Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Esther_87_ schreef:Begrijp ik nou dat je als je binnen wilt komen rijden, dat 2 weken van te voren moet melden? Denk dat je dan erg veel klanten verliest namelijk.
Even voor mezelf, ik rijd alleen binnen als het echt niet anders kan. Dus sneeuw of vorst. Ik ga dus ook pas bellen als mijn baan daadwerkelijk bevroren of besneeuwd is, niet van te voren.
Verder wordt er zeker wel gebruik gemaakt van binnenbanen hoor, en twee euro is heel! schappelijk. Waar je wel rekening mee moet houden is lessen bv, ik zou nooit ergens gaan lessen als er meerdere mensen tussendoor rijden en zou zelf ook niet graag rijden als iemand anders les heeft. Zelfde met mennen, als ik aangeef bepaald moment te komen en er besluit dan iemand bij te komen mennen (die dat na mij ingevuld heeft bv) dan ben ik niet blij.
sillyhorse schreef:Als ik om tien over twee aankom ga ik echt niet tot drie uur wachten. Je kunt de bak in wanneer je wilt (mits er natuurlijk geen manege lessen zijn) en niemand ervaart het als storend als er mensen bij komen of eruit gaan, zolang duurt dat nou ook weer niet.
Paarden van buitenaf mogen bij ons niet de stallen in of de wasplaats op i.v.m. besmettingsgevaar. Wel kunnen ze alleen in de paddock of in een container.
Misschien heb je iets aan deze informatie voor je werkstuk.
succes
JuliaaahX schreef:Ik zou er inderdaad (denk ik) ook gebruik van maken. Ik zou dan alleen in de winter komen als onze bak bevroren is. Bij mij in de buurt is het €5,- per dag als je van de bak gebruik wilt maken.
aerdenhout1 schreef:Die openingstijden gaan denk ik heel kostbaar worden... denk aan iemand die dan aanwezig moet zijn ( kost geld zeker de avond uren!) en de lichten die blijven branden.
Daarnaast heb je altijd onrust op je stal.
2 euro voor de huur van je binnen baan is weinig. Hier ligt die prijs denk tussen de 5 en 10 euro p. uur.
De buiten baan zou ik vervangen voor een bak van 20 bij 60 zodat Z ruiters ook een goede oefen baan hebben.
Zo'n galop baan is leuk, maar heeft weinig nut buiten dat je je paard misschien eens lekker kan laten rennen.
Ik begreep dat het een baan om het weiland heen was toch???
Tovie schreef:Als we nou zo doen dat iedereen zet:
- Hoe vaak je denkt er gebruik van te maken van de bak per jaar. (dan moet je even doen alsof je zelf geen bak hebt.)
De meeste mensen die serieus rijden hebben zelf wel een bak en komen dus alleen in de wintermaanden. Kan ik wel doen alsof dat niet zo is, maar dan klopt je onderzoekje straks nog niet. Ik heb dit jaar (de hele winter) precies 14 keer binnen gereden.
- Hoe lang je dan per keer ongeveer zou willen rijden.
45 tot 60 minuten
- Wat voor sport je zou willen beoefenen.
Dressuur
- Wat je zou willen betalen om gebruik te maken van de bak.
5 of 6 euro.
- Wat voor faciliteit je zou willen hebben. Zoals bijvoorbeeld een spuitplaats, kluisje om je kostbaren spullen in te doen zoal je portomonee, enz.
Goede, 's avonds verlichte, vlakke en schone parkeerplaats. Mogelijkheid voor iemand die mee is om te gaan zitten, eventueel ook wat te drinken. Verder heb ik niets nodig...
- Vanaf welke tot welke tijd jij ongeveer zou komen. ( Dus bijvoorbeeld tussen 09:00 en 20:00.)
Tussen 08.00 en 22.00 uur. Hoewel 21-22u dan al echt een uitzondering zou zijn hoor.