hoofd niet door stalluik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willem_roxan

hoofd niet door stalluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:43

misschien een beetje vreemd
maar mijn paard staat steeds met zijn hoofd voor de opening van zijn stalluik, hij steekt zijn hoofd hier bijna nooit door.
hij hoeft het niet te doen maar ik vind het precies wat vreemd :)
weten jullie misschien iets?
bedankt

Arcodavella

Re: hoofd niet door stalluik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:47

Miss heeft hij een slechte ervaring met leuken en/of balken boven zijn hoofd. Weet je daar iets van?
Of hij vind het gewoon eng..
Je kan met een emmer slobber/brok of met een wortel o.i.d kijken of hij zijn hoofd er door heen wil steken. Misschien durft hij het na één rustige ervaring wel?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:37

weet ie wel dat het open is?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:39

Misschien heeft hij het luik een keer tegen zijn hoofd gehad door de wind oid. Bij ons hebben ze ook een soort luik, dat gewoon in de tralies zit die open kan. Die heb ik gewoon vast gezet met een touwtje zodat hij niet kan dichtslaan.

sannie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:47

FIrisje schreef:
Je kan met een emmer slobber/brok of met een wortel o.i.d kijken of hij zijn hoofd er door heen wil steken. Misschien durft hij het na één rustige ervaring wel?

Dat zou ik ook doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:42

die van mij vonden de opening voor het hoofd ook eng, omdat het een vrij smalle opening is botsen ze met hun hoofd tegen de randen aan als ze het snel terugtrekken bij schrikken.

een grotere opening kan helpen, en als een paard gewend raakt kan het zijn dat hij weer probeert. Mijn merrie doet nu ook al weer regelmatig haar hoofd door de opening.

jacque87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:32

als ie niet durft komt het vanzelf. Als ie het niet prettig vind dan laat het hem lekker

kim_rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:29

wij hebben er eentje die dat ook niet doet, maar deze vind het gewoon niet prettig en hebben we het dicht gedaan

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 05:24

Mijne doet het ook nooit, heel af en toe steekt ze der hoofd er even door. Volgens mij vind ze het niet prettig :+ Heb 'mini deurtje' lekker open dus ze kan zelf doen wat ze wilt :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:50

gewoon de tijd nemen en een wortel of slobber of iets anders lekkers in je handen doen en zo proberen of hij met zijn hoofd eruit wilt.
gewoon rustig blijven en lukt het dan niet , gewoon een andere keer verder gaan ;)

succes ermee :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:54

Mijn paard was aan het begin ook redelijk bang met het steken van haar hoofd door het luik, veel oefenen met wortels appels zo geven en ze krijgt vanzelf vertrouwen :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:41

Is het groot genoeg? Ik heb tijdelijk op een stal gestaan waar de luiken erg klein waren. Het buurpaard stond gewoon met hoofd naar buiten maar mijn paard bleef er voor staan en gluurde naar buiten want ze wou wel graag naar buiten kijken. Normaal hangt ze altijd met haar hoofd naar buiten, geen enkel probleem.