Irant (het paard dus) staat op een grote wei met nog een ander paard en een shet. Ze hebben een loopstal, maar staan de hele dag buiten.
Irant laat zich niet zo heel gemakkelijk pakken, maar ik heb nog nooit echt problemen mee gehad. Met wat brokjes in mn zak, had ik m altijd zo, laatste tijd ook wel zonder brokjes, ging dus echt goed.
Vandaag dus niet!!! Wilde m zo pakken, lukte niet.... dus maar even wat brokjes halen, meneer griste snel de brokjes van mn hand en weg was ie. Nog een tijdje geprobeerd, maar toen werd ie echt link. Zo gauw ik in de buurt kwam, tandenknarsend op me af rennen, steigerend en wel
. Ik had een alleen een halster in mn hand en kon m daarmee wel afweren.Ik betwijfelde echt of hij het echt bij dreigen zou houden
.Ik vertrouwde het niet en ging het andere paard maar poetsen, zodat hij misschien dichterbij zou komen. En inderdaad hij kwam dichterbij, maar toen begon hij weer opnieuw met steigeren etc. terwijl ik niet eens met hem bezig was. Kon alleen nog maar wegduiken achter het andere paard en hem een borstel toegooien. Irant ging 10 meter verderop staan en stond wat te klauwen met zn voorbenen. Hij is zeker nog 5 keer op me afgekomen. Ik ben ten einde raad maar naar huis gegaan. Misschien niet de beste oplossing, maar ik zat niet te wachten op ongelukken.
De eigenaar had me verteld dat hij dat vaker deed en dat ik maar moest oppassen, maar ik had dit gedrag nog niet eerder gezien. Ik ben ook niet snel bang aangelegd, maar dit was echt niet normaal.
Ik poets hem ook wel eens zonder te rijden en dan laat ik hem weer los en als ik maak alleen maar buitenritten, hij hoeft dus niet echt te werken.
Sorry voor het lange verhaal.....Maar wat moet ik hier nu mee??
, nogmaals was niet mijn idee om het touw zo te laten hangen). Zogauw hij een halster aanheeft is hij poeslief. Het probleem is het halster aan te krijgen....
. Maar goed ik ga toch een zweep meenemen als ik er ergens een kan vinden. Ik zie wel weer hoe ik m krijg. Hij kent helaas alle trucjes al. Brokjes in je hand --> snel weggrissen en ervandoor

. en er is er geen een bang voor mij, maar wel netjes opgevoed. Ik heb nu een bijna 3 jarige hengst, waarmee ik kind van 3 kan vertrouwen.