paard doet hoofd op de grond bij hoofdstel indoen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

paard doet hoofd op de grond bij hoofdstel indoen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 20:12

Mijn verzorgtinkertje neemt nu heel lief en goed het bit aan. Dus mond ongeveer open wanneer eht bit eraan komt. Alleen wat ze ook doet is haar hoofd zoerg laten hangen dat het zowat op de grond rust. Opzich ziet het erg wel lief uit maar het is heel erg iritant voor mij. Ik moet op mijn hurken gaan en de teugels liggen op de grond.
Ze heeft een heel zwaar hoofd dus het lukt me niet om dat omhoog te tillen.
Weten jullie wat ik zou kunnen doen of kennen jullie ook een paard wat dit doet?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:46

Als een paard het hoofdstal niet in wil kan het altijd iets medisch zijn. Iets in zijn mond of iets in die richting.

Maar vaak is het gewoon een manier van uitproberen/tijdrekken. Veel manegepaarden kennen die trucjes maar al te goed.
Als er dan iemand met hoofdstal aankomt beginnen ze te gapen of te drinken op die manier gaan mensen staan wachten en hebben ze hun zin.

Ik denk dat het zoiets is, dus gewoon dat hoofd omhoog halen en hoofdstel in.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:50

ik had dat met een vroegere verzorgpony, een haflinger, wat ik uiteindelijk maar deed was alsof ik hem gewoon kwam knuffelen en later pas het hoofdstel in wilde doen, ik ging dan zo staan dat ik mijn schouder onder zijn kaak zette en dan sloeg ik mijn arm om zijn neus en deed dan het bit in, dan bukt hij niet steeds Haha! krijgt ie niet eens de kans voor. Maar het paard moet dan niet te groot of te klein voor je zijn :S

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:59

Ik prik 'm effe in z'n hals, zeg "oi, com'ere jij" en dan komt z'n hoofd alweer omhoog Lachen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:03

mijn paard doet dat ook hij heeft zo al meerdere hoofdstellen kapot gemaakt
dan heb ik het hoofdstel eindelijk in kijk ik ff niet uit zeg ik hey doe je kop omhoog
en dan staat hij net perongeluk op het riempie van de neusriem die dan nog niet vast zit
en hup neusriem kapot
zo zijn er dus al 3 kapot gegaan ondertussen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:04

suleika doet ook wel eens zijn hoofd naar beneden als hij het hoofdsteld eenmaal inheeft, maar volgens mij doet ie dat gewoon omdat het bit even koud is ofzo? Kan dat?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:24

Iris, mijn verzorgfjord, doet dat ook altijd, ik prik altijd even op haar hals en dan komt ze wel weer naar boven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Patriesje, XXleonieXX en 159 bezoekers