Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:28

Mentuig ligt nu dus nog op de onderste zadelsteun achter/onder de barebackpad maar komt rechts aan de wand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de dekjes/deken ophangding die mn vader heeft gemaakt voor op mn kast.
Afbeelding

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:06

Heeft iemand hier ideeën voor het opbergen van dekjes? Ik heb ze aan een rek hangen met kleer hangers maar ze worden zo snel stoffig!! waar bewaren jullie ze in ???

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:49

Perryx schreef:
Heeft iemand hier ideeën voor het opbergen van dekjes? Ik heb ze aan een rek hangen met kleer hangers maar ze worden zo snel stoffig!! waar bewaren jullie ze in ???


Ik heb ze hierin. Is net zo groot als een sjabrak en kunnen echt veel in. Sjabrakken hoeven niet dubbel erin ofzo

Afbeelding

Afbeelding
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10056770/

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:07


Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:36

leuk WendyBZ, dit is eentje om te onthouden...

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:58

tinkersjakie schreef:
Perryx schreef:
Heeft iemand hier ideeën voor het opbergen van dekjes? Ik heb ze aan een rek hangen met kleer hangers maar ze worden zo snel stoffig!! waar bewaren jullie ze in ???


Ik heb ze hierin. Is net zo groot als een sjabrak en kunnen echt veel in. Sjabrakken hoeven niet dubbel erin ofzo

[ [url=m/JXvcbs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Hd3xUX.png]Afbeelding[/url] ]
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10056770/




en hoe veel dekjes passen er in ?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:22

Denk dat er stuk of 8 A 10/12 in kunnen. Ligt ook beetje aan hoe dik je sjabrakken zijn.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:52

Mijn kast is zo goed als af! :D. Er moeten alleen nog haakjes aan de kastdeur komen!
Mijn vader heeft binnen een paar dagen deze in elkaar gezet, haha. Heb niet superveel ruimte, maar moet zeggen dat ik ook weinig troep heb en alleen het hoognodige op stal heb liggen! :).
De kast is 180 hoog, zonder de 'blokken' en wieltjes, 1m breed en 60cm diep!

Afbeelding
Wel beetje jammer dat de ijzers andersom hangen, hahah!

Afbeelding
Afbeelding
Bovenin passen precies de dekjes plat. Al ga ik nog wel kijken naar een tas waar ze in passen. Daarnaast zou ik er dus nog een bak neer kunnen zetten.
Rechts heb ik de vakken, waarvan de onderste iets hoger is. De plankjes zijn wat scheef afgezaagd, maar er komen nog haakjes aan de deur. Maar anders kan de deur niet dicht, dus mooie oplossing dacht ik zo :').
En onder mijn zadel dus ook nog ruimte voor wat spullen! Dekens hoef ik er niet in kwijt. Winterdekens liggen nu thuis, en de dekens die ik ga gebruiken (o.a vliegendeken, maar straks bijv de zweetdeken) kunnen over m'n staldeur :j.
Ik ben helemaal happy, haha

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:13

Wat een mooie en leuke kasten komen er weer voorbij en ook top dat deze hier worden gedeeld. Zo zijn ze weer tot inspiratie voor anderen.

Gelijk heb je xpearl om niet teveel op stal te hebben maar hetgeen je niet gebruikt thuis. Ik heb mijn paarden thuis dus probeer zoveel mogelijk op stal op te bergen en gebruik voor dekens de zakken van Ikea. Die hier worden gepost had ik nog niet gezien, dis die ga ik nu nader bekijken. Bedankt voor de tip

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:57

xPearl schreef:
Mijn kast is zo goed als af! :D. Er moeten alleen nog haakjes aan de kastdeur komen!
Mijn vader heeft binnen een paar dagen deze in elkaar gezet, haha. Heb niet superveel ruimte, maar moet zeggen dat ik ook weinig troep heb en alleen het hoognodige op stal heb liggen! :).
De kast is 180 hoog, zonder de 'blokken' en wieltjes, 1m breed en 60cm diep!

