containerstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steefian

containerstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:40

hoi medebokkers

ik wilde naar jullie ervaringen en meningen vragen.
ik ben in bezit van een stuk grond van ruim 3 hectare(eigenlijk mn opa)
nu mogen wij daar als het meezit, onze paardjes stallen.
maar we mogen geen vaste stallenbouwen, dus het moet verrijdbaar of verplaatsbaar zijn.

ik zou graag een plooistal willen dat zijn 2 kunstofstallen, die je helemaal inkunt klappen tot een soort van aanhangwagenidee, dus je kan hem letterlijk zo wegrijden, zit geen fundering in en is zonder vergunning te plaatsen, wel moetj je de bodem maken van betonplaten.
klinkt heel ideaal maar zijn heel erg duur. <3 (6300 euro inc bezorging en plaatsing)

Nu dacht ik zelf aan een containerstal, maar heb daar geen ervaringen mee
wat zijn jullie ervaringen met een containerstal(deze schaffen wij nieuw aan)
ik heb nl een nieuwe gezien van 600x250x250 voor 2500

graag ervaringen of meningen?

k hoor t graag

Caira

Re: containerstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:46

Voor zover ik weet vallen containerstallen niet onder verplaatsbaar, hier worden ze in elk geval niet gedoogd!

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:47

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:48

Wij zijn begonnen met een container, en hebben daarna alles uitgebouwd/uitgebreid. Er stonden 2 pony's in, een B en een C/D. Dit was met tussenschot. Later hebben we het tussenschot weggehaald, en heeft er een drachtige merrie (later + veulen) in gestaan. Ik weet niet precies de afmetingen van de container, maar die van ons is ongelijk verdeeld. Dus een "grote" en een "kleine" stal. De grote heeft mijn E pony nog in gestaan, en dat is prima vertoeven. Het kleine deel, kan echt maar een B pony, hooguit een klein C'tje in. We hebben er een jaarling paard in gehad, maar dat ging eigenlijk niet. Zodra er een stal vrij was, is deze ook gelijk naar een andere stal gegaan. (Toen hield ze de stal ook gelijk een stuk netter, wat voor ons wel even een eyeopener was, dat ze zich dus gewoon niet erg prettig had gevoeld). Nu staan beide in een ruime box. De container wordt niet meer gebruikt, aangezien we er nog maar 2 hebben in plaats van 4 of 5 toentertijd.

Ideaal is het niet, maar wij hebben het 15 jaar zo gedaan, dus het kan prima. Een beetje afhankelijk van de afmetingen van de container en de grote van de paarden.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:49

Wij hebben ook 2 containers met elk 3 stallen voor onze shetjes en dat bevalt prima.
We hebben in 1 container rubber matten in liggen omdat de houte vloer glad wordt en bij de andere hebben we de vloer uit gehaald en er klinkers in gelegd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:49

Het verschilt per gemeente of een zeecontainer neergezet mag worden.

De ene gemeente gedoogd het als hij bijv. 30 meter van de weg af staat en 3 meter van de erfscheiding af.
Sommige gemeenten zien het als verplaatsbaar en mag het onder alle omstandigheden. Bij andere mag het helemaal niet, tenzij het voor korte periode is (van uren tot max. een aantal weken voor transport).
Je kunt het even navragen hoe het bij jou gemeente zit.

Verder staan hier ook veel ervaringen:
[VSW] (Zee)container kopen?Ervaringen? Waar op te letten?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:51

Mijn ervaring met een containerstal is dat het loeiheet wordt binnen, in de zomer. Ik doe het nooit meer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:51

GamblersCup schreef:
Mijn ervaring met een containerstal is dat het loeiheet wordt binnen, in de zomer. Ik doe het nooit meer.

