hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

123renee

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:25

hallo

mijn paardje staat sinds begin januari in een stal daarvoor stond hij altijd op de weide.
maar het probleem is dat hij nu hooi moet eten maar hij wilt dat echt niet doen hij lust het precies niet.
ik geef hem per dag: 2 maal korrel, 2 of 3 bieten, een paar wortels na het rijden en dan hooi.
maar hij wilt zijn hooi nooit opeten. hij is nu ook fel vermagerd en dan nog eet hij zijn hooi nog niet op.

Wat zouden jullie doen???

Caira

Re: hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:26

Heb je zijn tandan al na laten kijken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:28

Wat voor hooi heb je? En zijn er meerdere op stal die het niet goed eten?

123renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:32

Caira schreef:
Heb je zijn tandan al na laten kijken?

zijn tanden zijn nog nagekeken rond nieuwjaar.

123renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:32

Tigra_ schreef:
Wat voor hooi heb je? En zijn er meerdere op stal die het niet goed eten?

de rest van de paarden heeft er geen probleem mee.

Annienke

Re: hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:36

Mijn paarden laten het ook liggen als ze maar vermoeden dat er gras te halen valt, ze vinden het hooi gewoon niet lekker genoeg (of het eet anders, weet ik het :n ). Je zou eens een zak Grasmix of iets dergelijks kunnen halen, kijken of hij dat wel eet (al blieven die van mij het hooi als ze ook wat Grasmix krijgen ook niet altijd meer)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:38

Vreemd is het mogelijk om eens een keer voordroog te geven? Misschien is het hooi te droog/stoffig.
Verder neem ik aan dat het paard ook gewoon ontwormd is end.
Is er verder naast het mager worden nog iets aan hem veranderd. Lusteloos, sloom end?

123renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:42

Tigra_ schreef:
Vreemd is het mogelijk om eens een keer voordroog te geven? Misschien is het hooi te droog/stoffig.
Verder neem ik aan dat het paard ook gewoon ontwormd is end.
Is er verder naast het mager worden nog iets aan hem veranderd. Lusteloos, sloom end?

hij is alleen vermagerd voor de rest niets, hij rijd nog zoals vroeger

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:14

Ik zou nog een keer het gebit na laten kijken. Het kan zijn dat je paard er 1 mnd geleden nog geen last van had en nu ineens wel.
Verder controleren of hij genoeg drinkt. Als ze met dat koudere weer niet genoeg drinken willen ze ook nog wel eens het hooi laten staan. Is het goed hooi, of ruikt het muf of is het beschimmeld? Komt je paard wel enkele uren per dag buiten of staat hij nu ineens vanaf januari opgehokt? Staat je paard alleen of met meerdere op stal? Heb je zijn temperatuur gemeten/laten meten? Op tijd ontwormd? Hoe is zijn mest?

Een paard wordt niet ineens zomaar mager. Als je het niet vertrouwt dan gewoon de dierenarts een keer langs laten komen en daar vooral niet te lang mee wachten als hij ineens zo vermagerd is.