Manen weg knippen onder hoofdstel hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Manen weg knippen onder hoofdstel hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 07:34

Beste bokkers,
Na heel veel tobben met zomerexczeem heeft mijn haf eindelijk lange manen. (welke al onder zijn hals vandaan komen :D)
Voorheen heeft hij ivm behandelen alleen maar een manenkam gehad en nu dus lange manen. Alleen zit ik altijd te klieren met
het hoofdstel en zijn manen en voorpluk goed doen waardoor ik graag de manen onder het halster/hoofdstel kort wil knippen.

Alleen hoe pak je dit precies aan? Hoe bepaal je de exacte plek?

Groetjes

996981

Re: Manen weg knippen onder hoofdstel hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:42

je legt het oor naar achter op de hals. De pluk die het oor bedekt pak je vast en kam je omhoog. Daarna knip je het af. Hoeft niet gelijk helemaal recht, want je kan het altijd gewoon nog bij punten. Dit knip je helemaal weg tot op de hals. Eventueel kun je de overige manen even vast zetten. Je kunt natuurlijk ook minder, of meer knippen, maar een oor is het gebruikelijke :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:02

Precies zoals themuisje zegt, maar je kan inderdaad ook iets minder doen (een hoofdstel is meestal toch niet breder dan 2 a 3 cm), ik heb bijvoorbeeld vanaf het punt waar de nek begint, ca 5 cm naar achteren geknipt (ongeveer een half 'oor'), omdat ik het anders zonde vond van die manen waar ik zo m'n best op heb gedaan om lang te laten groeien, die van mij heeft niet zo heel veel namelijk :P maar het is idd een stuk handiger zo!