Schuiltent goedkgeurd op grond waar niet gebouwd mag worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Schuiltent goedkgeurd op grond waar niet gebouwd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 00:29

Wie heeft hier ervaring mee?

Er is een stukje land te huur waar ik eventueel wel interesse in heb. Echter stuit ik op volgend stukje tekst: NB: Gemeentelijk bestemmingsplan is ''groen'' ; er mogen -vanwege gemeente regels- geen vaste gebouwen geplaatst worden op het terrein. Dus ook geen vaste schuilhut. Een verplaatsbaar en demontabel object is toegestaan. Uiteraard mogelijk om hekken te plaatsen.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en een schuiltent heeft? Ik heb namelijk een schuiltent van (tackingroom) en vraag me af of dat wel goedgekeurt word.. Het is immers verplaatsbaar en demontabel maar de eigenaar van het land weet ook niet of het goedgekeurt wordt..

Wie heeft hier ervaring mee?

Amalarab

Re: Schuiltent goedkgeurd op grond waar niet gebouwd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:32

kun je het verdekt opstellen? dan kan je het gewoon wagen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:36

Ook verplaatsbare demontabele objecten zoals een tent of container zijn na 30 dagen bouwvergunningplichtig, dus een tent zal hoogstwaarschijnlijk ook niet toegestaan zijn op het betreffende stukje land. Maar de enige die dat zeker weet is de gemeente.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 00:36

Het is een open vlakte dus dat gaat niet.. Ik denk dat ik beter kan uitzoeken wie ik daarover moet spreken bij de gemeente..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 00:38

Delphi2 schreef:
Ook verplaatsbare demontabele objecten zoals een tent of container zijn na 30 dagen bouwvergunningplichtig, dus een tent zal hoogstwaarschijnlijk ook niet toegestaan zijn op het betreffende stukje land. Maar de enige die dat zeker weet is de gemeente.

Dan moet je hem elke maand een paar meter verplaatsen ofzo zeker. Ik ga het idd even uitzoeken. Bedankt voor je reactie!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:38

Verdekt? Het gaat erom dat het demontabel is. En dat is een tent.

Oh ja, Delphi2, dat wordt wat voor de recreanten zonder paard.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:39

mirka1994 schreef:
Delphi2 schreef:

Dan moet je hem elke maand een paar meter verplaatsen ofzo zeker. Ik ga het idd even uitzoeken. Bedankt voor je reactie!

Nee daar trappen ze niet in hoor.........

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:41

setteke schreef:
Oh ja, Delphi2, dat wordt wat voor de recreanten zonder paard.

Wat bedoel je?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 00:42

Delphi2 schreef:

Dan moet je hem elke maand een paar meter verplaatsen ofzo zeker. Ik ga het idd even uitzoeken. Bedankt voor je reactie![/quote]

Nee daar trappen ze niet in hoor.........[/quote]

Maar dat was ik ook niet van plan hoor! Haha zo makkelijk is zon tent niet te verzetten :o..

Nee maar ik moet idd even contact zoeken bij de gemeente. En is het niet toegestaan dan heb ik pech en houdt het op..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:44

@Mirka1994, het stukje tekst over een demontabel bouwwerk komt waarschijnlijk van de eigenaar/verhuurder?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 00:45

Ja klopt Delphi2. Ik heb de verhuurder gevraagt of mijn tent wel was toegestaan. Hij gaf aan dat ik het gewoon moest proberen en er dan zelf wel achter zou komen :+ Nu ben ik niet van gisteren natuurlijk, dus ik wil dat eerst uitgezocht hebben..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:57

Het beste kun je het idd even bij de gemeente navragen. En als je tent niet mag mag je misschien wel schuttingen neerzetten? Dan kan je paard in elk geval uit de wind staan. Hekken zijn er immers toegestaan?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:01

hestejente schreef:
Hekken zijn er immers toegestaan?
Ja ook volgens de verhuurder waarschijnlijk, gewoon alles navragen bij de gemeente, de verhuurder kan zoveel zeggen. Als het niet in het bestemmingsplan past heb je pech en kan je alles weer afbreken,

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:11

Is het een open veld of een beetje achteraf? Als het achteraf is, kun je het best proberen.:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:35

Als je naar de gemeente gaat om het na te vragen zou ik je adviseren om het (positieve) antwoord met de naam van de ambtenaar op papier te krijgen. Heb vaker meegemaakt dat iets in eerste instantie mondeling toegezegd wordt en later toch afgewezen wordt door een andere ambtenaar die de regels net even anders interpreteert. Op papier sta je net even sterker..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 11:10

Aukelizzy schreef:
Als je naar de gemeente gaat om het na te vragen zou ik je adviseren om het (positieve) antwoord met de naam van de ambtenaar op papier te krijgen. Heb vaker meegemaakt dat iets in eerste instantie mondeling toegezegd wordt en later toch afgewezen wordt door een andere ambtenaar die de regels net even anders interpreteert. Op papier sta je net even sterker..

Bednkt voor de tip!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:34

Je zou de tent ook alleen tijdelijk kunnen neerzetten, dus alleen op de momenten dat het weer zo slecht is dat ze echt schuilgelegenheid nodig hebben. Dan kun je aantonen dat het echt alleen tijdelijk is. Gaat uiteindelijk dan maar om een aantal weken per jaar, bij droog winterweer kun je prima zonder tent toch?
Mits je bodem goed genoeg is! Als de bodem een modderbende wordt in de winter zou ik het niet doen. ook niet met een schuiltent of schuilstal! Een goede droge en stevige bodem is echt heel belangrijk bij het 24/7 buiten willen houden van paarden, belangrijker dan een dak boven hun hoofd...

Hier bouwen ze met wat palen een frame, met landbouwplastic er over, en gebruiken dat in het voorjaar voor het aflammeren. Na het aflammeren, gaat het plastic er af en blijven hoogstens een paar palen staan.
Ik zag in een weiland een paardenvrachtwagentje staan met open klep en daarin strooisel. Ook een weiland waarin niet gebouwd mag worden, maar nu stond dit er dus tijdelijk.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 11:44

Bedankt voor de tip Joyce b. Mijn paarden staan nu ook 24/7 buiten met tent een betegeld stuk ivm blubber. Dat zou volgens de verhuurder ook toegestaan zijn. Ik wil ze idd niet constant in de blub hebben..

Die tenten zet je niet zomaar neer om na een paar weken weer af te breken.. Ik denk niet dat dat bevoordelijk is voor het frame etc..

Maar bedankt voor de tips, ik ga idd maandag alles navragen bij de gemeente, ik houd julie op de hoogte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:27

Ik denk dat het frame van die tenten het prima kan hebben, maar je bouwt ze niet 1-2-3 op en breekt ze oko niet zo maar even af.
Ik ben toendertijd met hulp 5 uur bezig geweest om mijn tent op te bouwen en niet omdat we van die slemielen zijn die de tekening niet snapten :D