Ik heb een hele goede paardrijvriendin, zij zit in 6VWO. Zij heeft een profielwerkstuk moeten maken en heeft samen met een vriendin het onderwerp huisvesting en gedrag gekozen. Vol enthousiasme zijn ze aan het werk gegaan en zo hebben ze ook een dikke 9 voor het onderzoek gekregen! Super knap gedaan!

Ik heb gisteren het onderzoek van haar gekregen en heb het ongeveer doorgelezen. Wauw wat ziet dat er goed uit, viel van verbazing bijna van men stoel. En wat is het interessant! Daarom kwam ik op het idee om het met alle bokkers te delen. Het is natuurlijk helemaal super dat ze een 9 heeft, maar nog veel leuker als andere paardenliefhebbers er ook wat aan hebben!

In het onderzoek word de volgende probleemstelling onderzocht: “Hoe verandert het paardengedrag in verschillende huisvestingen (stand, box,
groepshuisvesting, HIT-actief en weiland) in vergelijking met het gedrag in de vrije natuur?“
Om deze vraag te kunnen beantwoorden hebben ze bijvoorbeeld het aantal stappen geteld wat een paard maakt, een Human Approach Test gedaan en de hartslag gemeten.
Ik zou het onderzoek graag willen downloaden op een site en de link in dit topic willen zetten. Heeft iemand tips hoe ik dat kan doen? Zodra ik weet hoe dat moet plaats ik een update met de link.
Ik heb toestemming van mijn vriendin en haar medewerkgenoot om het te mogen plaatsen.
Alvast veel leesplezier allemaal!
Julia