Wanneer bellen voor mishandeling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Wanneer bellen voor mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:37

Ik zit een beetje met een paard in mn maag van mn vorige stalling. Beestje is zo breed als dat hij hoog is, heeft kapotte hoeven (wat wil je met dat gewicht) en loopt soms (ik sta er niet meer dus ik zie het niet) ook moeilijk.
Hij waggelt meer.

De eigenaar aanspreken heeft totaal geen zin. Al eerder gezegd/ gevraagd ze wil het niet inzien dat ze haar paard aan het doodvoeren is.

Ik wil hier iets mee doen want ik vind het sneu voor het paard, maar afgaande op de topics hier op Bokt komen ze niet snel zolang het dier maar eten en drinken heeft. Dat heeft hij gewoon, het gaat me meer om dat hij gewoon ongezond dik is.

Ja mijn fjord is ook dik, maar serieus je kan de manenkam niet vastpakken, de keel beweegt ook geen centimeter mee. Bij mijn fjord is het een gebrek aan beweging en hij wordt al dik van lucht. Toch is mijn fjord nog nooit zo heftig geweest als dit dier.

Kan je dit melden en zo ja waar?

Nativa

Re: Wanneer bellen voor mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:38

114 red een dier.

Gewoon bellen, liever een keer teveel dan te weinig :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:01

144 of dierenbescherming. Een melding maken kan altijd, of ze er iets mee doen is een tweede... Maar aangezien 144 al komt voor een beetje modder, zullen ze hier hopelijk ook voor komen.

Rutgermyhero

Re: Wanneer bellen voor mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:28

HEEL erg dik en slechte hoeven is ook verwaarlozing!