Je hebt ook speciale geisoleerde containerstallen voor paarden die in de winter aangenaam warm blijven en in de zomer aangenaam koel.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:54

Hoi allemaal

ik heb al informatie opgedaan bij mn gemeente en die vinden het prima, zolang het maar weggehaald kon worden
mn opa heeft ook een vrachtwagen met takel dus weg halen kan zo.

maar is het indd met de vloer niet gevaarlijk, als t nat word vd urine?
de grootste is +- 1.50
is het dan nog groot genoeg, want we willen er ook een opslagje bij hebben, of word het dan heel erg te klein

@gamblerscup, ze krijgen een uitloop er bij, en in de zomer staan ze op t land en komen ze de stal niet meer in, gaat echt om de winters

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:00

Wat voor een vloer zit erin?
In de meeste containers zitten houten vloeren, sommigen die voor paarden bedoelt zijn zijn geimpregneerd zodat de urine het hout niet aanvreet.
Of dat erg glad wordt als er op geplast wordt weet ik niet, eventueel zou je er rubberen matten over kunnen leggen. Als er bodembeddeking zoals stro op komt lijkt me niet dat het glad wordt.

Ik denk dat het wel aan de krappe kant wordt.
Als je hem deelt voor 2 paarden zit je op 3x2,5m. Ik vind 3x3 eigenlijk al niet optimaal laat staan nog kleiner. Als je er dan ook nog een opslag in wilt maken wordt het helemaal krap.
Of je moet naar een 40 feet container gaan kijken... kom je alleen wel in een andere prijsklasse.
Dan zou je 2 stallen kunnen gebruiken voor de paarden en de andere 2 stallen 1 ruimte laten voor opslag.

Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:04

wat wil je er voor paarden in zetten, het is denk ik wel een verschil of je er twe wilt stallen van 1.60 of twee van 1.10.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:04

@ focussed.
ja, dat zijn de stallen die ik bedoel :D alleen dan de versie van 2

k had net nog even verder gespit, maar zou een 40ft niets zijn, en dan evt een opslagje maken.
het is niet de bedoeling dat ze dag en nacht in die stal staan, maar er komt een uitloop voor, zodat ze zelf de keus hebben
binnen of buiten.
en dan zomers op t land en dan word de stal niet gebruikt

was wel handig geweest om t vermelden :D

het betreft 2 ponys van +- 1.35 en +- 1.50

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:06

Oh als het alleen als "schuilstal" gebruikt wordt maakt het verhaal al anders. :j

Een 40 ft zou denk ik het meest ideaal zijn, maar zoals ik al zei zit daar ook een ander prijsje aan (rond de €4500,- nieuw).

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:11

ja, ze hebben gewoon toegang tot de uitloop 20 x 25 mtr(het is nog lange niet zover hoor)
dus de keus is aan hun, in stal of lekker buiten

daar val ik dus over :d het allemaal zo gigantish duur.
maar t is hobby he hahah

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:14

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:15

@ tinnie

daar zou ik indd ook nog eens een offerte voor opkunnen vragen

wasniet in me opgekomen :D

bedankt

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:31

Ik ben er erg over te spreken :j

Wij hebben 1 container staan welke bestaat uit 1 kleine stal en 1 grotere stal + ruimte voor evt hooi opslag.

Ik denk dat de kleinste stal 2,5x2,5 is en de grote 4x2,5 ongeveer? (ben heel slecht in maten). Hier stonden een haflinger en een welsh a in, dat ging prima! Moet er wel bij zeggen dat we de stallen gebruiken als inloop stal en ze dus altijd in en uit kunnen lopen.
De grote stal hebben we wel dicht gebruikt toen een van de haflingers kreupel was en stalrust nodig had, dat ging ook prima!

Sinds 2 jaar hebben we er nog een haflinger bij en hebben we de container wat aangepast.
De kleine stal staat 1 haflinger in en in de grote ook. Van de ruimte die we gebruiken voor hooi en zadels hebben we een gedeelte afgeschermd met een houten wand en hier staat de welsh in. Paarden zijn er blij mee en gaat allemaal prima zo!

Scheelt misschien dat alleen de haflinger in de grote stal liggend slaapt, de andere 2 hebben dat in de 20 jaar dat we ze hebben nooit gedaan en nog steeds niet, dus dan is de stal ook groot genoeg. Heb je paarden die wel liggend slapen dan zouden de stallen te klein zijn..

