Wie weet waar je dit kunt kopen * foto* Hooibak in paddock.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Wie weet waar je dit kunt kopen * foto* Hooibak in paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 13:37

Hallo,

Omdat wij binnenkort 's morgens beide moeten gaan werken en ze dus altijd 's morgens moeten buiten zetten + hooi zoeken wij een geschikte oplossing om ze het hooi zo schoon mogelijk te houden. Nu krijgen ze het gewoon op de grond of op stal, maar aangezien we dadelijk beide 's morgens moeten gaan werken is dat geen oplossing meer ivm het slechte weer.

[imgAfbeelding][/img]

Het plaatje ben ik ook ergens op bokt al tegengekomen, ik ben bijna nooit op bokt dus ik zou niet weten waar ik moet gaan zoeken.

Graag hoor ik van jullie waar je zo'n betonbak kan kopen en waar je de rekken op de betonbak kan kopen.

Alvast bedankt!

tamary

Re: Wie weet waar je dit kunt kopen * foto* Hooibak in paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:41

Deze variant kende ik nog niet, maar voerhekken kun je bv bij K&K horsefence krijgen :
http://www.cattlefence.de/weideuntersta ... vc0gvre1i2
Bak zal je er wel zelf achter moeten zetten, maar daar heb je bv op marktplaats van die quarantaine bakken voor (kosten ong. 50 euro/stuk)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:46

Wauw, dat ziet er echt heel handig uit.
Ben benieuwd of er meer reacties komen, dit zou ook erg handig zijn voor onze stal!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:48

wij hebben hier thuis, oude beton waterbakken uit een koeienstal, zijn rechthoekig, dus daar het hooi in en dan hebben een betongaas mat die we er boven op leggen, werk ideaal en is erg zuinig in gebruik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:39

Wij hebben van die kunststof kuubskisten met een rooster erin. Werkt super!
Makkelijk schoon te houden. Zitten gaatjes in, dus met regen etc ook geen probleem.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:05

Wij hebben sinds deze week een houten aardappel kist. Hij was erg goedkoop in aanschaf (20 euro) en je hebt ze ook in verschillende maten en uitvoeringen. Kan een hoop in en paarden eten er prima uit. Wordt ook niet gemorst. Misschien is dat handig om neer te zetten? Of inderdaad iets zoeken in de trant van kuubkisten. Op marktplaats staan een hoop advertenties.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:12

Hoeveel paarden heb je??

Wij hebben het ook altijd in bakken gehad, niet zoals deze maar wel beide met hetzelfde effect...
Als het (stevig) waait dan gaat er veel hooi verloren op deze manier, helaas!

Wij hebben nu deze gemaakt en is echt I-DE-AAL!!!
Als het waait, gaat er niks verloren + dat ze er langere tijd over doen, ben razendenthousiast ovber dit ding:

Afbeelding

DIT IS EEN FILMPJE!

Afbeelding

Wij doen er 1 baal tegelijk in :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:13

Dat hebben wij ook :D
(laatste) handig!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:08

He dat ziet er mooi uit! Maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit eerder heb gezien.

Deze kwam ik op internet tegen, een slowfeeder, hetzelfde principe eigenlijk als HubbaBubba. Maar ik vind deze wel erg mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:21

Nadeel alleen is dat het hout is. Ik heb een zelfde als HubbaBubba. Ideaal +:)+
Nieuwe stalgenoot kocht een appelkrat, paarden staan eraan te bijten, schuren er tegenaan.

Ben er absoluut niet blij mee :n

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:29

Hm... Ja ik vond het hout juist wel weer mooi! Een beter aanzicht dan dat plastic. Maar goed, qua slopen is dat hout inderdaad wel weer een nadeel.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:49

Marloes__ schreef:
Hm... Ja ik vond het hout juist wel weer mooi! Een beter aanzicht dan dat plastic. Maar goed, qua slopen is dat hout inderdaad wel weer een nadeel.

Je zou is om een foto moeten vragen hoe hij eruit ziet als ie een half jaar in gebruik is, denk dat er van dat mooie niet veel meer over is :+
Ik vind natuurproducten ook veel mooier dan plastic rotzooi, maar soms kan het niet anders.

Het gaat verweren, ze bijten er aan (of je moet met aluminium strips gaan werken), het gaat werken in de nattigheid waardoor het niet meer zo mooi aan blijft sluiten als hoe je hem gemaakt hebt.

Wij willen misschien later nog eens een hardhouten rand er tegen aan timmeren, maar voorlopig doet hij het prima zo :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:34

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 15:44

HubbaBubba schreef:
Hoeveel paarden heb je??

Wij hebben het ook altijd in bakken gehad, niet zoals deze maar wel beide met hetzelfde effect...
Als het (stevig) waait dan gaat er veel hooi verloren op deze manier, helaas!

Wij hebben nu deze gemaakt en is echt I-DE-AAL!!!
Als het waait, gaat er niks verloren + dat ze er langere tijd over doen, ben razendenthousiast ovber dit ding:

Afbeelding

DIT IS EEN FILMPJE!

