Hoe deze staarten weer wit te krijgen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Hoe deze staarten weer wit te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:40

Ik ben al zeker 2 jaar bezig om de staart van mijn merrie weer wit te krijgen maar het wil maar niet lukken.
Ik heb paardenshampoo gebruikt zilvershampoo babyshampoo biotex betadine en zelfs uit wanhoop alle soorten bij elkaar. Maar witter als op deze foto's (een dag na een wasbeurt) krijg ik hem echt niet. De onderkant was ik ongeveer om de 10 dagen om hem zo wit mogelijk te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Om dan ook maar gelijk de vraag te stellen voor mijn ruin (die nog in de opfok staat ) hoe krijg ik dit in ooooit ook weer wit ;(

Afbeelding

Geloof mij hij was echt wit van kleur toen ik hem in de opfok zetten :')
http://oi44.tinypic.com/iyzvwi.jpg
Laatst bijgewerkt door moyra op 24-02-12 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:43

De speciale shampoo van Cowboy Magic doet (bijna :D ) wonderen, die kan ik je echt aanraden! Yellowout shampoo ist das. Wij hebben het voor de tinkers gebruikt, gewassen toen niemand er was, en de volgende dag hebben we zoveel vragen gehad omdat het opviel hoe wit de sokken waren!
En een vriendin gebruikt het voor de manen en staart van haar Haflingers, die wil ook niets anders meer.

Een grote Shire fokker in Holland gebruikt afwasmiddel voor de sokken voor iedere show/keuring.

makkie79

Re: Hoe deze staarten weer wit te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:47

met biotex white ruikt ook nog eens lekker ook!!!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:47

afwas middel of was middel voor de wasmachine voor witte was. en wat ook wel helpt is biotex;) groen dan he

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:48

Hoe vaak was je? Ik zou zo'n staart een keer een week elke dag wassen met warm water en groene zeep. Na het uitspoelen nog een keer wassen met blauw shampoo ,5 minuten laten intrekken en dan uit spoelen.
Na die week 1 x per week wassen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:50

Ik denk eerlijk gezegd dat je die staart niet meer wit gaat krijgen.

Heb ook precies hetzelfde probleem, de onderkant blijft maar geel en ik heb ook al allerlei middeltjes geprobeerd, azijn, cowboy magic yellow out, zilver shampoo, betadine, biotex, niks werkt.
Als het weer wat beter weer is ga ik haar staart een tijdje proberen te wassen met groene zeep, misschien dat dat nog werk. Kost geen drol, dus is het proberen wel waard.
Mijn merrie plast op haar staart en volgens is mij is dat er zo ingetrokken dat het niet vuil is maar gewoon echt verkleurd.

Wie weet als je het gele gedeelte er steeds uitknipt stukje voor stukje en de rest echt heel goed bij houd, dat je dan een witte staart krijgt.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:52

Niet te druk om maken. :P Vooral voor het paard in opfok. Waarom zou ie bling-bling moeten zijn?
Stal schoonhouden, bij mooi weer wassen met wasverzachter gemengd met zilvershampoo. Eventueel nog wat groenze zeep. Anders zou ik het ook niet meer weten. Merrie's zijn zoiezo vaak lastiger met hun staart omdat ze er ook wel eens in plassen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:53

1x wassen met javel
en weer wit
daarna moet je het wel met biotex doen anders tast je de staart teveel aan
je mag ook alleen maar de onderkant doen en niet aan de staartwortel
grtjs

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:08

Biotex werkt helaas niet.
CBM heb ik nog niet geprobeert maar via bokt wel met een verkoper ervan kontact erover gehad en deze zei tegen mij dat het bij mijn merrie hoogst waarschijnlijk niet ging werken maar proberen kan altijd.
Afwas middel of wasmiddel heb ik beide nog niet geprobeert dat zou ik wel eens kunnen doen.
Groene zeep kan ik ook eens proberen.

Bontfire over een maandje komt hij naar huis dus moet ik met die staart ook aan de slag.
Wat is javel ?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:09

Afknippen en opnieuw laten aangroeien :+

Hoewel dat wel zou helpen zou ik het zelf niet doen. Heb je al een keer met betadine shampoo gewassen? Staart in de soda hangen zal misschien helpen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Shampoo van Head&Shoulders werkt ook fijn vind ik, en sommige andere shampoo's voor mensen ook :j (bijv. voor mensen met grijs haar!)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Dressuurgek schreef:

En dan vlechten en een staartzak :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:11

Dressuurgek schreef:

Hoewel dat wel zou helpen zou ik het zelf niet doen. Heb je al een keer met betadine shampoo gewassen? Staart in de soda hangen zal misschien helpen.

