welke stal is veiliger? en welke kiezen jullie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

last_lady

welke stal is veiliger? en welke kiezen jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:22

Hoi.
Ik vraag me af wat jullie veiliger vinden(sorry als dit verkeerd staat, weet niet waar het anders moet staan, ben nieuw hier).

Ik sta nu sinds een paar dagen op een stal, het is een loods wat achteraf staat(wel naast een snelweg).
Er staat nu alleen de stallen en de weides, de rest moet nog gebouwd worden.
Overdag is er elke dag wel iemand, alleen na 9 uur in de avond niet, tot de volgende ochtend.
Er komen wel veiligheids maatregelen(alarm etc)
Er komen een buitenbak, longeercirkel,stapmolen, paddocks, solarium en een was en poets plaats.
Dit is ong 20 km van mij vandaan en is volpension.
Maar ik betaal nu 350 voor 2 paarden, maar mocht de spullen er komen de faciliteiten, weet ik niet of de prijs zal gaan stijgen

Ik heb een weide gevonden op 3km van mij vandaan, dit moet flink opgelnapt worden, en weet nog niet of ik het evt kan huren.
Maar er zit een flinke lap grond aan, wil een flinke stroomapparaat erbij zetten, en een camera evt als dit kan, zodat ik altijd kan kijken.
Tevens staat er aan de overkant van de weiland een restaurant, dus er is evt wel zicht op.
Ik ben er in de ochtend even om te voeren en in de namiddag en avond
Alleen in de avonden staat er dus bij het weiland vrachtwagens, gezien er daar een parkeerplaats is.
En evt plek voor een nieuwe pony erbij.

De paarden komen dan even tijden buiten, ieders een eigen stal. En in de zomer in de nacht staan ze op de weiland op een paddock paradise.
Op de stal gaan ze elke nacht naar binnen.

Voor welke stal zouden jullie kiezen?

Anoniem

Re: welke stal is veiliger? en welke kiezen jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:04

Geen idee.. Wel moeilijk als je nog niet weet of je het überhaupt mag huren. :)
Hoeveel het kost weet je dus niet. Voor de veiligheid zou ik het niet doen. Hoe ga je het doen als je op vakantie bent? :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:37

Mij lijkt het stukje weide toch wat prettiger voor je paarden. Want zijn ze wel gewend aan een snelweg ? Alleen voor de benodigheden zou ik weer voor de loods kiezen. Want als je geen tijd hebt om te rijden zet je je paard(en) even in de stapmolen. Ook zijn de kosten een belangrijke rol. Als er nog vele moet worden gedaan aan de weide.. kom je toch wel duurder uit dan in die loods.

last_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:46

Ze zijn gewend aan de snelweg, ze zijn bomproof dus dat is geen probleem.
Ik ga kijken of er van t weekend iemand is voor die weide, en anders laat ik een briefje achter.
Op vakantie ga ik niet, zowel kunnen mijn ouders evt voeren.
Ik weet ook niet of de stal duurder zal worden gezien de faciliteiten die komen namelijk

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:00

ik was voor de 2e gegaan, ook omdat t dichterbij is.

last_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:29

Nja dichterbij maak voor mij nie uit.
Rij 5 dagen in de week naar mijn werk, en als ik erheen rij, kom ik erlangs.
Alleen in het weekend rij ik erom. Maar ze worden wel uitstekend verzorgd, en de staleigenaresse zei dat de stal wel zo goedkoop bleef

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

Dan ben ik ook wel benieuwd 'wat' je rijd; ben je een buitenmens en geniet je van buitenritten of ben je iemand die ook aan een stukje wedstrijdsport doet? Ik zou namelijk een bak wel missen als dat laatste het geval is :)

Qua veiliger vind ik het wat lastig in te schatten, het heeft wat dat betreft allebei zijn voors en tegens zoals de situatie beschreven is :)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:43

Ik zou voor geen van beide gaan. Ik zou als de dood zijn dat daar 's avonds/nachts iets gebeurd.
Mijn voorkeur gaat uit de paarden houden (binnen of buiten dat maakt me niks uit) bij mensen (of jezelf) aan huis en geen land wat onbeheerd/ergens achteraf ligt.
Brrr, ik zou zelf geen oog dicht doen 's nachts.

Superwillem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:29

Ze komen 's-nachts echt niet in een stal inbreken om een paard mee te nemen hoor en de meeste dingen gebeuren altijd met paarden die ergens buiten staan zonder toezicht. En wat is het probleem aan die snelweg? Neem aan dat de weilanden omheind zijn etc?
Daarbij komt nog: voor €350,- per maand kan jij niet ergens een weiland huren / onderhouden (sproeien, inzaaien, bemesten, slepen etc etc etc), stro, hooi en brok kopen voor je paardjes, dit gaat je vies tegenvallen.
Is er op dat weiland wat je wil huren wel water? Staat er al een stal op? Waarschijnlijk is het agrarisch en mag je er niets op bouwen.
Als de verzorging uitstekend is en je van al deze faciliteiten gebruik kunt maken zou ik lekker blijven staan waar je nu staat want gezien de faciliteiten sta je voor een scheet en een knikker

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:27

Ik ga voor de eerste. Lijkt mij veiliger.