Ik had nog tegen haar gezegd dat het een ouderwetse haflinger was.
Toen ze er was ging ze eerst zijn schoft opmeten en meteen zei ze dat ze geen goed zadel bij zich had. Hij had een bijna abnormale brede schoft.... ook nog nadelig was dat z'n schouder ietswat naar achter lag zodat het zadel al te snel naar voren gaat liggen. Wat wel zou kunnen was een wintec cair met de breedste boom. Maar ja, wil eigenlijk geen kunststof zadel. Maar gelukkig, leer hadden ze ook.
Prijs??? 1100 euro. Lijkt misschien niet zoveel, maar als je haflinger 1200 euro heeft gekost wel....
Oke, ik dacht kan het allicht proberen. Maar ze kon me geen garantie geven dat het goed zou liggen op hem, het was een kans van 50%. Heb het zadel nu 2 weken op proef en heb net gereden. Het blijft tot nu toe aardig liggen.
Een andere optie is de ainsley verbreden, is wel een stuk goedkoper! Maar, Mazzel heeft talgbultjes op z'n rug van een overvloedt aan eiwit (van de zomer kreeg hij te veel eten) dus hij moet dan wel een schapenvacht onder het zadel hebben. Deze bultjes gaan dus waarschijnlijk nooit meer weg!!!
Ga volgens mij maar zonder zadel rijden!!!
Wordt er helemaal moe van......
Begrijp me niet verkeerd, baalde alleen ff dat het wat moeilijker is om een goed passend zadel te vinden voor m'n haf.
* 
.