Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cryssie schreef:Mijn zusje haar paardje had vroeger ook zoiets. Miss Grace duwde met haar hoofd zo het schrikdraad naar boven en kroop eronder door. Dit gebeurde bij de vorige stal. De boer (eigenaar van de stal) werd het een beetje zat haar steeds weer terug te brengen en heeft een stukje ijzerdraad boven op haar halster bevestigd. Iedere keer als zij weer onderdoor wilde, kreeg ze een behoorlijke schok op haar hoofd. Het is hard, maar zij leerde het wel af. Zij deed het één keer en daarna niet meer.
Elixir schreef:Cryssie schreef:Mijn zusje haar paardje had vroeger ook zoiets. Miss Grace duwde met haar hoofd zo het schrikdraad naar boven en kroop eronder door. Dit gebeurde bij de vorige stal. De boer (eigenaar van de stal) werd het een beetje zat haar steeds weer terug te brengen en heeft een stukje ijzerdraad boven op haar halster bevestigd. Iedere keer als zij weer onderdoor wilde, kreeg ze een behoorlijke schok op haar hoofd. Het is hard, maar zij leerde het wel af. Zij deed het één keer en daarna niet meer.
Ja probleem is dat die van 1.70m groot is, en hij dus zijn hoofd echt hoog kan heffen, hij duwt er zich dus echt met zijn borst door...
Ik wil wel proberen de draden te verhogen, maar ben het wel zat van steeds de stukken draad te moeten zoeken en alle palen weer goed te zetten. Ook om te zien dat meneer het gewoon niet erg vindt, gaat er gewoon doorheen en daar sta je dan...
Als jullie een batterij of dergelijke aan zouden raden, welke dan? Want zoals ik zei, hebben wij thuis enkel nog oude Nervus apparaten hangen (zeker 30j oud).
Annienke schreef:Helemaal geen last van![]()
[VSW] Hekwerk
Ik heb nu een stroomapparaat voor stieren bedoeld en staaldraad getrokken en, even afkloppen, hij blijft al een week in de wei...
Wel ga ik waarschijnlijk nog iets met steigerpijpen of iets dergelijks maken maar daar ben ik nog niet helemaal uit, misschien dat je ook zoiets zou kunnen overwegen????
Bontfire schreef:O' ja. Dit draad zekers niet gebruiken als je prikpaaltjes gebruikt. Dan gaat hij er waarschijnlijk vandoor met draad + paaltjes en dat wil je niet hebben.
Britt schreef:Kan je hem niet gewoon bij je merrie zetten, ipv andersom? Dan maar geen gras, is helemaal niet zo erg voor een paard. Hou je én je weides mooi, én je paard breekt niet meer uit. Bovendien heb je twee tevreden paarden