Weideklok/Schrikdraadapparaat hulp!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lorrelei

Weideklok/Schrikdraadapparaat hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 10:13

Ik zie door de weideklokken het weiland niet meer!

Is er hier toevallig iemand die weet wat voor schrikdraadapparaat ik nodig heb voor een afrastering van ongeveer 150 meter, 3 of 4 laags lint. Weinig tot geen begroeiing, geen toegang tot lichtnet (dus moet op accu/batterij)?

Het ligt langs een N-weg en er staan 2 pony's achter.

Ook vroeg ik me af hoe dat precies gaat op accu, hoe lang gaat een accu mee? Kun je ze blijven opladen of is het op is op?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:19

Wanneer je een schrikdraadapparaat koopt dat geschikt is voor 12V accu's, dan kun je de accu's gewoon laden. Neem dan twee accu's (geen autoaccu maar een zgn deep-cicle accu!!!!!) en laad de ene accu op, terwijl de andere accu z'n werk doet.

http://www.victronenergy.nl/ voor de juiste accu's, laders en andere hulpstukken rondom batterijgebruik en onderhoud. Denk erom: ook hier geldt dat goedkoop duurkoop is! Goede, nieuwe accu's met goede laders en correct gebruik, is de enige garantie op jarenlang onbezorgde werking van je systeem!!!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:50

Lorrelei

Re: Weideklok/Schrikdraadapparaat hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:02

@ikke: bedankt voor de tips, ik was er idd heilig van overtuigd dat er gewoon een autoaccu op kon.

@juliomariner: wow bedankt, die apparatencalculator is echt geniaal! En het blijkt dat ik idd in de juiste richting aan het zoeken was.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:09

Ik zelf heb wel er een auto accu instaan maar daar doe je niet zolang mee. Ik heb er ongeveer en hectare met dubbeldraad en daar doe ik dan ongeveer een week anderhalf mee. Maar mijn vriend is altijd bezig met auto's en hebben hier altijd wel 4 accu's op voorraad staan dus vandaar dat ik geen andere koop.

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:19

wow dat is niet te betalen als je er idd niet 100 heb liggen, anderhalve week is echt kort. bedankt! omdat mn afrastering maar zo'n kort stukje is ga ik dnek ik toh voor een 9v apparaat, dan gaan de batterijen a 20/25 euro ongeveer een seizoen mee.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:33

Nee die auto accu's laat ik weer op ;) wissel altijd dus als 1 leeg is is de andere wel weer opgeladen maar voor mij kon het niet uit om een nieuwe accu te kopen wat ikke zei omdat we altijd wel accu's op voorraad hebben. Moet ze alleen vaker wisselen. Dat bedoelde eigenlijk, omdat je zei dat je dat dacht dat ook auto accu's konden. Het kan ook maar je moet vaker wisselen

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:55

oh dus je kunt ze wel laden? hoe lang doe je dan gemiddeld met een accu? dus hoe vaak kun je hem laden?

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:26

Ik doe hetzelfde als tinkersjakie.
Accu leeg aan de oplader en de andere eronder.

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:28

Lorrelei schreef:
oh dus je kunt ze wel laden? hoe lang doe je dan gemiddeld met een accu? dus hoe vaak kun je hem laden?

Ligt aan de accu.
Ik haal ze bij een autosloperij en met een beetje geluk gaan ze jaren mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:15

Lorrelei schreef:

Goed onderhouden accu gaat 5 - 10 jaar en langer mee. Punt hierbij is onder andere het weer; in de winter krijgt zo'n accu iets meer "op z'n donder" en zou je vaker moeten wisselen. DE truc is namelijk om de accu niet leeg te trekken totdat de installatie het bijna niet meer doet, maar gewoon elke week de accu's te wisselen en te laden. Wanneer je die accu's met een goede vier-cycli-lader oplaad, hebben de accu's een zeer lange levensduur.