[ [url=m/l372dy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel beetje jammer dat de ijzers andersom hangen, hahah!

[ [url=m/5k5WQR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JRMelj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovenin passen precies de dekjes plat. Al ga ik nog wel kijken naar een tas waar ze in passen. Daarnaast zou ik er dus nog een bak neer kunnen zetten.
Rechts heb ik de vakken, waarvan de onderste iets hoger is. De plankjes zijn wat scheef afgezaagd, maar er komen nog haakjes aan de deur. Maar anders kan de deur niet dicht, dus mooie oplossing dacht ik zo :').
En onder mijn zadel dus ook nog ruimte voor wat spullen! Dekens hoef ik er niet in kwijt. Winterdekens liggen nu thuis, en de dekens die ik ga gebruiken (o.a vliegendeken, maar straks bijv de zweetdeken) kunnen over m'n staldeur :j.
Ik ben helemaal happy, haha


Mooie kast! Handvaten kunnen toch nog andersom gezet worden?!?

En handige tas voor je sjabrakken heb ik iets hiervoor geplaatst. Zijn exht ideaal. Super stevig en past genoeg in

Texas02

Berichten: 4607
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:23

Mijn zadelkast is tweedehands gekocht, is ook ooit gemaakt als zadelkast, ben er erg blij mee! Bijna alles past erin :) Zit er nog wel aan te denken om de dekjes ook in zo'n tas te doen, hoop alleen dat het er dan nog goed in past, het past nu precies.. xD

Edit: ik krijg de foto er zo niet op, ik zal het straks even op de laptop proberen :)

Ik krijg hem er niet in via Bokt, dus dan maar zo:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Texas02 op 12-08-18 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:27

Die handvaten zijn gaaf. Zit er gewoon een balkje hout achter?

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:40

@Tinkersjakie
Had gekund. Maar mijn vader vond het dan zo raar, om de opening naar boven te hebben, bij een handvat. Dus vandaar dat hij het zo heeft gedaan, haha!
Die zakken heb ik gezien idd! Daar ga ik even naar kijken.

@Veulen84
Voor de verandering geen hout. Dit is gewoon een stuk van een koperen waterleiding :'). Ik moest zelf ook even hardop lachen toen ik het zag.

Afbeelding
Hier ingepakt en al!
Had links een hoofdstelhaak opgehangen, alleen gemeten met een oud hoofdstel.. Zonder teugels.. :+. Dus even mn hoofdstel 'opknopen' en dan kan die daar hangen, haha!
En het is echt erg, ik heb nog best veel ruimte over :').
De longeerzweep staat nog onhandig, die krijgt nog een plekje buiten de kast :j

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:46

Je kan ook je teugels gewoon met het slotje naar beneden hangen en elk stuk het midden vanboven. Zo hing ik die van mij ook op omdat de teugels altijd naar buiten staken. Dus gewoon aan het bit omhoog doen, over de haak, dan weer naar beneden (slotje zit dan beneden) weer omhoog naar haak en goed hangen aan de andere bitring. Makkelijker dan opknopen

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:52

@Leen
Ja, zoiets word het! Op een stal waar ik werkte hingen ze de hoofdstel ook op een bepaalde manier op, en zo zaten de sluitingen ook 'dicht'. Dus daar ga ik morgen even naar kijken :D

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:40


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:35

Heeft iemand instructies hoe je zon houten zadelkar in je kast maakt? Lijkt me ideaal

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:17

Romeo2007 schreef:
Heeft iemand instructies hoe je zon houten zadelkar in je kast maakt? Lijkt me ideaal


Wat voor zadelkar bedoel je?

