Ervaring met Hippo Safety Fence??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DagmarKuitG

Ervaring met Hippo Safety Fence??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 08:06

Goedemorgen collega´s,

ik ben bezig om een weide te omheinen. Toen kwam ik bij Henk en Geert in Mill een systeem tegen: de Hippo Safety Fence. Heeft iemand al ervaringen hiermee? Hoe lang gaan die banden mee? Is het echt zo goed als dat het lijkt? Heeft iemand van jullie dat systeem al een paar jaar staan?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

een hartelijke groet uit Brabant,

Dagmar

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:43

dat is gewoon beo band of niet?

ik heb er geen ervaring mee, maar je zult alsnog stroomdraad moeten gebruiken anders gaan ze er tegen aan hangen en zal het helemaal oprekken.

daarnaast moet je het super strak spannen, anders kijkt het nog niet mooi. maar dat spannen schijnt niet echt makkelijk te zijn.

over beo band zijn wel topics te vinden:

[VSW] Ervaringen met Beo Band

[VSW] BeoBand!!

DagmarKuitG

Re: Ervaring met Hippo Safety Fence??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 11:08

Hoi Loulou, ja, stroomdraad moet er zeker nog bij. Ik maak me voornamelijk ongerust dat dat spul erg snel slijt en dat je het dan alsnog moet vervangen door houten planken :(. Van Beoband hoor ik voornamelijk negatieve dingen....Bedankt voor je reactie.
groet, Dagmar

Zilco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:10

hipposafety fence is top.
Wij hebben het in België al geruime tijd staan en daar staat het super mooi en strak.
De paarden beschadigen zich niet als ze er door lopen omdat het dan eerder breekt.
Het ziet er mooi uit en blijft ook mooi.
Je spant het eenvoudig met de ratel zodat het weer strak staat.
Prijs is ook niet te gek.
Je moet tegen het hangen idd een stroomdraadje spannen. Dit kun je in dezelfde verbinders doen waarmee het band vast zit. Let wel op dat je een draadje pakt wat eerder breekt dan het band anders is het nog niet safe.

adje82

Re: Ervaring met Hippo Safety Fence??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:01

Gijs Mastenbroek, www.gijsmastenbroek.nl, schijnt betaalbare en kwalitatief goede paardenomheiningen te plaatsen.