Mijn shetlander heeft echt al sinds ik haar ken nooit een echt blonde staart gehad terwijl ik weet dat ze die heeft. Het is altijd zo geweest (recente foto)

Maar nou vond ik dus tijdens het opruimen soda, zo'n poeder, en die was er eigenlijk altijd om wonden schoon te maken. Ik lezen op de achterkant, staat er gewoon dat het grondig reinigt.
Dus emmer gepakt, soda erin gestopt, een flinke scheut paardenshampoo, en als laatste nog een scheut zilvershampoo, en staart erin! Even laten trekken, uitgespoeld, en weer een nieuw badje gemaakt. Dit heel vaak (7x) herhaalt, en toen staartje afgedroogd en naar buiten.
Nu kom ik dus vanmiddag kijken of ie droog was en om hem te gaan uitkammen.. was de staart gewoon blond, er zaten zelfs witte stukken tussen

En de staart voelde ook heel zacht en klitteloos!
Nou ben ik van plan om de staart morgen nog een keer te wassen, en dan hoop ik dat ie helemaal goed is, want er zit nog wel (Vooral onderaan!) een bruine gloed overheen. Ik heb de staart wel even mooi bijgeknipt tot net boven haar koot zodat hij niet zo snel vies word.
Ik zal morgen even foto's schieten!
Alleen nu waarom ik dit topic open, is dit niet heel slecht ofzo voor de staart? Wie doet dit nog meer? Het is geen schoonmaakmiddelfles voor de duidelijkheid, het ziet er precies zo uit:

Als het geen kwaad kan (Wat ik denk, staart voelt zacht aan en is schoon) dan is dit een goede tip!
xxx
ps. ik denk dat het niet goed is voor over het hele lijf van je pony ivm de huid.