Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Ik wil zeker wel een plek waar ze binnen ook zouden kunnen liggen als ze die behoefte hebben
Maar wil ook en stal waar ze vrij in en uit kunnen lopen dag en nacht , en als je daar dan stro of iets in legt dan gebruiken ze de stal alleen als toilet
Vandaar dus dat we in de stal overal vochtdoorlatende rubber staltegels hebben neergelegd. Die zijn zo stevig dat de pies er nog op klatert waardoor ze er niet graag op piesen (en daarvoor mooi naar buiten gaan , naar het zand : prima) maar wel zo zacht dat ze echt een beetje in veren als er een paard op staat / ligt.
En het rubber is veel comfortabeler qua warmte dan beton. Een paard moet niet direct op koud beton gaan liggen , zeker een ouwetje niet , die worden daar hartstikke stijf van
Mist schreef:Ik zou het nooit doen. Beton is zoals al gezegd koud, en te hard voor een paard om comfortabel op te liggen. En als die van jou met 17 al met pensioen moet dan zal daar wel een (medische ?) reden voor zijn. Een paard heeft echt zijn rust nodig, dat is in een groepsstal, ookal komen alle paarden goed overeen met elkaar, al moeilijk genoeg.
dorothea schreef:Mist schreef:Ik zou het nooit doen. Beton is zoals al gezegd koud, en te hard voor een paard om comfortabel op te liggen. En als die van jou met 17 al met pensioen moet dan zal daar wel een (medische ?) reden voor zijn. Een paard heeft echt zijn rust nodig, dat is in een groepsstal, ookal komen alle paarden goed overeen met elkaar, al moeilijk genoeg.
Dat klopt, we tobben al jaren met een peesblessure en daarom twijfel ik er ook aan. Vandaar dat ik het even 'in de groep' gooi