Nu alsnog scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimmLoveTenn

Nu alsnog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:24

Hallo,

ik heb een probleem. Elk jaar word mijn paard geschoren. Dit jaar heb ik er voor gekozen hem niet te scheren omdat ik in de winter niet actief kon rijden ivm school. Nu heb ik meer tijd en wil ik weer fanatiek gaan rijden.

Mijn vraag is, zal ik hem alsnog scheren? Is dit slecht voor hem? Hij heeft een hele goede weerstand dat wel. Ik moet nu echt een uur uitstappen en dan nog is hij niet helemaal droog. Dat vind ik zelf niet zo'n probleem maar het lijkt me voor hem ook niet fijn. Wat denken jullie? Als ik hem scheer is dat sowieso wel helemaal en niet deels.

ik hoop dat mijn topic hier goed staat, zo niet, sorry daarvoor.

Bedankt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:27

Ik zou hem echt niet meer scheren. De meeste paarden zijn al volop in de rui en dus bezig met hun zomervacht.

Na het rijden gewoon goed uitstappen. Even laten rollen op een droge plek help ook goed.
Daarnaast raad ik altijd iemand aan eens het artikel 'heeft mijn paard het koud' op www.paardnatuurlijk.nl te lezen.

Reni92

Re: Nu alsnog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:28

Ik heb die van mij gisteren geschoren :D geen probleem en hij was erg blij ermee!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:38

staat hij nu onder de dekens of niet? Als hij zonder dekens staat en jij vindt het niet erg om een uur uit te stappen dan zou ik het zo laten. Gewoon zien dat hij uit de toch kan staan na het rijden.

Staat hij onder de dekens, dan is het "vervelend" dat hij na een uur stappen nog niet opgedroogd is, en als je dan nog een sfanatiek wil gaan trainen, dan zou ik nog scheren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:43

Heb je dekens?
Dan is in principe scheren geen probleem.
Schoor mijn fjord ook altijd keer of 4 a 5 per winter en zelfs in april nog wel.
Toen ik nog fanatiek op haar reed.
Ze zijn nu wel volop in de rui, wordt knettergek van al die bossen haar tussen mijn tanden.
Wel leuk, de vogels komen het ook halen voor hun nestjes.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:47

[SV] Nu nog scheren?

Hier is een aantal dagen geleden nog een topic over geweest. Aangezien ze bijna hetzelfde zijn plaats ik hier een slotje.