Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ernie061111 schreef:Na het is nu geregeld dat iedereen moet ontwormen en zijn doosje met spuit bij de eigenaar moet afgeven maar goed het probleem is er nu dus wel en is helaas niet zo heel snel weg te krijgen. Ik had al zoiets als je iets kunt spuiten of strooien dan gooi ik het eens in de groep of we dan niet kunnen samen doen om het weg te krijgen maar daar kan ik dus helemaal niks over vinden en heb al met een loonbedrijf gebeld of die iets wist die wilde dat dan wel ff voor me uitzoeken maar had er iig nog nooit van gehoord dat er iets van een poedertje of spulletje voor te spuiter ervoor was. Dus das pech hebben en nu maar kijken hoe we het geregeld krijgen. Vindt het iig enorm balen dat je paardje op deze manier door anderen hun laksheid gevaar loopt onnodig.
Ernie061111 schreef:Nou kunnen we wel ff onze wei schoon houden per 2 paardskoppel omdat het zo ingedeeld is alleen kan ik niet bij de schrikdraad gaan zeggen wormpjes jullie moeten aan die kant blijven want ik heb wel fijn ontwormt en de wei schoon gehouden.
Citaat:Dit werkt toch niet. het inleveren van je ontwormingsdoosje. De ene eigenaar zal wel correct ontwormen afwisselen van merken etc.
De eigenaar (stalhouder) moet deze spuiten gewoon doorrekenen dan weet hij zeker dat alle paarden correct ontwormd zijn (worden) de ene spuit moet eerder herhaald worden dan de ander en ook de werking van de verschillende ontwormingen zijn verschillend.