Afbeelding

Wij doen er 1 baal tegelijk in :)

Wij hebben meestal 5 a 6 paarden. Wisselt. Zo'n krat is ook ideeal maar niet als je eerst 10 meter door de diepe blub moet en je kruiwagen vast komt te zitten.. We willen dus iets aan de rand van het paddock maken waar we gewoon via de stoep kunnen komen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 15:46

Nouvel schreef:
op deze site staan ook allerlei soorten hooiruiven voor buiten, ze hebben er ook netten volgens mij om er overheen te spannen:
http://www.nedlandic.com/index0.php?pag ... p=6&cat=16

Die eerste van €520 hebben wij al helemaal nagemaakt van hout en een dak erop. Resultaat: Dak eraf getrokken door mijn paard van 1.77 en ze bijten het hout kapot.. Dat RVS zou nog wel kunnen werken maar dan moeten we naar het midden van het paddock en met veel regen is dat gewoon blub. Ook valt veel op de grond en dat gaan ze vertrappen en toch opeten.. We zijn na 10 jaar ervaring dus echt op zoek zoals op het plaatje.. Dat gaat het beste werken.

Wel super bedankt voor jullie vele tips!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 15:47

Marloes__ schreef:
He dat ziet er mooi uit! Maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit eerder heb gezien.

Deze kwam ik op internet tegen, een slowfeeder, hetzelfde principe eigenlijk als HubbaBubba. Maar ik vind deze wel erg mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Het ideale plaatje met de ideale paarden die niets slopen.. Die hebben wij helaas niet :(

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:14

Een heel makkelijke oplossing (ik vind dat ding met die hekken gevaarlijk) vind ik deze bakken:

*edit* plaatje extreem groot*

Die zijn tweedehands vanaf een 50 euro te krijgen (dan heb je nog een perfecte, vloeistofdichte).
Wij hebben er verscheidene. Degenen waar we hooi in doen en dus buiten staan, daar zitten onderin 5 grote gaten van 5cm doorsnee geboord om regenwater door te laten. De anderen gebruiken we in de zomer om water in te doen in de weides en in de winter, wanneer het vriest en de leidingen afgesloten zijn door de vorst. Ideaal. Paarden kunnen zich er ook niet aan verwonden.
Laatst bijgewerkt door Imker op 12-02-12 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:16

Bokt is van slag, kan mijn post niet wijzigen:

Afbeelding

Is ook nog eens veel goedkoper dan een slowfeeder, kunnen er geen houtsplinters van binnenkrijgen als ze ervan snoepen én met een betonnet erin is het precies hetzelfde....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:35

Ramzi schreef:
Wij hebben meestal 5 a 6 paarden. Wisselt. Zo'n krat is ook ideeal maar niet als je eerst 10 meter door de diepe blub moet en je kruiwagen vast komt te zitten.. We willen dus iets aan de rand van het paddock maken waar we gewoon via de stoep kunnen komen.

Die dingen zijn superlicht :j
Kan je in je eentje verplaatsen. Het nadeel van een vaste voerplaats is dat ze alles kapot lopen. Kan je je bak verplaatsen zoals die van HB dan kan je dat voor zijn.
Ik zie het met die onverplaatsbare houten krat bij ons, de bak slepen we door de wei om de week ofzo, de krat is niet te verplaatsen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:59

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:09

Ramzi schreef:
Hallo,

Omdat wij binnenkort 's morgens beide moeten gaan werken en ze dus altijd 's morgens moeten buiten zetten + hooi zoeken wij een geschikte oplossing om ze het hooi zo schoon mogelijk te houden. Nu krijgen ze het gewoon op de grond of op stal, maar aangezien we dadelijk beide 's morgens moeten gaan werken is dat geen oplossing meer ivm het slechte weer.

[imgAfbeelding][/img]

Het plaatje ben ik ook ergens op bokt al tegengekomen, ik ben bijna nooit op bokt dus ik zou niet weten waar ik moet gaan zoeken.

Graag hoor ik van jullie waar je zo'n betonbak kan kopen en waar je de rekken op de betonbak kan kopen.

Alvast bedankt!

Haha,das onzs voerhek.
Die is niet te koop maar selfmade! ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:00

IndianLady schreef:
Ramzi schreef:

Kan je in je eentje verplaatsen. Het nadeel van een vaste voerplaats is dat ze alles kapot lopen. Kan je je bak verplaatsen zoals die van HB dan kan je dat voor zijn.
Ik zie het met die onverplaatsbare houten krat bij ons, de bak slepen we door de wei om de week ofzo, de krat is niet te verplaatsen.

die bakken zijn idd met 2 personen makkelijk te tillen. Het zou alleen ook nog kunnen, als ze niet zo lomp groot zouden zijn geweest. Maar deze kun je makkelijk aan de rand neerzetten en ze gaan er ook niet mee slepen. Nog nooit meegemaakt en ik gebruik ze nu een jaar of 8.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:34

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:24

IndianLady schreef:
Ramzi schreef:

Dat ze alles kapot lopen is niet erg. We hebben 2 paddocks van zand waar deze bakken dan aan de rand komen te staan. Tot nu toe leggen we het hooi (als ik weg moet ) op het zand neer, en met wat regen staat hier alles blank. Dus we willen niet meer met een kruiwagen door de blub heen en naar het midden toe lopen. Zelf kom je helemaal vast te zitten, en het werkt niet snel.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:26

eilander schreef:
Ramzi schreef:
Hallo,

[imgAfbeelding][/img]

Alvast bedankt!

Haha,das onzs voerhek.
Die is niet te koop maar selfmade! ;)

Helaas dan moet ik mijn creatieve vriend eens lief aankijken. Mag ik vragen hoe jullie het gemaakt hebben? Waar je het materiaal hebt besteld? ( Hekken en betonnen bak)
Zouden jullie het nog zo maken als je mocht kiezen, of iets anders? Hoor het graag! :D