Let niet op de foto, gaat om de container ;)

Afbeelding

De achterste stal is de kleine stal, daarnaast de grote stal en daarnaast (toen nog) hooiopslag.
Het gedeelte van de grote stal tot een stukje na de deurpost is nu het kleine stalletje voor de welsh en het meest linkse gedeelte gebruiken we nu nog voor hooi, zadels enz. Passen nog ga 40 balen hooi en stro in.
Hoop dat je er wat aan hebt :)

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:38

@ martinec1711

oh dat ziet er wel netjes uit indd :D
het gaat er om dat ze indd naar binnen kunnen als ze dat willen
we hebben nl een tinker x van 1.50, nrpsje van 1.35 en 2 mini shetjes
hebben jullie dan een 20ft of een 40ft?

alleen de nrps ligt veel, de mijne doet het heel af en toe.
is het bij jullie danook extreem warm in de zomer?
of gebruiken jullie het ook als schuilstal

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:01

Goh dat zou ik niet weten, het is wel een flinke container. Gok dat hij minimaal 10 meter lang is en zo'n 2,5 breed..

Ik vind dat het nog wel meevalt met die hitte hoor! Paarden gaan er met 30 graden graag in staan om te "schuilen" voor de zon!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:08

standaard container, 40 voet, maat is 12 lang X 2.40 breed X 2.80 hoog. Buitenmaat dus.
Je hebt ze ook van 6 meter lang, de 20 voet.

Op marktplaats kan je wel een paar leveranciers vinden van kant en klare container stallen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KI6XPZQZ.jpg

Afbeelding

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:35

hoi,wij maken gebruik van een container,wij hebben hem van binnen betimmerd met houten platen.
wij gebruiken hem als inloopstal en alleen bij barre weersomstandigheden staan ze 'snachts binnen
met de onderdeur dicht.wel hebben we 2 luchtpijpjes op het dak.
Op mijn profiel staan wel foto's zodat je een idee hebt.
Door de betimmering binnen is het zomers niet heet en 'swinters niet koud in de stallen.
Groetjes...

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 17:43

leuke knollies heb je :D

ff ontopic haha

okee dus jullie hebben ook gewoon een stale container, heb net contact gehad met mn collega, we hebben nl zelf een containerdepot van t werk, en die zei dat t beter is om een plywood?container te nemen
maar als je m kan betimmeren kan een stalen tog ook gewoon?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:46

Wij hadden eerst een container als stal, hebben er zelf een raam en tralies in gezet en zo hadden de paarden hier een prima stal.
Afbeelding
Afbeelding

Maar omdat we uiteindelijk te weinig plaats hadden voor het hooi en stro hebben we een iglo genomen als stal:
Afbeelding
Even geen duidelijke foto sorry

Maar wij hebben met die twee dingen nog nooit problemen gehad dus dat is allebei een optie!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:52

steefian schreef:
leuke knollies heb je :D

ff ontopic haha

okee dus jullie hebben ook gewoon een stale container, heb net contact gehad met mn collega, we hebben nl zelf een containerdepot van t werk, en die zei dat t beter is om een plywood?container te nemen
maar als je m kan betimmeren kan een stalen tog ook gewoon?

Stalen container kan heel vochtig van binnen worden bij fris weer.
Het vocht van het paard slaat neer op de wanden.
Dus isoleren en betimmeren is een optie.

De plywood container raad ik af, heb er zelf twee.
Een goede mep van de achterbenen en je krijgt dit te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=D4RO63YH

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:19

Die van ons is trouwens ook betimmerd met hout! :j
Onze vloer is ook van hout, als je stal bij huis is geeft het wel een takkeherrie dus is wel aan te raden er rubber matten of (zoals wij) flink stro in te doen! Vloer wordt niet glad o.i.d. door het hout en de mest/urine. Hebben hem nu ruim 5 jaar in gebruik en rot (nog := ) niet weg!