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:25

Hier een gratis pax kast op de kop getikt van 2.10x1.00x0.60

Iemand nog handige tips voor een indeling?
We gaan hem nog verstevigen en ong 10cm dieper maken


Afbeelding

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:07

Misschien heeft hier nog iemand tips...Ik ben al een tijdje op zoek naar iets van een zadelkar/gereedschapswagen achtig ding voor met name de poetsspullen en beenbescherming. Ik heb mijn zadelkamer tegenover de wasplaats dus de meeste spullen liggen gewoon in de zadelkamer. Maar poetsspullen, peeskappen vind ik makkelijker om zo voor het aanpakken te hebben dus die wil ik graag apart houden. Het moet verplaatsbaar zijn, liefst op wieltjes. Met ruimte voor borstels, een aantal sets beenbescherming, eventueel aan de zijkant een haakje voor mn longeerlijnen en waar ik bijvoorbeeld het hoofdstel kan hangen tijdens het op en afzadelen. Liefst niet van hout en anders gelakt oid ivm natte peeskappen en dat soort dingen...mocht iemand toevallig iets leuks weten, tips zijn welkom. Ben alleen nog echt heel luxe wagentjes tegengekomen maar daar is de prijs niet grappig van en eigenlijk hoeft het ook helemaal niet zo luxe. Gewoon functioneel is prima.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:26

0000 schreef:
Misschien heeft hier nog iemand tips...Ik ben al een tijdje op zoek naar iets van een zadelkar/gereedschapswagen achtig ding voor met name de poetsspullen en beenbescherming. Ik heb mijn zadelkamer tegenover de wasplaats dus de meeste spullen liggen gewoon in de zadelkamer. Maar poetsspullen, peeskappen vind ik makkelijker om zo voor het aanpakken te hebben dus die wil ik graag apart houden. Het moet verplaatsbaar zijn, liefst op wieltjes. Met ruimte voor borstels, een aantal sets beenbescherming, eventueel aan de zijkant een haakje voor mn longeerlijnen en waar ik bijvoorbeeld het hoofdstel kan hangen tijdens het op en afzadelen. Liefst niet van hout en anders gelakt oid ivm natte peeskappen en dat soort dingen...mocht iemand toevallig iets leuks weten, tips zijn welkom. Ben alleen nog echt heel luxe wagentjes tegengekomen maar daar is de prijs niet grappig van en eigenlijk hoeft het ook helemaal niet zo luxe. Gewoon functioneel is prima.


Ik heb een steekwagentje omgebouwd tot troep kar. Heel simpel met een betonplex plaatje en een vierkante specie kuip op de bodem bevestigt. Super simpel en mega sterk

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:30

0000 schreef:
Misschien heeft hier nog iemand tips...Ik ben al een tijdje op zoek naar iets van een zadelkar/gereedschapswagen achtig ding voor met name de poetsspullen en beenbescherming. Ik heb mijn zadelkamer tegenover de wasplaats dus de meeste spullen liggen gewoon in de zadelkamer. Maar poetsspullen, peeskappen vind ik makkelijker om zo voor het aanpakken te hebben dus die wil ik graag apart houden. Het moet verplaatsbaar zijn, liefst op wieltjes. Met ruimte voor borstels, een aantal sets beenbescherming, eventueel aan de zijkant een haakje voor mn longeerlijnen en waar ik bijvoorbeeld het hoofdstel kan hangen tijdens het op en afzadelen. Liefst niet van hout en anders gelakt oid ivm natte peeskappen en dat soort dingen...mocht iemand toevallig iets leuks weten, tips zijn welkom. Ben alleen nog echt heel luxe wagentjes tegengekomen maar daar is de prijs niet grappig van en eigenlijk hoeft het ook helemaal niet zo luxe. Gewoon functioneel is prima.


Ik heb een praktisch nieuwe zadelkar voor je te koop

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:57

Kast weer eens opgeruimd

Afbeelding

Jammer genoeg kom ik vocht plekken tegen onderin...
Volgend jaar maar weer een nieuwe kast bouwen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:11

Jezus wat een ruimte! Wel balen van de vochtplekken.

Mijn kast ook onder handen genomen. De onderste plank is eruit, nu schuren mijn beugels en fenders niet meer over het hout. Zag best wat slijtage aan mijn beugels ervan :(

Afbeelding
Ja de meuk erbovenop is ook allemaal van mij :')

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:42

Waar laten jullie al jullie dekens ?