Vlas of hennep?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaCameron

Vlas of hennep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 10:30

De paarden van mijn zus staan sinds anderhalve maand op een nieuwe stal, 1 van de 2 heeft altijd op stro gestaan en heeft altijd al gehad dat ie de stal lekker leeg eet, hij zag er ook altijd goed uit, kreeg meer dan voldoende ruwvoer. Nu op de nieuwe stal staat hij op vlas, daar eet hij dus van. Nu is hij ook afgevallen sinds hij op vlas staat, dus heeft mijn zus gemeld dat hij meer ruwvoer moet krijgen. Hierop kreeg zij het antwoord dat ze het willen proberen om hem dikker te krijgen met ruwvoer, maar ze zeggen zelf dat ie mischien wormen heeft of een allergie etc. Dit heeft hij niet.... Is gewoon ruwvoer te weinig. Nu maakt mijn zus zich zorgen dat hij binnenkort koliek van het vlas krijgt, hij drinkt ook altijd veel, waardoor het vlas dus uitzet..... Nu kreeg ze gister te horen dat de paarden waarschijnlijk op hennep komen te staan! Nu had ze via via begrepen dat ze dit normaal gesproken niet eten, maar als ze dat wel doen dat ze dan een enorm risico lopen op verstoppings koliek met vaak slechte afloop... Mijn zus is aan het werk vandaar dat ik dit plaats. Wie oh wie weet hier serieus meer over!!!

Pien28

Re: Vlas of hennep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:52

Kan ze er niet een paar plakken stro bij gooien zodat het paard toch wat kan knabbelen.

Als het paard altijd al veel drinkt is er misschien toch iets aan de hand.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:01

Het vlas is waarschijnlijk te schoon, ze eten alleen schoon wit vlas.
De boxen horen ook niet zó schoon, vlas meng je met oud vlas, het mag best een beetje bruin zijn, als het maar droog is. Wanneer het wat viezer is eten ze het niet meer, en idd meer ruwvoer geven.

AnnaCameron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 11:10

Nee al x veearts na laten kijken, hij sopt alles in zijn water bakkie.... Doet ie alleen met eten.... Maar dus ook met vlas! Plakje stro mag niet van de stal eigenaar in de stal.... Omdat ze dat niet op haar mest bult wil hebben, beetje vreemd want haar enters staan op stro....
ElCamino schreef:
Het vlas is waarschijnlijk te schoon, ze eten alleen schoon wit vlas.
De boxen horen ook niet zó schoon, vlas meng je met oud vlas, het mag best een beetje bruin zijn, als het maar droog is. Wanneer het wat viezer is eten ze het niet meer, en idd meer ruwvoer geven.
haar fjord heeft jaren op vlas gestaan op oude stal, mestte ze zelf uit... Stal werd indd bruin maar was wel droog...nu op de nieuwe stal mest ze niet zelf, hebben ze alleen vlas, halen ze twee x per jaar hele box leeg.... Wat naar haar idee te weinig is, plas plekken halen ze er niet dagelijks uit wat mijn zus wel altijd deed, plus dat die elke 6 tot 8 weken hele stal leeg haalde, nu staat zelfs de fjord te soppen...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:49

ik haal ook elke keer de natte plekken eruit hoor! En echt elke twee dagen met nat weer en een keer per week met droog weer.Ik gooi er dan een halve of hele baal bij elke week. Hoef hem nooit leeg te halen.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:36

Als het paard het stro opeet komt het niet als stro op de mesthoop.

AnnaCameron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 13:07

Wegens omstandigheden, verhuizen de paarden met spoed!!!!!!!!!!!!!