Boxwanden waar gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Boxwanden waar gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 12:32

Om alvast wat prijzen en kwaliteit te vergelijken ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die een voorwand/boxwand hebben gekocht.
Op mp zit ik al wat rond te kijken en de prijzen gaan echt alle kanten op :=

De boxen die wij willen krijgen als formaat 3x4mtr... Zit te denken aan een schuifdeur met daarnaast een voerrek zodat de paarden het kuil/hooi van de buitenkant af moeten eten en dus niks verspillen in de box zelf.

Is kunstof beter als hout? Of maakt dat niet veel uit?
Ook hoorde ik dat de prijzen in Duitsland goedkoper zijn als hier in Nl,iemand ervaring mee? Wil best wel wat km's rijden mits de besparing groot genoeg is.

Ervaringen,links,tips,etc allemaal welkom.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:45

Wij hebben onze stallen gekocht bij bedaf.
En hebben voor kunststof gekozen omdat het minder onderhoud is.
Wat wij er voor betaalt hebben weet ik niet, ik weet wel dat ze stallen op maat kunnen maken

Edit: Linkje: http://www.bedafstallenbouw.nl/

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:14

Wij hebben de stallen bij wikobox/wicobox vandaan. Erg vriendelijke man die bij ons is komen kijken en meten zodat we precies hetgeen kregen wat we wilden :j Ik ben nog steeds erg blij met het resultaat!
Wij hebben trouwens gekozen voor kunststof planken. Dat is gewoon onderhoudsloos en blijft ook mooi.

Voor actuele prijzen zou ik gewoon verschillende stallenbouwers mailen en vragen om een offerte... Google was mijn beste vriend in mijn zoektocht naar hetgeen wat ik wilde :D

stefje

Re: Boxwanden waar gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:24

Ik heb mijn houten boxwanden ooit gekocht bij Inorko Stallenbouw, die ze ook geplaatst heeft. Nu, 20 jaar (waar blijft de tijd :-)) later kan ik zeggen dat de kwaliteit super was en is. Mijn merrie schopt er al zo'n 15 jaar dagelijks flink tegenaan, en nog steeds zijn de wanden heel. Ik kan ze dus van harte aanbevelen!
Edit: ik zie dat ze failliet zijn gegaan in 2008... Wat jammer. Maar goed voor degene die wanden zou kunnen overnemen van dit merk kan ik ze dus aanbevelen... Jammer, want ik wil ooit mijn boxen nog iets uitbreiden....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:54

bij ons komen de stalwanden ook bij Wikobox vandaan en tot op heden nog steeds tevreden.

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:58

Wij hebben ze bij : http://www.eussenaanhangwagens.nl/index ... egoryid=25
ja er staat aanhang wagens maar ze maken boxen op maat, en komen zelf opmeten etc.
als er een klein onverschilligheidje is bv. onze achterwand zat n fundering die meer uitstak dan de muur die erop stond dus is de stal daar op aan gepast dus het bovenste gedeelte langer dan het onderste gedeelte etc.