Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ja volgens mij afgelope zomer wel met de vliegendeken soms maar dan was alleen met het afhalen en kon ik haar daarna gewoon wel aanraken zonder een schok te krijgen/geven.. ik heb ook geprobeerd iets anders aan te raken eerst.. dus de muur de grond hout enz enz maar niks helpt nog.. lijkt of het paard de lading miss nog wel erger vast houd als ik.. ik weet eigenlijk niet zeker of het met de andere dekens minder erg was omdat ze 4 maanden stil heeft gestaan en ik nu buiten aan het stappen ben met haar en het valt me pas echt erg op met deze onderdeken.. dus dan misschien beter een andere onderdeken er weer onder proberen.. ? ik vind het zo zielig voor haar want na de harde knetter elke keer dat ik haar aan raak schrikt ze heel erg..

als een paard loopt beweegt het lichaam waardoor de deke ook beweegt toch. ? dus dan heb je die wrijving altijd.. ? 

XxLiEsJuHhxX schreef:dus als ik mijn lere rijlaarzen of gewoone sneakers/sportschoenen aan doe is het niet meer zo.. ?
Die heeft overigens geen deken op. Ik heb er bij mijn merrie gelukkig geen last van, die heeft ook geen fleece in de dekens, misschien dat dat scheelt?