Ik ben Rianne en ik ben opzoek naar een leuke, ervaren ruiter of amazone voor mijn E-pony.
Mijn pony: Naam; Dolce, merrie, het is een Welsh pony en ze is 16 jaar. Haar stokmaat is +/- 1.55 m. Het is dus een vrij grote Welsh pony. Ondanks dat ze al 16 is, gedraagt ze zich niet zo en is het echt een “bloedpaardje”. Daarom ook een ervaren iemand, omdat het geen makkelijke pony is onder het zadel. In de omgang, trailer, bij de hoefsmid, dierenarts, tandarts etc. is ze heel erg braaf en in de zomer ga ik er ook nog al is mee fietsen of een rondje zonder zadel naar buiten. Ik rij ook wedstrijden met haar, momenteel nog B-niveau, maar dat komt omdat ik niet zeer veel tijd heb om daar vollop mee bezig te zijn. Ondanks dat, heeft ze het wel in zich! Ze kent ook al hogere oefeningen, maar alles op z’n tijd.
Het zou een hele goeie leerpony voor de dressuur zijn, niet zo zeer omdat ze alles kan, maar omdat je er zelf wat voor moet doen en je leert er echt op rijden, vooral vanwege haar gespannen karakter onder het zadel.
Reden van de zoektocht: Ik heb opzich wel de tijd voor haar, maar soms niet genoeg om met haar echt actief bezig te zijn. Plus ik heb het heel erg druk met school en werk. Daarnaast moet ik in april 10 weken stagelopen in Rotterdam, daarom zoek ik vooral iemand die er, in die periodes, een paar keer in de week voor kan zorgen en rijden. Voor een kleine (bespreekbare) bijdrage zoek ik dan dus een verzorger.
Als je nog steeds geïnteresseerd bent nadat je dit verhaal gelezen hebt en je ziet het echt zitten, mail dan even naar rianne_ruby@hotmail.com.
Ik hoop echt dat ik iemand vind! Want ondanks de mindere puntjes van Dolce is het een geweldige lieve pony!
Groetjes, Rianne & Dolce!