Pad naar stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa0

Pad naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:37

Hallo :)

In de weide waar mijn paard deze zomer zal staan staat er geel schuilhok, dat staat in een weide er naast. Ik vroeg me nu af of we een doorgang naar dat schuilhok zouden kunnen maken zodat hij (en de andere pony) kunnen gaan schuilen voor de zon. Maar volgens mij gaan ze daar nooit helemaal uit zichzelf naartoe gaan omdat ze alleen maar verder gras willen eten, of is dat niet zo?

Peelie

Re: Pad naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:42

Dat valt wel mee. Ik zag mijn pony vrij regelmatig in het hok staan, maar met hun neus naar buiten zodat ze lekker lucht hebben.

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:48

Als er genoeg gras staat,nemen ze af en toe een lekkere 'luier pauze' en het zou juist ideaal zijn als ze dat uit de zon kunnen doen.
Ik denk dat ze dat dan wel opzoeken hoor of het moet erg warm worden daarbinnen met de zon erop.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:52

Ligt eraan, mijn paarden staan soms de hele dag vrijwillig op stal terwijl alle eten buiten ligt en bij andere keren zie ik ze in de stromende regen buiten. Ik kan er iig geen peil op trekken en keuzemogelijkheid is altijd goed lijkt me

Lauraa0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:16

Hoe breed zou de doorgang dan moeten zijn?

odensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:24

Dat verschilt per paard, mijn paard die staat de ene keer weer te eten en de andere keer te schuilen.

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:10

Lauraa0 schreef:
Hoe breed zou de doorgang dan moeten zijn?

Ik denk dat je de doorgang het beste breed genoeg kan maken dat het paard er zich in kan omdraaien,dan kan je er ook makkelijk samen door..