ik die liever schoonhoudt en voor een training niet gebruik :) .
Dus niet echt heel bijzonder, maar die bij Diaz zijn echt wauw! _/-\o_ Straalt ook een leuke westernsfeer uit! :))

Valentinow

Berichten: 986
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: België, Antwerpen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:06

Wauw de huiszadelkamer zelf is misschien niet super chique, maar die spullen!!! Echt wauuwiie :P. Succes met de nieuwe zadelkamer.

En die in de openingspost, hebbeuuuuuuuuhhhh haha:p. Ik heb gewoon 2 lelijke blauwe zadelkasten op één vol zand door vuile beschermers :(.
Thuis heb ik wel ene eigen kamertje, dat zou ik wel ene kunnen pimpen als ik hier wat ideetjes heb opgedaan :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:17

xNK schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik weet wel precies hoe ik het hebben wil mocht ik ooit mijn paard(en) aan huis krijgen.


Maak een tekening, nu word ik benieuwd :))


Ik zal straks eens gaan prutsen. In ieder geval komt er een mooie vloer in, grote natuurstenen tegels ofzo. De muren worden helemaal strak wit, en er komen mooie spotten in het plafont, geen TL licht. Aan 1 muur komen de zadels te hangen, max 4 stuks 2 aan 2 boven elkaar (dus 2 onder, 2 boven) met de hoofdstellen ernaast (dus niet per zadel ernaast, maar alle 4 naast elkaar). Uiteraard komen daar nette naamplaatjes bij. Daarnaast komt een kast met legplanken voor de dekjes, dus een kast van vloer tot plafont met allemaal legplanken van 5cm hoog.

Tegen de volgende wand komt een kast met vierkante lades, zo'n 30x30cm. En dan 2 lades breed en 5 lades hoog. Die kunen gebruikt worden voor dingen als beenbeschermers etc. Dan wil ik een kast met wat grotere planken, waar poetskisten in passen, en daarboven planken voor dingen als hoevenvet etc. Dáár weer naast komt een dekenrek te hangen (in de hoek).

In 1 hoek komt een hoge tafel van 1x1, met 2 hoge krukken eraan, waar je je hoofdstel uit elkaar kunt halen om te poetsen etc. Ook komt er een comfortabele stoel en een zadelbokje (wat weggezet kan worden in een hoek) om je zadel te poetsen.

Nou ja, zoiets dus. En alles dus mooi strak uitgevoerd, misschien wat extra haken aan de muur voor dingen als extra halsters etc.

Maar goed, ik heb sowieso al helemaal in mijn hoofd zitten hoe ik zou willen dat mijn stallen ed. eruit komen te zien, terwijl de kans dat ik ooit paarden aan huis krijg echt héél klein is.

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:39

Wauw die eerste 2 zadelkamers zijn echt super mooi! <3

Wij hebben op stal verschillende kasten, metalen of houten.
Zelf heb ik houten kast, lekker ruim en hoog. Heb heel mischien wel een foto ergens op de laptop :)

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:48

Dan laat ik mijn zadelkamer ook maar eens zien :) , ben er erg trots op! Lekker veel ruimte, kasten zijn van Ikea. De foto's zijn allemaal niet van denderende kwaliteit door het TL-licht in een kleine ruimte en gemaakt met een Iphone, excuses daarvoor ;)

De kastenwand die helemaal door de hoek loopt (9-deurs in totaal), links is een nog een stuk te zien van mijn dekenrek:
Afbeelding

Gedeelte van de inrichting:
Afbeelding

Afbeelding

De rest doe ik even in linkjes omdat het anders misschien wat veel foto's worden op een pagina.
Andere kant van de zadelkamer met eigen gefabriceerde wastafel:
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... amer5.jpg/

Hoofdstellen en caps (in de toekomst wil ik nog graag houten hoofdstelhangers)
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... amer4.jpg/

En een nogal wazige overzichtsfoto:
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... amer6.jpg/

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:50

Wauw Wanja, ik ben echt jaloers op jouw té gave zadelkamer! :oo

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:53

Super gaaf, Wanja! :j Ik vind het prachtig.
Ik kan het alleen niet opbrengen om alles netjes in de kast terug te leggen, maar dit geeft wel het meest rustige/nette beeld.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:55

chique en erg netjes horsea_nl!!! Ik heb ze nog niet gezien in dat materiaal, zijn de stallen ook in dat materiaal?
en wanja WAUW :wow: prachtig
Wij hebben gewoon een ruimte in een grote schuur met een gemetst muurtje, sommige hebben gewoon een zadelrekje tegen de muur en hun spullen eronder, andere hebben een self-made kast. Alleen ben ik er het laatst bijgekomen dus staan mijn spullen zo wat in het midden en mijn zadel gewoon op zo'n schraag.. Ik zoek dus nog een soort bak/kast waar ik mijn andere spullen kan in doen, als voorlopige goedkope oplossing want ik vertrouw het toch niet helemaal en alles wordt goed stoffig zo
Laatst bijgewerkt door Milly_ op 05-03-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:56

Wow, Wanja!
Mooi, maar oef, dat is een dure grap,...
Of ik de Ikea in Zweden goedkoper dan in NL? hihihi

Hoe dan ook: keurig netjes !!!

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:04

Thanks :D
Ben er ook heel erg blij mee!
Ikea Zweden is inderdaad wel goedkoper, scheelde me ongeveer 100 euro. Was voor 900 euro helemaal klaar. Best prijzig, maar valt nog mee als je ziet wat ik ervoor heb :P

@_Lorette_: ik ook niet hoor, had het een beetje gefatsoeneerd voor de foto's :))

@Milly_: ik had in NL destijds een houten zadelkast, gemaakt door een bedrijfje in de achterhoek. Die waren echt niet duur! Ik had een vrij grote 2-deurs kast voor dacht 225 euro, maar hij heeft ook kleinere voor rond de 100 euro...

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:09

Wow wat een gave zadelkamers!!

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:24

Laatst bijgewerkt door Milly_ op 05-03-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:28

Wanja schreef:
Dan laat ik mijn zadelkamer ook maar eens zien :) , ben er erg trots op! Lekker veel ruimte, kasten zijn van Ikea. De foto's zijn allemaal niet van denderende kwaliteit door het TL-licht in een kleine ruimte en gemaakt met een Iphone, excuses daarvoor ;)

De kastenwand die helemaal door de hoek loopt (9-deurs in totaal), links is een nog een stuk te zien van mijn dekenrek:
Afbeelding

Gedeelte van de inrichting:
Afbeelding

Afbeelding

De rest doe ik even in linkjes omdat het anders misschien wat veel foto's worden op een pagina.
Andere kant van de zadelkamer met eigen gefabriceerde wastafel:
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... amer5.jpg/

Hoofdstellen en caps (in de toekomst wil ik nog graag houten hoofdstelhangers)
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... amer4.jpg/

En een nogal wazige overzichtsfoto:
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... amer6.jpg/


Zijn dat gewoon pax kasten met een deurtje erop? Zo ja welk model is dat dan? Vind het erg sjiek!