Dan toch liever een gele staart dan een halve staart :D
Op de foto is de staart te zien na wassen met eerst zilvershampoo en daarna betadine. Het enige wat wit word zijn dr benen van betadine

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:15

Misschien alleen een aantal cm van de onderkant afknippen? Dat is meestal het meest vieze en als je de dooie punten eraf knipt groeit het geloof ik vrij snel weer aan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:18

Dit krijg je nooit wit in 1x wassen, ik was als ik naar show of keuring ga 6 weken van tevoren 2x per week Orion zijn staart met Cowboy Magic Yellow Out, wordt de staart spierwit van maar niet na 1x wassen, daar moet je echt een paar weken de tijd voor nemen!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:19

Even een stukje kortwieken (de meest aangedane punten) en dan Cowboy Magic Green Spot Remover of Shine In Yellowout doet echt wonderen. :j

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:22

en de onderste 30 cm in de chloor zetten..en daarna goed nawassen met groene zeep!
dat doen wij op stal altijd met schimmels. (eenmalig hoor of hooguit 2x, niet iedere keer met wassen)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:38

Vroeger waste ik mijn haflinger met Cif met bleek.
Daarmee schuur je het vettige gekleurde laagje van de staart af.
Daarna wassen met zilvershampoo en als laatste met cremespoeling. Lekker uitborstelen met de creme erin.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 16:02

ik heb de yellowout besteld en nog een shampoo voor schimmels. Hopelijk krijg ik het nu een beetje toonbaar. De yellowout lijkt mij sowieso al handig voor de sokken van de tinker straks.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:06

moyra schreef:
Biotex werkt helaas niet.
CBM heb ik nog niet geprobeert maar via bokt wel met een verkoper ervan kontact erover gehad en deze zei tegen mij dat het bij mijn merrie hoogst waarschijnlijk niet ging werken maar proberen kan altijd.
Afwas middel of wasmiddel heb ik beide nog niet geprobeert dat zou ik wel eens kunnen doen.
Groene zeep kan ik ook eens proberen.

Bontfire over een maandje komt hij naar huis dus moet ik met die staart ook aan de slag.
Wat is javel ?

Javel is chloor in België :)

duifje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:15

ik heb een haflinger met op dit moment zwarte staart en manen :P ik was het altijd met badschuim of met mijn eigen shampoo, andrelon, nivea, dove etc.

maar wat ik ook wel eens heb gehoord is citroensap.

uiteraard kan je het altijd nog gewoon wit verven met kleur spoeling :P

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:46

javel/chloor ben ik niet zo'n fan van... werkt wel maar mijn ervaring is dat de staarten daarna erg snel kunnen afbreken (ook na goed spoelen).
Ga dan liever voor driehoek soda (en daar toch een tijdje goed in laten weken) of Cowboy Magic.
Bij Pebbels heb je natuurlijk al vrij veel geprobeerd dus of je die echt wit-wit gaat krijgen zonder her en der wat te knippen heb ik m'n vraagtekens over... Bo geen zorgen over maken, die mag nu nog lekker vies erbij lopen en met de tijd zal die ook wel weer wit gaan worden... ;)...

BTW niet te vaak willen wassen en doen he, daar wordt het haar brozer van en broos haar trekt het vuil veel dieper in en kan je er niet meer uit krijgen ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:35

Groene zeep en dan 5 minuten zilvershampoo
en de echte gele puntjes knippen,
gewoon regelmatig bij houden met wassen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:45

Ik heb me net als jij ooit wekenlang een ongeluk gewassen om de staart van mijn vooral witte tinkermerrie weer wit te krijgen! Heb alles geprobeerd, ook Shine in Yellow Out van CM, niets hielp. Tuurlijk werd het wel witter, maar echt wit ga je die staart nooit meer krijgen. Zou me er ook lekker niet te druk over maken als ik jou was.
De sokken krijg ik trouwens wel behoorlijk wit met de yellow out! :j

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:58