Na jaren zoeken heb ik eindelijk een stuk land waar ik mag doen wat ik wil.
Ik wil graag via bokt ideeën op doen, wie weet kan ik anderen ook inspireren.
Bij de ingang komt een sluis, zodat de paarden niet direct tegen het hek aan komen te staan. Dit ga ik egaliseren en bekleden met ws. graszoden (mocht iemand een ander idee hebben hoor ik het graag, ik wil daar geen steen)

Direct achter de sluis wil ik een stuk betegelen daar mijn land op echte Groninger klei ligt. Dit word een stuk van 6 x 6m aansluitend richting sloot komt een stukje van 3 x 3m. Ik heb een stratenmaker erbij gehad, deze zou een offerte voor me maken. (tot op heden niets ontvangen)

Ik had zelf bedacht dat het wel met stoeptegels kon. Dit raadde de stratenmaker mij echter af, omdat wanneer de paarden op een hoekje gaan staan deze omhoog kan wippen.

Daarnaast twijfel ik of ik om het betegelde een zand paddock moet maken om ze meer ruimte te geven om droog te staan. Is dit aan te raden? En hoe groot is wenselijk?
Er zit geen bouwvergunning op het land, dus een stal mag ik niet bouwen.
Ik heb nu een begin gemaakt een stal te maken met wilg! Buiten het feit dat paarden dol zijn op wilg groet het ook als een gek. Je hoeft maar een takje in de grond te steken en 2 jaar later heb je een enorme boom. Ik heb ervaring met het bouwen met wilg. Mocht iemand het leuk vinden om daar iets meer over te weten hoor ik het graag! Ik leg het ook allemaal vast aan de hand van foto's. Zijn er meer mensen met iets dergelijks?

De wilg zal zonder twijfel flinke beschutting geven.

Ik ga het land ook nog inzaaien. Weet iemand waar je gemakkelijk lossen graszaden kan bestellen? Ik heb gekeken voor paarden mengsels, maar ik denk dat ik goedkoper uit ben wanneer ik de daarin verwerkte zaden los koop. Ik kan dit echter helemaal nergens vinden. Ideeën meer dan welkom!

Tot nu toe geen vragen meer, ik denk dat er nog wel meer vragen komen.
Ik hoop op reacties!